Gå til innhold

The Pirate Bay-grunnlegger dømt til å betale 3,3 millioner kroner i erstatning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det viser også hvor stor makt Big Business har over vårt "demokratiske" system.

 

Ja, å laste ned opphavsbeskyttet materiale har jo mye med "demokrati" å gjøre...

 

 

Du måtte bare kverulere på mine ordvalg ja?  :roll:

Dessuten er det vel ikke det han Sunde har gjort heller.

Endret av Betroz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det viser også hvor stor makt Big Business har over vårt "demokratiske" system.

 

Ja, å laste ned opphavsbeskyttet materiale har jo mye med "demokrati" å gjøre...

 

 

Du måtte bare kverulere på mine ordvalg ja?  :roll:

Dessuten er det vel ikke det han Sunde har gjort heller.

 

 

Nei, han har gjort så mange artister har tapt massevis med penger han. For en helt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, han har gjort så mange artister har tapt massevis med penger han. For en helt...

 

Skal vi bruke samme logikken, så burde da alle våpenprodusenter saksøkes fordi det dem har skapt har drept millioner av mennesker og ødelagt eiendom for utallige summer. Det er vel heller de som bruker nettsiden til å drive med ulovligheter som burde straffes da. Og nei han er ingen helt for meg :p

Endret av Betroz
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

..."vil ha pengene sine tilbake"?

 

De har aldri hatt disse pengene.

Hadde jeg vært dommer i denne saken skulle jeg dømt ham til å levere tilbake en kopi av alt han har kopiert, bare for å vise plateselskapene hvor idiotisk kravet deres er.

 

 

Ta en prat med enkelte artister du. Det var som å gå på en vegg inntektsmessig når folk begynnte å laste ned ulovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dei fleste artister eg kjenner deler ut musikken sin fullstendig gratis, og ber folk om å spre musikken til alle dei kjenner. Ev. inntekt får dei når dei blir booka til konserter og slikt. Konserter var vel hovudinntekta til artistane før piratkopiering var ein ting og?

 

Ja, det er vel i stor grad plateselskapene som tjener på salg, ikke artisten selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ta en prat med enkelte artister du. Det var som å gå på en vegg inntektsmessig når folk begynnte å laste ned ulovlig.

 

 

Jeg er en artist, det betyr ikke at jeg kan få tilbake penger jeg aldri har hatt. Det er teknisk umulig. Alle de som har valgt å ikke kjøpe noe jeg har skapt har fortsatt eierskap over pengene sine.

 

Det at markedet endret seg, betyr ikke at de har krav på pengene til folk som ikke kjøpte produktene deres. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nei, han har gjort så mange artister har tapt massevis med penger han. For en helt...

 

Skal vi bruke samme logikken, så burde da alle våpenprodusenter saksøkes fordi det dem har skapt har drept millioner av mennesker og ødelagt eiendom for utallige summer. Det er vel heller de som bruker nettsiden til å drive med ulovligheter som burde straffes da. Og nei han er ingen helt for meg :p

 

Den sammenlikningen der er det jo null logikk i..... Det måtte vært at noen hadde lakt en plass der disse våpene ble delt vekk gratis uten at produsenten fikk noe for salg, som då selfølgelig burde straffes.

Lenke til kommentar

Du bommer også på sammenligningen, GnilreG. Det sammenlignes bedre med et mottak hvor mennesker fritt kunne dele ut ting. Å dele ut våpen er selvsagt ulovlig, og de som gjør dette burde straffes. Men her har eieren av mottaket blitt straffet, fordi noen har delt ut våpen på hans eiendom, selv om hele prinsippet ved mottaket er at folk selv velger å dele ut de tingene de ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...