Gå til innhold

RYKTE: – Ingen «Zen» eller «Kaby Lake» i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan jo skylde seg selv. Sitter man på en moderne platform (Sandy Bridge eller nyere), så er det jo ikke akkurat en kjempe oppgradering i ytelse og koster vesentlig mer enn det smaker. Lavere priser, så kanskje de hadde fått solgt mer selv om det ikke er den største oppgraderingen i ytelse.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

 

 

- Slik som situasjonen er den dag idag så er det ikke rart at salget ikke går så det munner, for å si det på den måten.

 

I dag er markedet lagt til rette for dem som MÅ, ikke for dem som VIL...

 

Håper dette vil gjevnes ut nå som AMD igjen kommer på banen i et segment som har vært dominert av Intel i lengre tid.

 

Energi-effektivitet er vel og bra det..., men ikke så lenge det går på bekostning av andre aspekter.

Granted..., slike fremskritt legger jo tilrette for bedring i ytelsen totalt sett i kommende generasjoner.

En må bare smøre seg med tolmodighet om det er rå ytelse man er ute etter.

 

Men som det heter på fint...

"Dem som venter på noe godt..., dem venter sjeldent forgjeves."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Slik som situasjonen er den dag idag så er det ikke rart at salget ikke går så det munner, for å si det på den måten.

 

I dag er markedet lagt til rette for dem som MÅ, ikke for dem som VIL...

 

Håper dette vil gjevnes ut nå som AMD igjen kommer på banen i et segment som har vært dominert av Intel i lengre tid.

 

Energi-effektivitet er vel og bra det..., men ikke så lenge det går på bekostning av andre aspekter.

Granted..., slike fremskritt legger jo tilrette for bedring i ytelsen totalt sett i kommende generasjoner.

En må bare smøre seg med tolmodighet om det er rå ytelse man er ute etter.

 

Men som det heter på fint...

"Dem som venter på noe godt..., dem venter sjeldent forgjeves."

Dem som venter, venter for lenge ;)

Lenke til kommentar

De kan jo skylde seg selv. Sitter man på en moderne platform (Sandy Bridge eller nyere), så er det jo ikke akkurat en kjempe oppgradering i ytelse og koster vesentlig mer enn det smaker. Lavere priser, så kanskje de hadde fått solgt mer selv om det ikke er den største oppgraderingen i ytelse.

 

 

Virker som det er ganske lett å hive ut en cpu som yter vesentlig bedre. AMD leverer nok cpuer som ikke slår 10 år gamle intelcpuer for moro skyld. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Kanskje ikke AMD har så mye tro på sin nye prosessor? Merkelig! Akkurat nå trenger vi billigere alternativer til Intel, og da med samme ytelse. Dette var skuffende.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så rart når en 6700K koster 3k+ og ett helt ok HK koster sånn 2k+.

Sett ned begge deler til 1k så skal jeg kjøpe på sekundet.

Vi har drit høye priser på produktene våres og vi har ikke forbedret ytelsen noe siden 2012 også selger de dårlig, wonder why.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

 

- Slik som situasjonen er den dag idag så er det ikke rart at salget ikke går så det munner, for å si det på den måten.

 

I dag er markedet lagt til rette for dem som MÅ, ikke for dem som VIL...

 

Håper dette vil gjevnes ut nå som AMD igjen kommer på banen i et segment som har vært dominert av Intel i lengre tid.

 

Energi-effektivitet er vel og bra det..., men ikke så lenge det går på bekostning av andre aspekter.

Granted..., slike fremskritt legger jo tilrette for bedring i ytelsen totalt sett i kommende generasjoner.

En må bare smøre seg med tolmodighet om det er rå ytelse man er ute etter.

 

Men som det heter på fint...

"Dem som venter på noe godt..., dem venter sjeldent forgjeves."

Dem som venter, venter for lenge ;)

 

Bare av ren undring, hvem er det som er avbildet på ditt profilbilde? Kjæreste, ektefelle, datter, kjendis? Jeg vet jo at dette ikke er deg, jeg har jo snakket med deg noen ganger og vet at du er mann. Kjøpte en gang en CPU av deg. Det var en 6 kjerne Intel, som fortsatt er populær. Ser ut til at kjøp av kraftige Intel CPUer er en god investering enn så lenge. Gode bruktpriser. Et annet mer seriøst spørsmål: Er det noen spesielle grunner til å ikke kjøpe Engineering samples av en CPU så lenge alle dens funksjoner er intakte? Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar

 

 

- Slik som situasjonen er den dag idag så er det ikke rart at salget ikke går så det munner, for å si det på den måten.

 

I dag er markedet lagt til rette for dem som MÅ, ikke for dem som VIL...

 

Håper dette vil gjevnes ut nå som AMD igjen kommer på banen i et segment som har vært dominert av Intel i lengre tid.

 

Energi-effektivitet er vel og bra det..., men ikke så lenge det går på bekostning av andre aspekter.

Granted..., slike fremskritt legger jo tilrette for bedring i ytelsen totalt sett i kommende generasjoner.

En må bare smøre seg med tolmodighet om det er rå ytelse man er ute etter.

 

Men som det heter på fint...

"Dem som venter på noe godt..., dem venter sjeldent forgjeves."

Dem som venter, venter for lenge ;)

 

Bare av ren undring, hvem er det som er avbildet på ditt profilbilde? Kjæreste, ektefelle, datter, kjendis? Jeg vet jo at dette ikke er deg, jeg har jo snakket med deg noen ganger og vet at du er mann. Kjøpte en gang en CPU av deg. Det var en 6 kjerne Intel, som fortsatt er populær. Ser ut til at kjøp av kraftige Intel CPUer er en god investering enn så lenge. Gode bruktpriser. Et annet mer seriøst spørsmål: Er det noen spesielle grunner til å ikke kjøpe Engineering samples av en CPU så lenge alle dens funksjoner er intakte? Noen tanker om dette?

 

 

Mange ES er ekstremt kresene på hovedkort og bioser, så man kan i mange tilfeller ende opp med å ha en cpu som ikkje funker. Det kan også være at man må ha en spesiell bios for en ES. Dermed er man kanskje låst for eventuelle nye oppdateringer av bios.

Retailversjoner av cpuer har i de siste årene en tendens til å overklokke bedre enn ES også. Spesielt 5960x, da "alle" 5960x es som ble sendt ut for test var rimelig elendige til overklokking.

 

Fordelen med Retail er jo selvfølgelig 5 års reklamasjon, og det er MYE lettere å selge videre. Dermed kan man ende opp med at retail cpu faktisk blir en billigere investering i lengden.

 

Har hatt en god del ES cpuer fra intel, og har gått på et par kompatibilitets smeller :p Måtte få bios direkte fra en "pro" overklokker, for å få start på dritten :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

 

 

 

- Slik som situasjonen er den dag idag så er det ikke rart at salget ikke går så det munner, for å si det på den måten.

 

I dag er markedet lagt til rette for dem som MÅ, ikke for dem som VIL...

 

Håper dette vil gjevnes ut nå som AMD igjen kommer på banen i et segment som har vært dominert av Intel i lengre tid.

 

Energi-effektivitet er vel og bra det..., men ikke så lenge det går på bekostning av andre aspekter.

Granted..., slike fremskritt legger jo tilrette for bedring i ytelsen totalt sett i kommende generasjoner.

En må bare smøre seg med tolmodighet om det er rå ytelse man er ute etter.

 

Men som det heter på fint...

"Dem som venter på noe godt..., dem venter sjeldent forgjeves."

Dem som venter, venter for lenge ;)

 

Bare av ren undring, hvem er det som er avbildet på ditt profilbilde? Kjæreste, ektefelle, datter, kjendis? Jeg vet jo at dette ikke er deg, jeg har jo snakket med deg noen ganger og vet at du er mann. Kjøpte en gang en CPU av deg. Det var en 6 kjerne Intel, som fortsatt er populær. Ser ut til at kjøp av kraftige Intel CPUer er en god investering enn så lenge. Gode bruktpriser. Et annet mer seriøst spørsmål: Er det noen spesielle grunner til å ikke kjøpe Engineering samples av en CPU så lenge alle dens funksjoner er intakte? Noen tanker om dette?

 

 

Mange ES er ekstremt kresene på hovedkort og bioser, så man kan i mange tilfeller ende opp med å ha en cpu som ikkje funker. Det kan også være at man må ha en spesiell bios for en ES. Dermed er man kanskje låst for eventuelle nye oppdateringer av bios.

Retailversjoner av cpuer har i de siste årene en tendens til å overklokke bedre enn ES også. Spesielt 5960x, da "alle" 5960x es som ble sendt ut for test var rimelig elendige til overklokking.

 

Fordelen med Retail er jo selvfølgelig 5 års reklamasjon, og det er MYE lettere å selge videre. Dermed kan man ende opp med at retail cpu faktisk blir en billigere investering i lengden.

 

Har hatt en god del ES cpuer fra intel, og har gått på et par kompatibilitets smeller :p Måtte få bios direkte fra en "pro" overklokker, for å få start på dritten :p

 

Takk for svar. Ja det var det jeg hadde mistanke om. Man kan selvsagt være heldig, men det kan fort bli komplisert mht BIOS.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Slik som situasjonen er den dag idag så er det ikke rart at salget ikke går så det munner, for å si det på den måten.

 

I dag er markedet lagt til rette for dem som MÅ, ikke for dem som VIL...

 

Håper dette vil gjevnes ut nå som AMD igjen kommer på banen i et segment som har vært dominert av Intel i lengre tid.

 

Energi-effektivitet er vel og bra det..., men ikke så lenge det går på bekostning av andre aspekter.

Granted..., slike fremskritt legger jo tilrette for bedring i ytelsen totalt sett i kommende generasjoner.

En må bare smøre seg med tolmodighet om det er rå ytelse man er ute etter.

 

Men som det heter på fint...

"Dem som venter på noe godt..., dem venter sjeldent forgjeves."

 

 

 

 

Dem som venter, venter for lenge ;)

 

 

 

- Det kommer nok an på behovet...

 

Og nå nærmer vi oss teknologisk sett snart det punktet der det som ikke går i bredden..., det går i høyden.

Så da går det nok mer over i tanken om rå ytelse igjen skal du se.

Lenke til kommentar

Grunnen skal, ironisk nok, være svak etterspørsel etter dagens generasjon prosessorer i begge leirer. Lagerbeholdningen minker nesten ikke, og som en følge av dette ser verken AMD eller Intel noe særlig grunn til å lansere nye produkter – som bare vil forsterke denne tendensen ytterligere, menes det.[/size]

 

 

Stilig!

 

Eller egentlig ikke, her går jeg og venter på neste generasjon, som jeg har gjort lenge. Er klar til å sette klørne i ett eller annet, Men, jeg tror dette kan få konsekvenser, er ikke gøy å vente, så kanskje en hopper over neste generasjon og går for Cannonlake eller noe Intel-E greier. Evt. ser an hva AMD kommer med etter Zen.

 

De skyter seg vel selv i føttene, ikke vet jeg.

 

Jeg hadde egentlig lyst på Haswell også kom den "teite" Broadwell lanseringen. Når det så gikk opp for meg at det  egentlig var Skylake jeg kunne tenkt meg. Også ble jo ikke Skylake helt som de hadde lovet på papiret heller da. Så da tenkte jeg Kaby Lake kanskje er tingen. Men, dersom disse ryktemakerne får rett, så vet jeg ikke hva jeg gjør. Kanskje jeg bare straffer dem enda hardere ved å igjen utsette med samme mynt som de gjør det.  :wee:

 

Ikke at jeg kommer til å velte deres imperium med avventelse med et CPU-kjøp..

 

Men dette får konsekvenser for nVidia også. Da det jo er de som er GPU-kongen nå. Kanskje det er verdt å vente på neste nVidia release også da. Kanskje jeg da automatisk får med meg anledningen til å vurdere om AMD har noe som helst leverett på GPU-markedet i samme vending. Siden alt er så grått i øyeblikket som forbruker altså.

 

 

Mens AMDs Zen-arkitektur er ventet å gi svært mye høyere ytelse, samt støtte for mange nye teknologier i forhold til dagens kraftigste AMD-plattform, ventes ikke Intels Kaby Lake å introdusere noen nye «killer features», ei heller spesielt mye bedre prosessorytelse, for Intel-folket

 

 

Det der er ikke helt sant. For det å kjøre Kaby Lake på et gammelt chipset høres dumt ut mellom mine ører ihvertfall, med unntak av de som ønsker å beholde sine gamle hovedkort da. Det gjelder jo ikke meg.

 

 

Just like the transition from Z87 to Z97, the new 200-series chipset will mostly remain the same but will include increased I/O performance that is very important for the platform to be ready for Intel’s next generation Optane storage products that use Intel’s 3D XPoint memory architecture.

 

 

So the basic features of the 200-series chipset aside from supporting Kaby Lake-S processors will include up to 24 PCI-e 3.0 lanes (up from 20 on 100-Series Chipset), 6 SATA 3.0 and 10 USB 3.0 ports.

Intel’s disruptive

 

Optane SSDs and DIMMs  will be a major feature set for the 200-series chipset as the faster storage solutions will not only result in responsive PCs but also better system utilization that is otherwise bottlenecked by conventional HDDs and even some older SSDs.

Other key features on the media and display side include 5K (30Hz) on one display and 5K (60Hz) dual display capabilities, HEVC 10-bit hardware decode, VP9 10-bit (hardware), UDH/4K display resolutions and support for Intel’s Thunderbolt gen3 support.

 

As for the specific SKUs, we will see Kaby Lake-S  (4+2) and Kaby Lake-S (2+2) SKUs. These chips will feature the GT2 graphics chip and feature integrated HDCP 2.2 support. There’s also a new Skylake 4+4e family planned for launch in 2016 which will be compatible with only KBL PCH-H (200 platform) which is surprising considering that Kaby Lake itself is compatible on both platforms while Skylake processors will require the newer platform for proper support

 

 

http://wccftech.com/intel-kaby-lake-200-series-chipset-processor-platform/

 

Jeg tipper at GPU-entusiaster og de som vil ha SSD direkte på BUS, vil ha litt glede av mer båndbredde å kunne boltre seg på.

 

EDIT:

feil lenke, var 200 chipset jeg tenkte på.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...