Gå til innhold

Nå har Surface Pro 4 og Surface Book fått bedre batteritid og blitt mer stabile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har forsøkt å innføre SurfacePro4 i stedet for klassiske bærbare på jobben min. Så godt som alle har problemer/store utfordringer med eksterne skjermer. Jeg kan ikke fatte at det skal være så vanskelig å få til, og ser man på forumer rundt omkring er det et "globalt" problem.

 

Min står stort sett koblet til dockingstasjonen hvor jeg har to skjermer. Så godt som hver morgen når jeg skrur på maskinen får jeg bare bilde på én skjerm og må restarte. Samme opplegg med litt varierende symptomer på de andre som så langt har tatt sjansen på å bytte til Surface.

 

Utover skjermproblematikken er brettet genialt ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi har forsøkt å innføre SurfacePro4 i stedet for klassiske bærbare på jobben min. Så godt som alle har problemer/store utfordringer med eksterne skjermer. Jeg kan ikke fatte at det skal være så vanskelig å få til, og ser man på forumer rundt omkring er det et "globalt" problem.

 

Min står stort sett koblet til dockingstasjonen hvor jeg har to skjermer. Så godt som hver morgen når jeg skrur på maskinen får jeg bare bilde på én skjerm og må restarte. Samme opplegg med litt varierende symptomer på de andre som så langt har tatt sjansen på å bytte til Surface.

 

Utover skjermproblematikken er brettet genialt ;)

 

Høres kjent ut. i tillegg til at min restarter om jeg er borte fra den i 10 minutter når den er docket. fått ny flere ganger så problemet er ikke hw.

Lenke til kommentar

I butikken vår hadde vi og problemer med at utstillingsmodellen "mistet" den innebygde skjermen, slik at den bare viste bilde på den eksterne. Det skjedde hver eneste dag uten noen fra-/tilkobling. I stedet for å ta restart kan man gå på skjerm-valgpanelet og søke etter skjermer. Tåpelig og tidskrevende, men utover dette, er det veldig gode produkter.

 

Til artikkelen kan det forøvrig nevnes (bortsett fra skrivefeilen med SurfaceBook 3) at Surface 3 LTE ikke offisielt ble solgt i skandinavia, men fint for de som har fått tak i den utenom at den har fått oppdatering og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dersom du er i besittelse av den litt eldre Surface Book 3

Greit nok at dere får anmeldelseseksemplarer litt tidligere enn butikkene, men å mene at den ennå ikke lanserte Surface Book 3 er en eldre modell er vel litt drøyt?

Lenke til kommentar

(...) Så godt som alle har problemer/store utfordringer med eksterne skjermer. (...) Min står stort sett koblet til dockingstasjonen hvor jeg har to skjermer. Så godt som hver morgen når jeg skrur på maskinen får jeg bare bilde på én skjerm og må restarte.

 

Jeg har fått samme problem på min Dell-laptop på jobb etter at jeg fikk to eksterne skjermer. Den har fungert helt fint med bare én ekstern skjerm. Den ene er koblet via DVI->HDMI, mens den andre er koblet med DisplayPort->DisplayPort (begge i dockingen). Min "gamle" SP3, som jeg bruker privat, med kun én ekstern skjerm, har ingen problemer med dette. Tror problemet skyldes skjermkortdriveren, da jeg ser at den ene skjermen klager på at oppdateringsfrekvensen ikke er helt riktig (59MHz istedenfor 60MHz) når problemet oppstår. I innstillingene er det ikke mulig å endre frekvens.

Lenke til kommentar

 

Til artikkelen kan det forøvrig nevnes [...] at Surface 3 LTE ikke offisielt ble solgt i skandinavia[...]

Får man kjøpt Surface Book i Skandinavia? Hvor?

 

 

Nei, Surface Book er foreløpig ikke til salgs i skandinavia. Sist jeg snakket med mine venner i Microsoft sa de at den skulle komme i løpet av 2016, men det er visst uklart om den kommer i år i det hele tatt. 

Lenke til kommentar

 

Vi har forsøkt å innføre SurfacePro4 i stedet for klassiske bærbare på jobben min. Så godt som alle har problemer/store utfordringer med eksterne skjermer. Jeg kan ikke fatte at det skal være så vanskelig å få til, og ser man på forumer rundt omkring er det et "globalt" problem.

 

Min står stort sett koblet til dockingstasjonen hvor jeg har to skjermer. Så godt som hver morgen når jeg skrur på maskinen får jeg bare bilde på én skjerm og må restarte. Samme opplegg med litt varierende symptomer på de andre som så langt har tatt sjansen på å bytte til Surface.

 

Utover skjermproblematikken er brettet genialt ;)

 

Høres kjent ut. i tillegg til at min restarter om jeg er borte fra den i 10 minutter når den er docket. fått ny flere ganger så problemet er ikke hw.

Forsøkt å oppgradere firmware på dock'en? Det fikset problemene jeg hadde med den, men jeg bruker bare én skjerm. https://technet.microsoft.com/en-us/itpro/surface/surface-dock-updater

Lenke til kommentar

Vi har også kjøpt en del Surface Pro 4, og har opplevd problematikk relatert til eksterne skjermer.

 

På den ene fikk testet koblet vi på to 27" Samsung skjermer, 850D eller hva de heter, og den ene var svart og den andre blinket. Koblet vi til kun en, blinket denne. Koblet vi denne til SF4'n direkte fungerte alt strålende.

 

Kjørte alt av oppdateringer uten noen forskjell.

 

Byttet ut skjermene med to Dell U2713hm og alt fungerte supert.

 

Så har det vært noen mindre problemer med de andre, hvorav de fleste har vært i forbindelse med tilkobling av docking. Så der har MS en del å hente.

Lenke til kommentar

Vi har forsøkt å innføre SurfacePro4 i stedet for klassiske bærbare på jobben min. Så godt som alle har problemer/store utfordringer med eksterne skjermer. Jeg kan ikke fatte at det skal være så vanskelig å få til, og ser man på forumer rundt omkring er det et "globalt" problem.

 

Min står stort sett koblet til dockingstasjonen hvor jeg har to skjermer. Så godt som hver morgen når jeg skrur på maskinen får jeg bare bilde på én skjerm og må restarte. Samme opplegg med litt varierende symptomer på de andre som så langt har tatt sjansen på å bytte til Surface.

 

Utover skjermproblematikken er brettet genialt ;)

 

Jeg selv har SP4 og må daglig "drepe" den ved å holde inne strømknappen da den ikke klarer å våkne fra hvilemodus. I tillegg så fungerer den ikke med miracast adapterne på møterommene.

 

Det er derfor vi kjøper inn SP3 istedenfor, for den har ikke disse barnesykdommene og der fungerer alle de nevnte ting som de skal.

 

Jeg anbefaler mine kollegerer å ikke kjøpe SP4, selv om den har ultra-kule ansiktpåloggingen. Synd for microsoft

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skjermproblematikken er foreløpig løst på følgende måte:

Rull tilbake driveren til mars-revisjonen.

Bruk Displayport -> DVI kabel mot skjerm. 

 

Display - Display fungerer av en eller annen grunn ikke via dockingen etter siste driveroppdatering. Ser dog ut til at løsninger med serikoblede skjermer går greit. Men vi kan ikke kjøpe alle verdens skjermer for å eksperimentere oss frem til noe som virker. 

Det er i alle fall innkjøpstopp på SP4 her i huset, folk blir mer og mer misfornøyd.

Siste nå er at Win10 Aniversary Update feiler på alle sammen :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...