Gå til innhold

KOMMENTAR: MSI og Asus har sendt «dopede» kort til media


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kunder svarer ved å droppe å kjøpe GTX 1080.

 

Vi får vente på GTX 1080 TI OC.

 

Per dags dato har jeg kjøpt GTX titan brukt og angrer ikke på det, 5000 kr for 2 slike kort er godt kjøp.

Selv om enkelt GTX 1080 gjør det bedre på spill per dags dato.

 

Nei, vi svarer ved å kjøpe FE eller andre merker, som EVGA.

 

Er det vanlig Titan du har kjøpt? I så fall er det en grei nok pris, men de yter jo noe mindre enn 780 Ti i spill. Nyere kort er å foretrekke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Vel, snakk om å ha misoppfattet hva vi som anmeldere driver med. Vi i Tek er selvsagt først og fremst opptatt av å vise den ytelsen dere som forbrukere og potensielle kunder kan vente dere i praksis, «ut av esken»,"

 

Det er derfor dere tester i åpen rigg?

 

Eller hvordan dere forteller oss hvor lenge dere kjører hver test?

 

Eller hvordan dere velger ut spill til testing som 1. har hatt generelt lavere ytelse i DX12 enn DX11 - altså ganske dårlig implementering 2. Som bruker effekter/teknologi som er ment for ett av merkene på markedet, istedenfor å velge spill som er basert på helt åpen standard og ikke "velger" side.

 

Eller hvordan dere tester minimalt antall med spill.

 

Og hvorfor i all verden tester dere med spesial tilpasset innstillinger? Ikke kjører kortene på høyeste mulige innstillinger?

 

Kanskje dere burde gå litt igjennom rutiner på testing, og re-tenke hva dere kan gjøre for å komme med de mest nøytrale og relevante testene til oss forbrukere. Spør gjerne forbrukerne, så kan vi bli enige om hva/hvordan/hvorfor dere skal gjøre tester, så blir det lettere å dobbeltsjekke resultater og finne ut av slik dritt som Asus og MSI holder på med.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Vi kunder svarer ved å droppe å kjøpe GTX 1080.

 

Vi får vente på GTX 1080 TI OC.

 

Per dags dato har jeg kjøpt GTX titan brukt og angrer ikke på det, 5000 kr for 2 slike kort er godt kjøp.

Selv om enkelt GTX 1080 gjør det bedre på spill per dags dato.

 

Dette har jo ikke noe med 1080 å gjøre. Dette har med MSI og Asus å gjøre... Geez...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Vi kunder svarer ved å droppe å kjøpe GTX 1080.

 

Vi får vente på GTX 1080 TI OC.

 

Per dags dato har jeg kjøpt GTX titan brukt og angrer ikke på det, 5000 kr for 2 slike kort er godt kjøp.

Selv om enkelt GTX 1080 gjør det bedre på spill per dags dato.

 

Dette har jo ikke noe med 1080 å gjøre. Dette har med MSI og Asus å gjøre... Geez...

 

Hvem vet kanskje EVGA vil gjøre det samme, de har lenge skrytt på seg de har beste overklokkbare kortene.

Egentlig burde vi forvente skjermkort ikke blir overklokket mere fra produsent en det testene viser.

Hvis ikke er det misvissende\og  useriøst og teste skjermkort.

 

Da man like godt kan bruke passmark og beregne ytelseforskjellene mellom kortene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo være lurt at dere slår ned på dette ,kanskje trekke poeng hos alle de kortene dere har testet hos Asus og Msi og oppdatere artiklene med at kortene dere har testet ikke samsvarer med det som selges...

 

Stryke de ut fra testene og begrunne årsaken :)

Fortjener jo ikke å være på listen når de driver på på den måten

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes dere i teknologipressen burde forene dere på tvers av landene. Kjøre massive og kritiske artikkler i ukesvis. Trekke tilbake testene og rope høyt og unisont om å få nye kort å teste.

 

Setter dere merkenavnet til aktørene i vannry tror jeg pipa får en annen lyd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg hadde forhåpninger om at 1080 skulle være det første kortet som faktisk kunne dra 4K. Det viste seg jo å ikke være tilfellet. I de fleste testene ligger spillene på 30-50 fps, flere mellom 30-40 enn over 40. Jeg tror ikke engang 1070 i SLi vil gi en stødig 60fps på de fleste spillene. Bruker 980 nå og tror jeg kommer til å vente en generasjon til for å se hva som kommer. Å kjøpe 2x1080 er uaktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...