Gå til innhold

Xiaomi slipper billig, elektrisk sykkel du kan folde sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Biltema har forskjellige varianter, også sammenleggbare. Veier mer, siden de har 10ah batteri mot 2,9ah (som ikke vil vare lengre enn ~10km).

 

http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Elsykkel/Sammenleggbar-elsykkel-20-7-gir-2000034655/

 

Xiaomi-sykkelen har 36 volt. Basert på facebookposten er det 4,8AH @ 36V siden det er 20 stk Panasonic NCR 18650. Det vil si tilsvarende  ca 7,3 AH på 24 V.

 

Men uansett, hva gjør biltemasykkelen bedre? Kun batteri? Noe annet? Den er jo dyrere (kanskje)

 

AtW

Lenke til kommentar

Denne kan man jo ta med seg inn på kontoret og sette på lading langt unna klåfingrede tjuvradder. 14.5 kilo klarer de fleste fint å bære opp noen trapper. Må være perfekt for å sykle rundt i byen med.

 

 

Eneste er jo om den faktisk holder hva den lover med sine 45 kilometers rekkevidde, samt om man tryner med den styreutformingen.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Biltema har forskjellige varianter, også sammenleggbare. Veier mer, siden de har 10ah batteri mot 2,9ah (som ikke vil vare lengre enn ~10km).

 

http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Elsykkel/Sammenleggbar-elsykkel-20-7-gir-2000034655/

 

Xiaomi-sykkelen har 36 volt. Basert på facebookposten er det 4,8AH @ 36V siden det er 20 stk Panasonic NCR 18650. Det vil si tilsvarende  ca 7,3 AH på 24 V.

 

Men uansett, hva gjør biltemasykkelen bedre? Kun batteri? Noe annet? Den er jo dyrere (kanskje)

 

AtW

 

Skriver Xiamoi selv noe sted at det er 4,8ah? 20 celler, 10s2p? Sært.

Bare prisen på sykkelen og avgifter, gjør at man ender opp på lik pris som biltema. Da har man ikke regnet med frakt.

 

Fordel biltema:

Større batteri

Norsk garanti og reklamasjonsrett

Teste før du kjøper

Avtagbart batteri (mulig xiami har dette også), den delen ville jeg tatt med inn og ladet, som nevnt over.

7 gir, mot 3 på Xiaomi

Større hjul

Den fins, Xiaomi sin er en 'kickstarter' per nå.

 

 

Fordel Xiaomi:

Den har en App!  (men telefonen gjør allerede 95% den appen gjør fra før)

Endret av uGn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste er jo om den faktisk holder hva den lover med sine 45 kilometers rekkevidde, samt om man tryner med den styreutformingen.

 

Jeg vil ha en elsykkel som er så kompakt som overhodet mulig. Noe man kan ta under armen. Den fra Biltema er for stor for mitt behov. Men sikkert utmerket for noen andres behov.

 

Så lenge den holder de få kilometrene jeg har fra og til byen (+litt ekstra for å ta høyde for kapasitetstap) så er det ett fett hva slags rekkevidde den har. Skal jeg sykle flere mil av en eller annen grunn så låner jeg noe annet og større av noen i familien.

 

Vil ha minst mulig ting fremover og da helst så små ting som mulig. Er lei av å ha en bod full av ræl jeg aldri bruker.

Lenke til kommentar

 

Så lenge den holder de få kilometrene jeg har fra og til byen (+litt ekstra for å ta høyde for kapasitetstap) så er det ett fett hva slags rekkevidde den har. Skal jeg sykle flere mil av en eller annen grunn så låner jeg noe annet og større av noen i familien.

 

 

Skjønner. Men, en fordel dersom det lar seg gjennomføre til en grei innstegspris, er dersom batterier blir forbedret, og at kapasiteten øker. Om man kan slippe å måtte koble til lading et par ganger i uken, det hjelper jo litt det. Men, det fordrer at man evner å huske når man ladet og når man stod over, eller bruker ukeplan for sitt opplegg.

Endret av G
Lenke til kommentar

Biltema har forskjellige varianter, også sammenleggbare. Veier mer, siden de har 10ah batteri mot 2,9ah (som ikke vil vare lengre enn ~10km).

 

http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Elsykkel/Sammenleggbar-elsykkel-20-7-gir-2000034655/

Biltemasykkelen har 200W motor. Xiaomisykkelen 250W.

 

Eg har den fra Biltema, og det er ein heilt grei sykkel. Men 50W ekstra hadde ikkje skada.

 

Tre gir i staden for sju ser eg også som ein fordel.

Endret av Flyndresnik
Lenke til kommentar

Siden jeg er avhengig av å parkere et stykke fra jobb trenger jeg en foldesykkel jeg kan putte i bagasjen for å sykle til kontoret (taper for mye tid på å gå).

 

 

Noen her som kunne gitt tips om gode foldesykler som ikke koster det hvite ut av øya og er mulig å få kjøpt i norge?

- Mulig å kjøpe i Norge, helst i Oslo/akershus

- En fordel at den ikke veier oppimot 30kg siden den skal løftes ut og inn av bagasjerom etc.

- Kan både være uten og med elektrisk motor og batteri (sykler 2-400mil i året som trening)

- Helst ikke over 6000,-, noe rundt 4-5000 er helt ok.

 

- Foretrekker at den har noe gir men ikke et must. Helst et godt navgir, men eksternt er også ok.

- solid, holdbar og enkel å folde

- Hjulstørrelsen er ikke viktig, kan være både store og små.

- Bør ha skjermer så man ikke blir møkkete om det er litt vått.

- materialer som gjør at den ikke blir en rustholk etter noen regndager

- tåle vekt på rytter oppimot 120kg.

- På bremsesiden kan den egentlig ha hva som helst men det enkleste å vedlikeholde er felgbrems. (ikke noe krav).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...