Gå til innhold

Dette smarte målebåndet har blitt en stor suksess på Kickstarter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså... Hva er egentlig nytt? Leica har i flere år hatt målere (som garantert er mer nøyaktige en disse) som kobler til enheter med bluetooth. De er tom så avansert at man kan seriemål et helt hus vegg etter vegg for så å skape en nøyaktig tegning i 1:x om man vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså... Hva er egentlig nytt? Leica har i flere år hatt målere (som garantert er mer nøyaktige en disse) som kobler til enheter med bluetooth. De er tom så avansert at man kan seriemål et helt hus vegg etter vegg for så å skape en nøyaktig tegning i 1:x om man vil.

1. Ingen vet om Leica

2. Veldig få er faktisk fagfolk, og selv fagfolk ser ikke etter erstatter til utrullerne sine.

Lenke til kommentar

 

Hmm, interresant faktisk. Men vær så snill å ikke ha .gif'er i artikkler, det er forferdelig.

Synes det er bra jeg. Hvorfor er det forferdelig?

 

Ikke alle setter pris på bilder som veier 5.4MB som autolaster når du åpner artikkelen, også på mobil. Bruk video som IKKE autostarter.

Endret av likferd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm, interresant faktisk. Men vær så snill å ikke ha .gif'er i artikkler, det er forferdelig.

Synes det er bra jeg. Hvorfor er det forferdelig?

Ikke alle setter pris på bilder som veier 5.4MB som autolaster når du åpner artikkelen, også på mobil. Bruk video som IKKE autostarter.

 

Jepp, trodde det var selvforklarende jeg. Blir som videoreklamer på en side, helt forferdelig. PC'en min er heller ikke så kjapp så jeg får en "lag" pga den skiten :lol:

 

Tar ca 5 minutter å gjøre om til video, last opp til YT og sett inn klippet i artikkelen. Voila, ikke mer plagsom .gif :)

http://www.ehow.com/how_6390063_make-movie-using-gif-files.html

Lenke til kommentar

Altså... Hva er egentlig nytt? Leica har i flere år hatt målere (som garantert er mer nøyaktige en disse) som kobler til enheter med bluetooth. De er tom så avansert at man kan seriemål et helt hus vegg etter vegg for så å skape en nøyaktig tegning i 1:x om man vil.

 

Vis gjerne spesifikt produkt som du sikter til. Finner bare svindyrt proffutstyr når jeg ser på Leica måleutstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså... Hva er egentlig nytt? Leica har i flere år hatt målere (som garantert er mer nøyaktige en disse) som kobler til enheter med bluetooth. De er tom så avansert at man kan seriemål et helt hus vegg etter vegg for så å skape en nøyaktig tegning i 1:x om man vil.

Vis gjerne spesifikt produkt som du sikter til. Finner bare svindyrt proffutstyr når jeg ser på Leica måleutstyr.

 

Kanskje det er en Leica Disto D810 Touch avstandsmåler han snakker om.

"Leica har utviklet en app slik at du kan koble D810 til en smarttelefon eller et nettbrett og lage skalerte tegninger, dimensjonere objekter og sjekke konstruksjonstegninger." http://www.impex.no/Produkter/tabid/120/ProductID/349/Default.aspx

Endret av bangsund
Lenke til kommentar

Leica D110 har bluetooth og er langt billigere, det var også min første tanke når jeg leste artikkelen, nå er det riktignok litt mer praktisk med et målebånd som man kan ha rundt ting i enkelte tilfeller, men til måling av hus o.l så finnes produkter som dette allerede.

 

AtW

 

Uhm. Leica D110 koster 1398,- på Clas Ohlson. Denne skal de ha 70 USD for. Og siden det er via Kickstarter (man kjøper ikke en vare) kan man anta at det ikke blir noe mer enn frakt ved siden av. 70 USD er i underkant av 600 kroner.

 

Skulle det bli + fortolling og hele pakka er det fortsatt mindre enn en D110? Som jeg forøvrig aldri hadde hørt om før i dag.

Lenke til kommentar

 

Leica D110 har bluetooth og er langt billigere, det var også min første tanke når jeg leste artikkelen, nå er det riktignok litt mer praktisk med et målebånd som man kan ha rundt ting i enkelte tilfeller, men til måling av hus o.l så finnes produkter som dette allerede.

 

AtW

 

Uhm. Leica D110 koster 1398,- på Clas Ohlson. Denne skal de ha 70 USD for. Og siden det er via Kickstarter (man kjøper ikke en vare) kan man anta at det ikke blir noe mer enn frakt ved siden av. 70 USD er i underkant av 600 kroner.

 

Skulle det bli + fortolling og hele pakka er det fortsatt mindre enn en D110? Som jeg forøvrig aldri hadde hørt om før i dag.

 

 

Den er langt billigere enn D810 som det ble snakket om i posten rett over min. Sett mot denne kickstartersaken er det vel en diskusjonssak, man kan få den billigere nå, mot å vente i ubestemt tid, eller så blir den antakelig litt dyrere i endelig produksjon, men virker forsåvidt prisgunstig nok i forhold til hva den yter. At du ikke har hørt om D110 antar jeg fordi du ikke driver så mye med oppmåling, det er forsåvidt greit nok det, men kanskje ikke så relevant?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen av de produktene jeg har sett linket i tråden er noen erstatning for dette Kickstarter-produktet. Og dette Kickstarter-produktet er heller ikke noen erstatning for noen av de andre produktene jeg har sett nevnt her.

 

Jeg ser ikke sammenhengen - hvorfor i det hele tatt trekke dem inn i tråden?

Lenke til kommentar

 

Hmm, interresant faktisk. Men vær så snill å ikke ha .gif'er i artikkler, det er forferdelig.

 

Synes det er bra jeg. Hvorfor er det forferdelig?

Blir så uoversiktlig å printe artiklene for lesing hvis det er gif-animasjoner.

 

;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...