Gå til innhold

AMD har lansert Radeon RX 480


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Regner med at anmelderne på Tek greier å få på plass mange nok tester som tar en titt på DX12 og ytelsen der. Skal de være fremtidsrettet må dette definitivt på plass.

 

Er vel ganske tydelig allerede at 480 ligger likt med 970 i DX11 spill og tett oppimot 980Ti på DX12. Ryktene sier at 1060 som helt sikkert vil konkurrere med 480 kommer om 2 uker. Blir spennende å se hva som blir det beste kjøpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Regner med at anmelderne på Tek greier å få på plass mange nok tester som tar en titt på DX12 og ytelsen der. Skal de være fremtidsrettet må dette definitivt på plass.

Vi tester allerede Tomb Raider i DX12-modus, men jeg kjenner ikke til noen spill som kan skilte med virkelig bra implementert støtte for DX12 samtidig som det er "upartisk" mtp amd/nvidia.

Tips gjerne om spill med DX12-støtte som er patchet ferdig og ikke laget i sammarbeid ned nvidia eller amd.

 

Når det er sagt følger jeg med på Deus Ex, som kommer i høst.

 

Aots er uaktuelt som benchmark-spill.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Regner med at anmelderne på Tek greier å få på plass mange nok tester som tar en titt på DX12 og ytelsen der. Skal de være fremtidsrettet må dette definitivt på plass.

Vi tester allerede Tomb Raider i DX12-modus, men jeg kjenner ikke til noen spill som kan skilte med virkelig bra implementert støtte for DX12 samtidig som det er "upartisk" mtp amd/nvidia.

Tips gjerne om spill med DX12-støtte som er patchet ferdig og ikke laget i sammarbeid ned nvidia eller amd.

 

Når det er sagt følger jeg med på Deus Ex, som kommer i høst.

 

Aots er uaktuelt som benchmark-spill.

 

 

Nå snakker jeg i et fremtidsrettet tidsperspektiv ja, men det begynner nå å komme på plass en god del med titler som støtter DX12.

 

Tomb Raider DX12

Hitman 2016 DX12

 

Du har også en wiki liste du kan bruke til å velge ut flere spill : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_support

 

Total War : Warhammer er jo også en tittel som burde komme på plass.

 

Kommende stortitler som bør vekke interesse for DX12 :

Battlefield 1

Star Citizen

Watch dog 2

 

Hva er argumentasjonen for at dere ikke ønsker å bruke Aots? Ser du påpeker "upartisk" ovenfor , da må dere trolig stryke svært mange titler da de fleste spill kommer med enten en Amd logo eller Nvidia logo , jeg er klar over kontroversen med Aots men til det kommer flere tester på plass som kan benyttes seg av Async compute ( nå har jo faktisk 1070 og 1080 fått det til på en grei måte... ) så er det i det minste greit å vite dette og da har dere muligheten til å påpeke kontroversen rundt denne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jaja, folket er på forumene er tydelig skuffet ser jeg. Ytelse på nivå med AMD 290/390 og GeForce 970 som er 2-3 år gamle og bruker mer strøm enn et 1070 som yter nesten det dobbelte i enkelte tester. Dårlig på overklokking er det å. AMD bør virkelig komme med 490 kjapt som fy.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jaja, folket er på forumene er tydelig skuffet ser jeg. Ytelse på nivå med AMD 290/390 og GeForce 970 som er 2-3 år gamle og bruker mer strøm enn et 1070 som yter nesten det dobbelte i enkelte tester. Dårlig på overklokking er det å. AMD bør virkelig komme med 490 kjapt som fy.

 

TDP på 1070 er 150W , ytelsetester viser at det kan gå over dette.

Referansekortet er dårlig på overklokking med den medfølgende kjøleren, men det er flere sider som tyder på at med riktig kjøler kan kortet trolig komme over 1,5 til 1,6Ghz i hastighet.

 

490 Kan komme før Jul, den som venter får se.

 

Anbefaler deg å kjøpe deg et 1070 kort eller 1080 kort og kose deg med det, det vil trolig passe til dine interesser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, folket er på forumene er tydelig skuffet ser jeg. Ytelse på nivå med AMD 290/390 og GeForce 970 som er 2-3 år gamle og bruker mer strøm enn et 1070 som yter nesten det dobbelte i enkelte tester. Dårlig på overklokking er det å. AMD bør virkelig komme med 490 kjapt som fy.

Skjønner ikke hvorfor du klager, du har jo allerede meldt deg som inhabil når det kommer til vurdering av kort som ikke er grønne :) Prøv å gjør noe produktivt imens du venter på ditt kjære 1060  :love:

Endret av spots
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jaja, folket er på forumene er tydelig skuffet ser jeg. Ytelse på nivå med AMD 290/390 og GeForce 970 som er 2-3 år gamle og bruker mer strøm enn et 1070 som yter nesten det dobbelte i enkelte tester. Dårlig på overklokking er det å. AMD bør virkelig komme med 490 kjapt som fy.

 

TDP på 1070 er 150W , ytelsetester viser at det kan gå over dette.

Referansekortet er dårlig på overklokking med den medfølgende kjøleren, men det er flere sider som tyder på at med riktig kjøler kan kortet trolig komme over 1,5 til 1,6Ghz i hastighet.

 

490 Kan komme før Jul, den som venter får se.

 

Anbefaler deg å kjøpe deg et 1070 kort eller 1080 kort og kose deg med det, det vil trolig passe til dine interesser.

 

 

GeForce 1060 som snart kommer passer nok meg best ;) Bruker mindre strøm, ca samme pris. Ytelsen blir vel også en god del bedre. AMD 480 kunne jo vært en rebrand av et 3 år gammelt 290x.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jaja, folket er på forumene er tydelig skuffet ser jeg. Ytelse på nivå med AMD 290/390 og GeForce 970 som er 2-3 år gamle og bruker mer strøm enn et 1070 som yter nesten det dobbelte i enkelte tester. Dårlig på overklokking er det å. AMD bør virkelig komme med 490 kjapt som fy.

Skjønner ikke hvorfor du klager, du har jo allerede meldt deg som inhabil når det kommer til vurdering av kort som ikke er grønne :) Prøv å gjør noe produktivt imens du venter på ditt kjære 1060  :love:

 

 

Jupp. Men godt å se dere prøver å forsvare dette kortet. Digg å følge med på :) Merk at jeg kun sier fakta når det gjelder 480 her, ikke jeg som har gjort testene :)

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jupp. Men godt å se dere prøver å forsvare dette kortet. Digg å følge med på :) Merk at jeg kun sier fakta når det gjelder 480 her, ikke jeg som har gjort testene :)

 

 

Fakta? Da kan du like så godt påpeke at både strømstyringen til referanske kjøleren til 480X kortet og kjøleløsningen ikke er bra nok til at koret skal overklokkes noe særlig.

 

Det er vel også greit for deg at svært mange av de store websidene mener at dette er et svært bra kort til en fin pris , eller er det ikke fakta for deg? 

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det ser ut som dem har testet med chapter 1 av Hitman. Chapter 2 virker å være mye bedre optimalisert mot Nvidia, men det er vanskelig å si mtp DX12 siden DX12 renderen har problemer her i testen jeg linker til. Nvidia gjør det også en del bedre i DX11 i chapter 2 (AMD gjorde det også sterkt i DX11 i chapter 1 iforhold til Nvidia).

 

http://www.pcgameshardware.de/Hitman-Spiel-6333/Specials/Episode-2-Test-Benchmarks-DirectX-12-1193618/

Lenke til kommentar

 

 

Jupp. Men godt å se dere prøver å forsvare dette kortet. Digg å følge med på :) Merk at jeg kun sier fakta når det gjelder 480 her, ikke jeg som har gjort testene :)

 

 

Fakta? Da kan du like så godt påpeke at både strømstyringen til referanske kjøleren til 480X kortet og kjøleløsningen ikke er bra nok til at koret skal overklokkes noe særlig.

 

Det er vel også greit for deg at svært mange av de store websidene mener at dette er et svært bra kort til en fin pris , eller er det ikke fakta for deg? 

 

 

Er ikke tester fakta heller nå? Hva er det da? Synsing? Prisen er OK den, men nå får du 970/390 kort mye billigere enn dette, så da faller mye av prisargumentet bort. "Underwhelming" er jo den gjennomgående tonen på kommentarene. Dette er altså et kort som er helt uten intersesse for de som allerede har 970/390 og det er jo trist for AMD.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...