Gå til innhold

Slik blir våpna i Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig helt greit at man ikke har så mange valgmuligheter når det gjelder våpentilpasning. Selv etter 1000 timer i Battlefield 4, så vet jeg ikke helt hvilken grip og barrel type som er best å bruke til alle våpnene.

 

Sånn jeg også tenker. Jeg har nok med å lære meg selve brettene, strategier, posisjonering og hvilket våpen som skal brukes når. Foretrekker at våpnene er så standardiserte som mulig, så slipper jeg å sette meg inn i ørten kombinasjoner der også. Det blir rett og slett litt for mange faktorer som avgjør om jeg presterer bra eller dårlig.

Lenke til kommentar

Er egentlig helt greit at man ikke har så mange valgmuligheter når det gjelder våpentilpasning. Selv etter 1000 timer i Battlefield 4, så vet jeg ikke helt hvilken grip og barrel type som er best å bruke til alle våpnene.

 

Enig. Jeg føler at Battlefield: Bad Company 2 hadde en veldig god balanse på våpentilpasningen sin, og jeg husker at jeg syntes allerede i BF3 at det begynte å bli litt overveldende med det systemet de introduserte der. Ikke det at det er noe galt med mange valgmuligheter, men mange føles fort ubrukelige.

Lenke til kommentar

Dei har ikkje sagt noko spesifikt om det, så det kan det framleis bli. 

"Battlefield 1 vil ha seks forskjellege typar våpen", og eneste bolt-rifler som er nevnt er sniper-rifler. rart de ikke skulle nevnt vanlige all-class bolt-rifler om de hadde vært der

Lenke til kommentar

 

Dei har ikkje sagt noko spesifikt om det, så det kan det framleis bli. 

"Battlefield 1 vil ha seks forskjellege typar våpen", og eneste bolt-rifler som er nevnt er sniper-rifler. rart de ikke skulle nevnt vanlige all-class bolt-rifler om de hadde vært der

Ja, hva ellers, egentlig? Skal vi liksom tro at den vanlige soldat gikk rundt med halvautomatiske rifler eller maskinpistoler? Bolt-action var jo standarden, og det endret seg vel ikke før andre verdenskrig. Merkelig avgjørelse? Er de redd for at folk som er vant med modern shooters ikke får nok spray&pray?

Lenke til kommentar

 

 

Dei har ikkje sagt noko spesifikt om det, så det kan det framleis bli.

 

"Battlefield 1 vil ha seks forskjellege typar våpen", og eneste bolt-rifler som er nevnt er sniper-rifler. rart de ikke skulle nevnt vanlige all-class bolt-rifler om de hadde vært der

Ja, hva ellers, egentlig? Skal vi liksom tro at den vanlige soldat gikk rundt med halvautomatiske rifler eller maskinpistoler? Bolt-action var jo standarden, og det endret seg vel ikke før andre verdenskrig. Merkelig avgjørelse? Er de redd for at folk som er vant med modern shooters ikke får nok spray&pray?

Det endra seg ikke før etter andre verdenskrig. Bortsett fra USA med Garand og M1Carbine. Var bruken av semi auto rifler forbeholdt små skalaer. Standard våpenet for: tyskere, briter, russere, italienere, franskmenn, japanere var alle bolt action rifler. Noen ti tusen prototyper her og der. Var små poteter.

 

Men jeg tror på teorien din. Så spillet vi får i Battlefield 1 er egentlig Battlefield 4 men med nye kart og gass angrep.

 

Dette var en av hovedpoenget mitt når jeg først hørte om Battlefield 1. Bolt rifler må utgjøre det store flertallet av våpen. Ellers blir det ikke WW1, verdun gjør dette veldig bra 90% av klassene bruker bolt action rifler. Pistoler er forbeholdt offiserer og som back up for mgs. Et par klasser har mg og noe annet automat våpen. Dette gjør at i hvert spill er det nesten aldri mer enn 1-2 automat pr side.

Men dette ville ikke gå i BF, BF kids ville gråte og ta selvmord om de ikke alltid kunne spille mg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta en kikk på våpenfordelingen i Red Orchestra/Rising Storm: Bortsett fra MG-crews så har bare squad leaders helautomatiske våpen, mens den desidert mest vanlige klassen ("Rifleman") har ... Rifler. Både Japan og Sovjetunionen sine rifler har manuell boltmekanisme, så sent som på 40-tallet. Skru så klokken 30 år tilbake... 

 

Jeg mistenker at dette blir en ganske arcadey versjon av historien, hvis ikke Dice klarer å legge bånd på seg med våpenutvalget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...