Gå til innhold

ASRock har en ekstra lur ruter på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

endrebjo: dust??

Da har du ikke peiling på forskjellen mellom Bluetooth BLE og Zigbee.

BT suger faktisk!

Jeg mener det er dust å ikke implementere Bluetooth i en ruter som markedsføres som en IoT-ruter.

BLE-dingser selger i bøtter og spann. Og de er kompatible med både mobiler og eventuelle Bluetooth-rutere. Så jeg er interessert i høre hvorfor de suger.

De suger i hvert fall ikke strøm, i og med at du får BLE-chipper med gjennomsnittlig strømforbruk på noen få mikro-ampere.

Lenke til kommentar

Synd de ikke tok med Z-Wave. Er ikke så veldig inn i dette her, men trodde Z-Wave var større enn Zigbee...

Joda, det stemmer nok.

 

... men kan jo se problemet de har. Tar de med den, så hvorfor ikke denne også? Men hvis man først skulle stille med en router som hjernen i det smarte hjemmet, kommer man nok foreløpig ikke rundt Z-wave (i denne kategorien).

Lenke til kommentar

De burde jo støtte 433, 868 og Z-Wave i tillegg! Tåpelig. Og BT, så klart :)

 

Den heter Tellstick ZNet :) (skjønner at du mente at det burde vært i routeren)

http://www.telldus.se/products/tellstick_znetlite

Men for rett over tusenlappen vil jeg personlig heller ha den som en seperat enhet, og den nye ZNet er jo genial ettersom den støtter både 433 og Z-Wave.

Stort hus? bare plugg i flere baser så kjører de sømløst uten ekstra konfig

Lenke til kommentar

Det er kanskje verd å nevne at Philips Hue er basert på zigbee. Hue er jo relativt profilerte og tilgjengelige produkter. Men så ramler kanskje det hele litt i fisk likevel for (de nyere?) Hue-produktene er vel ikke spesielt godt kompatible med andre zigbee-produkter? Sjekk i alle fall det opp først dersom du ønsker å bruke Hue sammen med ikke-hue komponenter (som denne). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...