Gå til innhold

TEST: Canary All-In-One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke en eneste positiv ting med overvåkingskamera med lagring i skyen som ikke kan oppveies med et motargument. Det er rett og slett noe dritt for båndbredde, kostnader, privatliv, videokvalitet, personlig tilgjengelighet osv.

 

Ville ikke hatt noe slikt hjemme om det ble kasta etter meg. For å si det sånt - en godt vekklåst server hjemme et sted og skikkelige kamera - ikke noe Clas ohlson jalla, og du har private opptak tilgjengelig hele tiden, og ingen finner server ogsaboterer den mest sannsynlig. Et godt synlig kamera utenfor og noen bra synlige merker på huset virker mer preventivt enn noe annet.

 

Og sirene på hele 90db... jaja. Brukende så vidt. I de sekundene den får stå i fred.

 

Jeg har aldri sett poenget med sånne skjulte kamera osv inne i huset. Mye mindre sjanse for at noen går inn dersom de vet at de er på film eller at huset er alarmert. Overrasker du tyven inne så forårsaker det ofte en del ødeleggelser osv. Så det beste etter min erfaring er å skremme dem vekk før de kommer seg inn.

Lenke til kommentar

12 timer lagring er vel ikke lite hvis den brukes kun i armed mode på ferie uten geo zone? Kommer det først uvedkommende, blir de nok ikke så lenge.

 

Problemet er at vi får ikke 12 timer video, men video fra de 12 siste timene, typ fra nå, 12:15 til i natt 00:15. Så hvis kameraet oppdager en tjuvradd nå, må jeg lagre videoen før jeg legger meg for å ikke miste den.

Lenke til kommentar

Litt dyr kanskje. Men alt har jo sin start i forhold til prising.

 

Ellers en kommentar til ferietid. Er vel ikke så uvanlig med fleksibel ferieavvikling heller da, så du kan nok møte på flere som er hjemme. Også er det jo noen uføre og pensjonister som nesten alltid er hjemme. Dere glemte å skrive noe om forplanlegging, slik som spaning av nabolaget.

 

Jasså så det er i en slik bransje du hører hjemme Møllevik  :p .

Nei, du skal ha lov til å prate fornuft til oss  :grin:

Blir en del kappede tele/fiberlinjer framover.

 

Produktet mangler jo totalt en trådløs mulighet. Så da blir vel løsningen å ordne det på egenhånd, med en router som har flere WAN-kontakter, og støtte for eksterne 4G-modem.

Endret av G
Lenke til kommentar

Kjøp:

En QNAP som har 4 lisenser, Synology har også.

4 stk LAN/WLAN kameraer, det er mange som støtter disse NAS'ene

1 stk netgear 10 porters PoE switch.

1 stk APC UPS.

 

Har selv en netgear switch med PoE og en switch som mottar strøm via den. Har og en UPS (350w, og et 4Ah 12v), har Internett i ca 40min da. Jeg har modifisert UPS'en til og kunne ta imot vanlige bilbatterier, men jeg tror ikke UPS'en greier og ladde dem opp igjen bra nok. Så kobler til i nød.

Vi har fiber, og jeg har funnet ut at fiber kompaniet har ca 6 timer med oppetid før deres reservestrøm går.

 

Disse småe UPS'ene bruker modifisert sinusbølge, i dag tåler jo egentlig nesten alle produkter denne skittne strømmen, så lenge det ikke er induksjonsmotorer i bildet. Disse er billige, det blir veldig dyrt med ren sinus UPS, har selv en ren sinus omformer på 300w, den kostet ny 1600kr fant jeg ut.

UPS'ene støyer noe grasalt på radioen AM (og amatørradio SSB) når i bruk. Plugger du og inn en LED 230v så hører jeg summingen som kommer fra den modifiserte sinusen.

 

 

Skjekk om NAS'en støtter UPS, slik at den blir slått av skikkelig før batteriet er tomt.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Litt dyr kanskje. ja....

og som innbruddstyv så hadde man vel definitivt tatt denne dingsen med seg også?

Bilde av en ukjent østeuropeer som kjørte ut av landet samme dag som han tømte boligen din og stakk av gårde med overvåkningskameraet ditt til 2000 + kr.

Ikke bare hadde politiet henlagt saken nesten med en gang men de hadde vel ledd av deg også i neste kaffepause! :lol: 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...