Gå til innhold

Intel har stor tro på Prescott


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis vi skal tro benchmark scoren som prescott har prestert, tviler jeg på t det blir den raskeste prosessorn gjennom tidene uten at det finner på noe EEE sprell (Extended Emergency Edition) med 4 mb cahce, FX 53 (og 55) kommer til å være for sterk til det, men det kan jo hende intel klarer å senke prisen litt, så den blir en del billigere enn FX.

Lenke til kommentar
Hvis vi skal tro benchmark scoren som prescott har prestert, tviler jeg på t det blir den raskeste prosessorn gjennom tidene uten at det finner på noe EEE sprell (Extended Emergency Edition) med 4 mb cahce, FX 53 (og 55) kommer til å være for sterk til det, men det kan jo hende intel klarer å senke prisen litt, så den blir en del billigere enn FX.

Husk at SSE3 kan få mye å si når det kommer inn i programvare. Ellers burde den være bedre på HT enn NW.

Lenke til kommentar
Hvis vi skal tro benchmark scoren som prescott har prestert, tviler jeg på t det blir den raskeste prosessorn gjennom tidene uten at det finner på noe EEE sprell (Extended Emergency Edition) med 4 mb cahce, FX 53 (og 55) kommer til å være for sterk til det, men det kan jo hende intel klarer å senke prisen litt, så den blir en del billigere enn FX.

Hvis du refererer til den ene benchmarken som ble presentert her på hardware.no, vil jeg nok tro at den ikke viser hele potensialet til Intel... Så denne testen for en god stund siden, og den kan ha vært gjort forandringen, både her og der. Dessuten er det litt rart at de er den eneste siden som har fått tak i en Prescott..

 

Uansett: Det er ihvertfall godt at Intel selv har god tiltro til CPUen sin ;)

Lenke til kommentar
Hvis vi skal tro benchmark scoren som prescott har prestert, tviler jeg på t det blir den raskeste prosessorn gjennom tidene uten at det finner på noe EEE sprell (Extended Emergency Edition) med 4 mb cahce, FX 53 (og 55) kommer til å være for sterk til det, men det kan jo hende intel klarer å senke prisen litt, så den blir en del billigere enn FX.

Husk at SSE3 kan få mye å si når det kommer inn i programvare. Ellers burde den være bedre på HT enn NW.

Kanskje, men innen den tid vil nok amd kunne dra nytte av 64bits software, så der ligger de nesten likt (vet ikke hva som vil gi mest ytelse, men jeg vet at 64 bit gir gjevntover ca 20 % ekstra ytelse).

 

HT burde bli mer fleksibelt slik at den kunne "slå seg selv av" når man ikke trenger multitasking, for da taper man litt ytelse med HT.

 

 

HAr nok bare lest den ene chinesiske testen, men det skulle jo gi en liten pekepin på hvordan ytelsen vil bli, men tiden vil vise hvor bra den er, tror nok ikke Intel har tenkt å gi ut noen møkka CPU, men jeg tviler litt på om det blir nok....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...