Gå til innhold

Hvor god kan en telefon til en tidel av norske priser være?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man ikke behøver det hippeste kameraet, eller vanntett telefon, så finnes det utrolig mye bra på markedet.

Jeg kjøpte en Xperia M4 aqua til 2,5k for et knapt år siden. Men det var et gedigent bomkjøp pga utrolig liten lagringskapasitet.

 

Jeg oppgraderte nylig til Xiaomi Note 3 pro. Den kostet 2000 sendt fra Kina. Det er en veldig bra telefon, med god ytelse, Snapdragon CPU, stort batteri mm. Ankepunkter er middels kamera, og ikke vanntett. Bare pass på å bestille internasjonal ROM, ikke med kinesisk MIUI, siden bootloader i utgangspunktet er låst.

 

Uansett, så trenger man ikke kaste 7-9k etter toppmerkene lengre. Dette er en utvikling som følge av et modent marked, med plenty bra aktører.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selv kjøpt en Andy 5 LTE for 50 Euro i butikk i EU. Meget bra for prisen. Største ulempe var innsynsvinkel som påvirket fargene i skjermen. 4 GB internminne fikk forbausende god plass, mer disponibel plass enn nettbrett spesifisert med 8gb. Ca 2.5 gb ledig.

 

Fordeler var dual sim pluss microsd og utbyttbare batteri og grei hastighet med antutu 20k score med tanke på prisen. Kameraet hadde selvsagt ikke like bra kvalitet som en toppmodell.

 

Gps wifi blåtann og samtalelydkvalitet virket like bra eller bedre enn toppmodell uten HD lyd slått på.

 

Er man ikke så kravstor til fotokvalitet og hvis penger betyr litt, virker det som et bra kjøp. Sammenlignet med S6 som har elendig batteri I forhold til prisen.

Lenke til kommentar

Tror det er mange som kjøper dyre telefoner bare fordi de kan. Jeg pleide å alltid kjøpe de feteste modellene før da de kostet rundt 5k. Etter å ha hatt hundrevis av funksjoner på telefonene mine i en årrekke så har jeg konkludert med at jeg ikke trenger så voldsomt mye dilldall utover normal smarttelefon funksjonalitet. Nå synes jeg det nesten er i veien dersom det blir for mye ræl på telefonene.

 

For 3-4000 så får man telefoner som er like gode, om ikke bedre enn de fleste toppmodeller. Men må innrømme at jeg er usikker på om disse to er noe særlig :)

Lenke til kommentar

OK - her kommer min subjektive mening. Jeg har nå en galaxy S7 edge - mao. en topp telefon. Min forrige telefon var en microsoft lumia 640 oppgradert til windows 10 mobile. Som telefon er det ingen tvil i min sjel - microsoft lumia 640 var og er overlegen som telefon. For det første er mobildekningen MYE bedre på 640 enn S7 - ja jeg har testet i bruk - har tvilling kort og jeg har testet i grisgrendte strøk.. For det andre tåler 640 VESENTLIG hardere bruk - du kan miste den i bakken og den er like hel - skulle du skrape den opp kan du bytte ut coveret for en hundrelapp - og begynner batteriet å bli dårlig så bytter du ut det også. S7 tåler ingenting - det blir riper/flasser av i kanten bare du komme borte noen nøkler i lommen. Og denne EDGE kanten av pure glass...den bare venter på å bli truffet av gulvet på toalettet....... Du kan ikke bytte ut batterier på S7 - og ikke bare det - touch responsen blir gradvis dårligere inntil en ny reboot gjøres (ca 1 gang pr. uke må jeg restarte S7 pga. dette). S7 vinner derimot på de fleste andre områder enn direkte mobiltelefoni, men det har overrasket meg VELDIG hvor mye telefon en kan få for en brøkdel av prisen av en high end telefon og jeg vil nesten tro denne testen også vil vise det samme..........

  • Liker 3
Lenke til kommentar

OK - her kommer min subjektive mening. Jeg har nå en galaxy S7 edge - mao. en topp telefon. Min forrige telefon var en microsoft lumia 640 oppgradert til windows 10 mobile. Som telefon er det ingen tvil i min sjel - microsoft lumia 640 var og er overlegen som telefon. For det første er mobildekningen MYE bedre på 640 enn S7 - ja jeg har testet i bruk - har tvilling kort og jeg har testet i grisgrendte strøk.. For det andre tåler 640 VESENTLIG hardere bruk - du kan miste den i bakken og den er like hel - skulle du skrape den opp kan du bytte ut coveret for en hundrelapp - og begynner batteriet å bli dårlig så bytter du ut det også. S7 tåler ingenting - det blir riper/flasser av i kanten bare du komme borte noen nøkler i lommen. Og denne EDGE kanten av pure glass...den bare venter på å bli truffet av gulvet på toalettet....... Du kan ikke bytte ut batterier på S7 - og ikke bare det - touch responsen blir gradvis dårligere inntil en ny reboot gjøres (ca 1 gang pr. uke må jeg restarte S7 pga. dette). S7 vinner derimot på de fleste andre områder enn direkte mobiltelefoni, men det har overrasket meg VELDIG hvor mye telefon en kan få for en brøkdel av prisen av en high end telefon og jeg vil nesten tro denne testen også vil vise det samme..........

Jeg antar du visste glasskanten på EDGE gikk til ja, kanten? Blir for dumt på dette når du KAN velge en versjon uten dette.

 

Jeg er forøvrig enig at Lumia 640 er knall for prisen. Opplevde dog at jeg brukte telefonen langt mindre enn tidligere, da et hav av applikasjoner jeg normalt bruker ikke var å finne. Den dekker dog basisbehovet for folk flest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[quote name='Woods' timestamp='1466325631'

Jeg antar du visste glasskanten på EDGE gikk til ja, kanten? Blir for dumt på dette når du KAN velge en versjon uten dette.

 

Sant - men jeg FIKK telefonen og hadde således ikke noe valg. Fin å se på er den og bedre batteri på S7 Edge enn S7 er det jo også. Enig med deg mhp. apps på 640 - rart at MS skulle rote det til der......

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg tror dette kan gå veldig bra, forutsatt at du er tålmodig. Men, til saken: hvordan skårer disse to på ytelsestester, f.eks. sammenliknet med en 6 år gammel HTC Desire som var kulttelefon i 2010?

Lenke til kommentar

Fikk en 400 kroners Windows Phone av bror min for ca halvannet år tilbake (en Lumia 435) , har berga meg flere ganger da nyere mobiler har gått i stykker (eller jeg må ringe dem for å finne dem) . Bruker Lumiaen til omtrent alt, fra mobil-ruter (wi-fi hotspot) til å ringe med, og lese nyheter i nettleseren (kanskje når den andre mobilen må lades)

 

Er ikke tvil i om at en får veldig bra mobiler til noen hundrelapper, det eier jeg et bevis på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Lumia 550 i morgen. Til tross for at jeg alltid har boltret meg med dyre iPhones og Androider, tror jeg at denne goner'en er den som kan gi meg mest mobil per krone.

Lenke til kommentar

OK - her kommer min subjektive mening. Jeg har nå en galaxy S7 edge - mao. en topp telefon. Min forrige telefon var en microsoft lumia 640 oppgradert til windows 10 mobile. Som telefon er det ingen tvil i min sjel - microsoft lumia 640 var og er overlegen som telefon. For det første er mobildekningen MYE bedre på 640 enn S7 - ja jeg har testet i bruk - har tvilling kort og jeg har testet i grisgrendte strøk.. For det andre tåler 640 VESENTLIG hardere bruk - du kan miste den i bakken og den er like hel - skulle du skrape den opp kan du bytte ut coveret for en hundrelapp - og begynner batteriet å bli dårlig så bytter du ut det også. S7 tåler ingenting - det blir riper/flasser av i kanten bare du komme borte noen nøkler i lommen. Og denne EDGE kanten av pure glass...den bare venter på å bli truffet av gulvet på toalettet....... Du kan ikke bytte ut batterier på S7 - og ikke bare det - touch responsen blir gradvis dårligere inntil en ny reboot gjøres (ca 1 gang pr. uke må jeg restarte S7 pga. dette). S7 vinner derimot på de fleste andre områder enn direkte mobiltelefoni, men det har overrasket meg VELDIG hvor mye telefon en kan få for en brøkdel av prisen av en high end telefon og jeg vil nesten tro denne testen også vil vise det samme..........

 

Rart jeg ikke har opplevd noe av det negative du sier som S7 edge, jeg er heller gledelig overrasket etter gått fra en Iphone 6.

 

Jeg tviler sterkt på man får noe som er like bra allround til samme pris, vil alltid halte et sted.

Så nå er det sånn at telefoner også fra Samsung har kommet i Apple området på pris, så da kan man enten leve med det eller bare kjøpe en billig telefon, håper da virkelig folk kjøper det de trenger og ønsker.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette kan gå veldig bra, forutsatt at du er tålmodig. Men, til saken: hvordan skårer disse to på ytelsestester, f.eks. sammenliknet med en 6 år gammel HTC Desire som var kulttelefon i 2010?

 

lol, jeg hadde en gammel desire som erstatnings telefon da min var på reparasjon.

Hovedproblemet var at kameraet brukte 30 sekunder på å lagre et bilde.

Surfing var også tregt selv på rene forum sider.

Lenke til kommentar

Støtter at Lumia 640 er en fantastisk mobil, selv uten å ta med pris. Endte opp med å kjøre en L640 DS i utlandet i fjor sommer da min kjære L1520 ble stjålet. Utrolig lett og deilig telefon med utbyttbart batteri.

Var på ferie i alpene på slutten av sommeren og kjøpte da lokalt data SIM. Min svoger med sin helt nye iPhone 6 hadde ikke datapakke, så jeg satt opp pairing, og så gikk vi på tur i alpene i ca seks timer. Da vi skulle ta toget hjem var han tom for strøm, og jeg hadde fremdeles over 30% batteri igjen, med pairing og to aktive SIM kort! Ha, ha, ha :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...