Gå til innhold

ANMELDELSE: Hearts of Iron IV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glad i høye karakterer ser jeg..... Tar ikke denne anmeldelsen for god fisk etter hallelujah-anmeldelsen av det litt skuffende og simple Stellaris. Stellaris blir sikkert veldig bra etter de obligatoriske 1000 DLCene fra Paradox, men frykter fort at samme prinsippet gjelder dette også. Har ikke kjempehøye forventninger til versjon 1, men installasjonen er i alle fall i gang.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Glad i høye karakterer ser jeg..... Tar ikke denne anmeldelsen for god fisk etter hallelujah-anmeldelsen av det litt skuffende og simple Stellaris. Stellaris blir sikkert veldig bra etter de obligatoriske 1000 DLCene fra Paradox, men frykter fort at samme prinsippet gjelder dette også. Har ikke kjempehøye forventninger til versjon 1, men installasjonen er i alle fall i gang.

 

Glad i gode spill, min venn. Jeg er sikker på at du vil bli overbevist. Dette er noe helt annet enn Stellaris (selv om jeg står ved karakteren).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

har ikke lest hele anmeldelse enda, men skal gjøre det i morgen . Kanskje jeg skal jaggu se å få prøve et grand strategi spill, bare vært så vidt innom europa unverasalis 4 og civ 5 ( men det er vel strengt tatt en kombo mellom vanlig strategi og grand).

Men lang annmeldse betyr jo at du versetter spillet. Så det lover veldig bra.

Lenke til kommentar

har ikke lest hele anmeldelse enda, men skal gjøre det i morgen . Kanskje jeg skal jaggu se å få prøve et grand strategi spill, bare vært så vidt innom europa unverasalis 4 og civ 5 ( men det er vel strengt tatt en kombo mellom vanlig strategi og grand).

Men lang annmeldse betyr jo at du versetter spillet. Så det lover veldig bra.

EU er selve definisjonen av grand strategy. Civ er mer klassisk 4x

Lenke til kommentar

Noen som har et tips til hvilket Paradox-spill en som ikke har spilt disse bør prøve først..? Har spilt ganske mye Civ (og har masse tålmodighet med tall i FM). Tenker en av hovedseriene.

 

Vet ikke, men om du liker historie, så anbefaler jeg Crusader Kings II. Det er litt som The Sims for historienerder, i tillegg til å være Grand Strategy. Oppstår rett og slett sykt mye morsomme situasjoner og intriger. Men om du digger science fiction, så er nok Stellaris bra. Jeg har ikke spilt Hearts of Iron IV, men har spilt I, II og III og de er nokså hardcore, så man bør være mer enn snittet interessert i andre verdenskrig, om man skal gå løs på disse spillene som første grand strategy. Regner med at det samme gjelder for IV.

Lenke til kommentar

Selvom jeg har eksamen i matte om få dager, og så absolutt bør øve til den, angrer jeg ikke på de 8 timene jeg spilte HOI4 i natt. Uten sidestykke det mest komplekse og dype strategispillet jeg noen gang har spilt. Selv etter 500+ timer med Eu4

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som har et tips til hvilket Paradox-spill en som ikke har spilt disse bør prøve først..? Har spilt ganske mye Civ (og har masse tålmodighet med tall i FM). Tenker en av hovedseriene.

 

Du bør prøve Hearts of Iron 4, siden det er det nyeste. Er ikke "lettere" å starte med andre.

Har prøvd alle tidligere HOI. Spillene blir strengt tatt mer og mer inuitive og for hver versjon. Mouseover forklaringer har de etterhvert blitt ganske så gode på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...