Gå til innhold

SNIKTITT: The Legend of Zelda: Breath of the Wild


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Mehh.. Så hva er annerledes her enn alle andre open world fantasy rpg spill vi har i dag? Større betyr ikke bedre. Større betyr større sjangse for å ikke orke å fullføre spillet.

Ja, spillet blir sikkert kjempe dårlig som alle de andre Zelda spillene..

Det er jo Xenoblade teamet som fikser verdenen. Dette er ikke et reint Zelda spill lenger. Det er en hybrid. Hvor bra det blir er usikkert. Er utbrent på open world, men jeg prøver å holde meg litt positiv.

Endret av Stormwolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poster denne her også...

Leit hvordan Zelda har utviklet seg etter Ocarina of Time og Majoras Mask. Hele det visuelle utrykket og stilen har gått i en mer barnslig, fargerik, enkel, "science fiction" retning. Husker at jeg var ekstremt skuffet når Wind Waker kom ut. Har aldri rørt i et Zelda-spill siden. Synd, for OoT (og MM) var fantastisk og det spillet jeg har flest minner fra.

Endret av kristian04
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poster denne her også...

 

Leit hvordan Zelda har utviklet seg etter Ocarina of Time og Majoras Mask. Hele det visuelle utrykket og stilen har gått i en mer barnslig, fargerik, enkel, "science fiction" retning. Husker at jeg var ekstremt skuffet når Wind Waker kom ut. Har aldri rørt i et Zelda-spill siden. Synd, for OoT (og MM) var fantastisk og det spillet jeg har flest minner fra.

 

Jeg er helt enig med deg. Jeg var også ekstremt skuffet, men for all del, spill dem! De er veldig bra når du først venner deg til den barnslige stilen.

Lenke til kommentar

Mehh.. Så hva er annerledes her enn alle andre open world fantasy rpg spill vi har i dag? Større betyr ikke bedre. Større betyr større sjangse for å ikke orke å fullføre spillet.

 

Hva er annerledes med et eller annet spill av en eller annen gitt type spill enn andre spill av samme type? Har du spilt en FPS har du spilt alle, liksom.

 

Eller?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poster denne her også...

 

Leit hvordan Zelda har utviklet seg etter Ocarina of Time og Majoras Mask. Hele det visuelle utrykket og stilen har gått i en mer barnslig, fargerik, enkel, "science fiction" retning. Husker at jeg var ekstremt skuffet når Wind Waker kom ut. Har aldri rørt i et Zelda-spill siden. Synd, for OoT (og MM) var fantastisk og det spillet jeg har flest minner fra.

 

Wind Waker er klart et av de beste spillene de har laget , Blasphemy!.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Mehh.. Så hva er annerledes her enn alle andre open world fantasy rpg spill vi har i dag? Større betyr ikke bedre. Større betyr større sjangse for å ikke orke å fullføre spillet.

 

Hva er annerledes med et eller annet spill av en eller annen gitt type spill enn andre spill av samme type? Har du spilt en FPS har du spilt alle, liksom.

 

Eller?

Vet ikke helt hva du vil fram til. Virker som du er uenig for så å si akkurat det samme som meg, bare med fps spill.

Zelda har vært ulikt andre rpg spill, dette kan ingen benekte. Men nå finner du våpen med stats etc og en verden som er enorm. Du kan også velge hvor du vil gå når du vil gå. Dette er ikke Zelda lenger. Du har karakterene, that's it.

Lenke til kommentar

Zelda er et action-eventyr (og ikke så veldig RPG-aktig). På mange måter ser dette spillet ut til å gå mer tilbake til røttene.

 

Poenget er at hvis du skal spørre hva som gjør to åpen verden-spill forskjellig så må du spørre om det samme innenfor alle sjangre. Det går fint an for Zelda å være sitt eget spill innenfor åpen verden-sjangeren, akkurat som Doom og Call of Duty er forskjellige spill innenfor FPS-sjangeren.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Zelda er et action-eventyr (og ikke så veldig RPG-aktig). På mange måter ser dette spillet ut til å gå mer tilbake til røttene.

 

Poenget er at hvis du skal spørre hva som gjør to åpen verden-spill forskjellig så må du spørre om det samme innenfor alle sjangre. Det går fint an for Zelda å være sitt eget spill innenfor åpen verden-sjangeren, akkurat som Doom og Call of Duty er forskjellige spille innenfor FPS-sjangeren.

 

Ja, jeg er enig. Stusset i å bruke rpg sjangeren. Er bare at utviklere må skjønne at ikke alle spill serier trenger å være open world. Vi ser meget godt hvor mange spill ikke burde vært det i det hele tatt. Bare endesløs springing fra ene siden av kartet til andre uten mye å gjøre noen steder, eller alt for mye tull å gjøre overalt. Følelsen av at historien blir litt disconnecta sida du enten bruker for lang tid mellom hver side quest eller at du må på vidt forskjellige steder som ødelegger flyten er også et stort problem. Ta Witcher 3 for eksempel. Fantastisk spill, men hovedstoryen hadde dårlig flyt. Kan ikke snakke for dlc nr 2, men første dlc var mye bedre.

Lenke til kommentar

Poster denne her også...

 

Leit hvordan Zelda har utviklet seg etter Ocarina of Time og Majoras Mask. Hele det visuelle utrykket og stilen har gått i en mer barnslig, fargerik, enkel, "science fiction" retning.

Og det er bra. Jeg var nok også en av de utallige fjortisene som drømte om et enda mørkere og mer "realistisk" Zelda på et tidspunkt, siden ting tross alt pekte i den retningen rundt Ocarina-tiden (mangaen må nok også ta litt av skylda). Kanskje det nettopp derfor var viktig at Nintendo viste hvor skapet skulle stå så til de grader med Wind Waker, det visuelt mest fullkomne av alle Zelda-spillene.

Forøvrig er Redeads aldri skumlere enn i Wind Waker. "Barnslig" meg i rattata. Det er som regel de barnslige selv som klager på at ting er barnslige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poster denne her også...

 

Leit hvordan Zelda har utviklet seg etter Ocarina of Time og Majoras Mask. Hele det visuelle utrykket og stilen har gått i en mer barnslig, fargerik, enkel, "science fiction" retning.

Og det er bra. Jeg var nok også en av de utallige fjortisene som drømte om et enda mørkere og mer "realistisk" Zelda på et tidspunkt, siden ting tross alt pekte i den retningen rundt Ocarina-tiden (mangaen må nok også ta litt av skylda). Kanskje det nettopp derfor var viktig at Nintendo viste hvor skapet skulle stå så til de grader med Wind Waker, det visuelt mest fullkomne av alle Zelda-spillene.

Forøvrig er Redeads aldri skumlere enn i Wind Waker. "Barnslig" meg i rattata. Det er som regel de barnslige selv som klager på at ting er barnslige.

Kan ikke benekte at stilen ER barnslig. Men du venner deg til det, og spillet er fantastisk.

Lenke til kommentar

Tja.. Hva er barnslig? Jeg vil si at den geniale enkelheten i Wind Wakers uttrykk kan være det motsatte av barnslig. Barn sliter mer med å begrense seg. WW er definitivt søtt, og det kan barn også være, men siden "barnslig" oftest blir brukt negativt og dessuten er svært vagt, bør vi kanskje helst la det ligge.

Hvis barnslighet skulle ha noen definisjon, synes jeg Bill Watterson kommer veldig nærme her:

e499899dc49e27019f8d74e95c8bad30.jpg

 

De som misliker WW ønsker egentlig at Zelda skal være mer harry.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Tja.. Hva er barnslig? Jeg vil si at den geniale enkelheten i Wind Wakers uttrykk kan være det motsatte av barnslig. Barn sliter mer med å begrense seg. WW er definitivt søtt, og det kan barn også være, men siden "barnslig" oftest blir brukt negativt og dessuten er svært vagt, bør vi kanskje helst la det ligge.

Hvis barnslighet skulle ha noen definisjon, synes jeg Bill Watterson kommer veldig nærme her:

e499899dc49e27019f8d74e95c8bad30.jpg

 

De som misliker WW ønsker egentlig at Zelda skal være mer harry.

Mange former for barnslighet. Søtt er en etter min mening. Det kommer helt an på hvem du spør.

 

Vil ikke si at Ocarina of time, Majoras Mask og Twilight Princess var noe særlig harry at det gjør noe.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...