Gå til innhold

Er du en stolt eier av et flunkende nytt Nvidia superkort (1080 / 1070)? Fortell oss her da!


Malvado

Er du en stolt eier av et flunkende nytt Nvidia superkort? Fortell oss her da!  

178 stemmer

  1. 1. Eier du et Nvidia 1080 Skjermkort?

    • Ja
      62
    • Nei
      91
    • Skal kjøpe et snart.
      25
  2. 2. Eier du et Nvidia 1070 Skjermkort?

    • Ja
      36
    • Nei
      121
    • Skal kjøpe et snart
      21
  3. 3. Støyer kortet ditt under bruk?

    • Ja
      14
    • Nei
      111
    • Eier ikke et Nvidia kort.
      53
  4. 4. Er du fornøyd med den medfølgende programvaren til kortet? Verktøy , drivere osv.

    • Ja
      101
    • Nei
      24
    • Eier ikke et Nvidia kort.
      53
  5. 5. Har du hatt problemer med kortet ditt?

    • Ja
      8
    • Nei
      116
    • Eier ikke et Nvidia kort.
      54


Anbefalte innlegg

Tenkte at det hadde vært artig å få høre hvor mange forumbrukere som har gått for et nytt Nvidia 1080 / 1070 skjermkort , har du bestilt et eller kommer til å bestille et kan du selvsagt delta i avstemningen.

 

Det hadde også vært fint å høre om deres opplevelser med de nye skjermkortene og om dere har testet ut alt kortene har å by på og ikke minst hvilke spill dere spiller og eventuelt gleder dere til.

 

Noen få regler for tråden derimot som jeg håper alle kan håndheve :

 

Ingen avsporing av tråden der man tar opp andre skjermkort enn de som er nevnt i førstepost / avstemningen.

Det er lov å delta i tråden og spørre om andre sine opplevelser med disse kortene om man selv ikke eier et eller om man lurer på noe.

 

Blir spennende å se hvor mange som svarer her ^_^

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk mitt Msi gaming x 1080 på fredag og til når har det ikke vert annet enn en drøm! Lager svært lite lyd av seg, selv om viftene går for fult under gaming. Kjører alt i 1440p helt glatt. Til nå, har ingen av spillene jeg har testet vippet under 70-80 fps på max settings. Eneste jeg har å si som er negativt er at det virker som pcen ikke registrerer at kortet er et msi kort, da appene til msi ikke fungerer fordi jeg tilsynelatende ikke har et msi produkt i følge appen. Inne på afterburner står det også bare gtx 1080, ikke noe "msi". Det kan hende problemet ligger en anen plass, men ville bare nevne det.

 

Alt i alt er jeg storfornøyd og kommer til å nyte godt av dette kortet i (forhåpentligvis) lang tid fremover!

Endret av Mashux
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk mitt Msi gaming x 1080 på fredag og til når har det ikke vert annet enn en drøm! Lager svært lite lyd av seg, selv om viftene går for fult under gaming. Kjører alt i 1440p helt glatt. Til nå, har ingen av spillene jeg har testet vippet under 70-80 fps på max settings. Eneste jeg har å si som er negativt er at det virker som pcen ikke registrerer at kortet er et msi kort, da appene til msi ikke fungerer fordi jeg tilsynelatende ikke har et msi produkt i følge appen. Inne på afterburner står det også bare gtx 1080, ikke noe "msi". Det kan hende problemet ligger en anen plass, men ville bare nevne det.

 

Alt i alt er jeg storfornøyd og kommer til å nyte godt av dette kortet i (forhåpentligvis) lang tid fremover!

 

Fikk du forresten med noen spill i pakken?

 

Tipper at problemet ligger i softwaren og at dette vil fikses om noen dager / uker avhengig av hvor kjapp MSI er til å oppdatere programvaren som var med.

Lenke til kommentar

Venter på EVGA GeForce GTX 1080 Hybrid. Skal ha meg to slike skjermkort.

 

- Er du fornøyd med den medfølgende programvaren til kortet? Verktøy , drivere osv.

Valgte Nei her. Driveren er bra, men ingen av produsentene har gitt ut sine verktøy på Linux. Tenker da på verktøy som EVGA PrecisionX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fikk mitt Msi gaming x 1080 på fredag og til når har det ikke vert annet enn en drøm! Lager svært lite lyd av seg, selv om viftene går for fult under gaming. Kjører alt i 1440p helt glatt. Til nå, har ingen av spillene jeg har testet vippet under 70-80 fps på max settings. Eneste jeg har å si som er negativt er at det virker som pcen ikke registrerer at kortet er et msi kort, da appene til msi ikke fungerer fordi jeg tilsynelatende ikke har et msi produkt i følge appen. Inne på afterburner står det også bare gtx 1080, ikke noe "msi". Det kan hende problemet ligger en anen plass, men ville bare nevne det.

 

Alt i alt er jeg storfornøyd og kommer til å nyte godt av dette kortet i (forhåpentligvis) lang tid fremover!

 

Fikk du forresten med noen spill i pakken?

 

Tipper at problemet ligger i softwaren og at dette vil fikses om noen dager / uker avhengig av hvor kjapp MSI er til å oppdatere programvaren som var med.

 

Nei jeg fikk ikke med noe spill

Lenke til kommentar

Jeg planlegger å kjøpe enten et 1070 eller et 1080 når MSI, EVGA og andre kommer med sine varianter. Da er jo mest sannsynlig prisen sunket en del også.

Kan noen forklare meg hvorfor det fortsatt er så mange som snakker om å "vente til tredjepartskortene kommer"? Følger de bare ikke med, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Tredjepartskortene er da kommet ut for lenge siden

Lenke til kommentar

Har dere noen meninger om Palit sine kort?

 

Sitter å vurderer mellom Strix 1070 og Palit Super Jetstream 1070. Skal kjøpe 2 stk til to forskjellige maskiner, så burde være noen gode argumenter for ikke å spare 1280kr o.O

 

Ser klokke messig så ligger de jo passe så likt. Samtidig som begge tilbyr 0db funksjon på viftene.

 

Strix = 1860mhz core clock boost

Palit = 1835mhz core clock boost 

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/GeForce-GTX-1070-Super-JetStream-8GB-GDDR5/2553899?s=gtx+1070

 

Strix = 5399kr + 5399kr = 10800kr

Palit = 4699kr + 4699kr + 120kr(frakt) = 9520kr

 

Takk for innspill :D

Lenke til kommentar

Har dere noen meninger om Palit sine kort?

 

Sitter å vurderer mellom Strix 1070 og Palit Super Jetstream 1070. Skal kjøpe 2 stk til to forskjellige maskiner, så burde være noen gode argumenter for ikke å spare 1280kr o.O

 

Ser klokke messig så ligger de jo passe så likt. Samtidig som begge tilbyr 0db funksjon på viftene.

 

Strix = 1860mhz core clock boost

Palit = 1835mhz core clock boost 

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/GeForce-GTX-1070-Super-JetStream-8GB-GDDR5/2553899?s=gtx+1070

 

Strix = 5399kr + 5399kr = 10800kr

Palit = 4699kr + 4699kr + 120kr(frakt) = 9520kr

 

Takk for innspill :D

 

Vanskelig å si, men hva er aller viktigst for deg? Null støy eller grei overklokk? 

Begge to går egentlig litt på kjøleløsningen som er valgt og innimellom på bios på kortet , les deg opp på noen tester av disse to versjonene og ta en vurdering på hva som passer best for deg der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har dere noen meninger om Palit sine kort?

 

Sitter å vurderer mellom Strix 1070 og Palit Super Jetstream 1070. Skal kjøpe 2 stk til to forskjellige maskiner, så burde være noen gode argumenter for ikke å spare 1280kr o.O

 

Ser klokke messig så ligger de jo passe så likt. Samtidig som begge tilbyr 0db funksjon på viftene.

 

Strix = 1860mhz core clock boost

Palit = 1835mhz core clock boost 

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/GeForce-GTX-1070-Super-JetStream-8GB-GDDR5/2553899?s=gtx+1070

 

Strix = 5399kr + 5399kr = 10800kr

Palit = 4699kr + 4699kr + 120kr(frakt) = 9520kr

 

Takk for innspill :D

 

Vanskelig å si, men hva er aller viktigst for deg? Null støy eller grei overklokk? 

Begge to går egentlig litt på kjøleløsningen som er valgt og innimellom på bios på kortet , les deg opp på noen tester av disse to versjonene og ta en vurdering på hva som passer best for deg der.

 

 

Tror jeg endret over til Gigabyte sitt kort der! Jah støy er et viktig element for meg.

 

Nå har de akkurat sluppet specc på Gigabyte sine 1070 G1 gameing kort:

 

Core

Boost: 1822 MHz/ Base: 1620 MHz in OC Mode 

Boost: 1784 MHz/ Base: 1594 MHz in Gaming Mode

Lenke til kommentar

Må si at jeg er særdeles fornøyd med Msi 1080 Gaming X. Helt stille, booster til 1962mhz uten å overklokke noe som helst. Ingen "coil whine" fra kortet. Overklokker til 2140mhz. 

 

Selv på 70% viftehastighet, så kan ikkje jeg høre skjermkortet når det er inne i kabinettet. Da idler skjermkortet på ca 35 grader og loadtemperatur er på ca 60-62 grader. Rett og slett et konge kort :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...