Gå til innhold

KOMMENTAR: Stein slutter som prosjektleder for e-sporten på Gamer.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr dette at dere endelig slutter med det ekstreme sterke fokuset på esport, det fokuset som har ødelagt det Gamer.no jeg var glad i? Nei, det er vel for mye forlangt.

 

E-sporten er et viktig og suksessriks satsingsområde for Gamer.no, og vi har nettopp utlyst en ledig fulltidsstilling som liga- og turneringsansvarlig. Samtidig vil vi Gamer.no fortsatt bestå av anmeldelser, sniktitter, intervjuer, nyheter og dybdeartikler knyttet til det tradisjonelle spillmarkedet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg en innstilling på gamer.no kontoen som filtrerer bort alle artikler markert som `e-sport`. På lik linje med "del på facebook" innstillingen.

 

Dette er absolutt ikke en nedsettende kommentar til innholdet, men en personlig preferanse.

Endret av raserbil
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Takk for en utrolig bra jobb gjort! E-sporten her til lands er ganske gøy å følge, spesielt når den vokser så kjapt som den gjør. Får håpe den som overtar etter deg har like mye bein i nesa :D Lykke til videre med BX3, og gleder meg til å se hva dere har i vente :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Betyr dette at dere endelig slutter med det ekstreme sterke fokuset på esport, det fokuset som har ødelagt det Gamer.no jeg var glad i? Nei, det er vel for mye forlangt.

 

Vil tro at hadde det ikke vært for det store fokuset gamer har hatt mot e-sport så ville sjansen vært der for at denne siden også måtte ha fulgt i fotsporene til level up og pressfire.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for arbeidet Stein, du har vært sentral i å bygge opp mye av norsk esport. Veien mot en robust esport satsing har sikkert vært lang og tung, men til slutt så blir det tatt mer og mer seriøst - dette er jo reflektert gjennom seriøse sponsorer og gjennomført arrangering av turneringer.

 

Ønsker deg alt godt videre og håper at Gamer.no sin satsning fortsetter slik den har gjort til nå!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Betyr dette at dere endelig slutter med det ekstreme sterke fokuset på esport, det fokuset som har ødelagt det Gamer.no jeg var glad i? Nei, det er vel for mye forlangt.

 

E-sporten er et viktig og suksessriks satsingsområde for Gamer.no, og vi har nettopp utlyst en ledig fulltidsstilling som liga- og turneringsansvarlig. Samtidig vil vi Gamer.no fortsatt bestå av anmeldelser, sniktitter, intervjuer, nyheter og dybdeartikler knyttet til det tradisjonelle spillmarkedet.

 

Forsiden blir titt og ofte oversvømmet med reklame for diverse konkurranser og ikke-nyheter, og mengden skikkelige artikler er for nedadgående. For en person som har betalt penger siden starten for Ekstra, er det trist å se. Dere kuttet ut dybdeartiklene som jeg betaler for, og selv på Tek.no er antallet slike gode artikler langt under hva det var. Det er en skam. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Betyr dette at dere endelig slutter med det ekstreme sterke fokuset på esport, det fokuset som har ødelagt det Gamer.no jeg var glad i? Nei, det er vel for mye forlangt.

Enig med deg, dessverre. Jeg pleide å se etter oppdateringer på Gamer.no daglig, fra morgen til kveld. :) En av mine desiderte favorittmedier var det. Men det er lenge siden nå.

 

I disse dager er jeg innom og kikker kanskje en gang i uken eller to. Grunnen til det er dette fokuset deres på "e-sport". "E-sport" interesserer meg absolutt ingenting, kanskje særlig siden konkurranse-spilling for det meste innebærer MOBA eller FPS, to genre jeg sjelden spiller.

 

Det hadde nok vært en idé å rette fokuset litt mindre på e-sport og enda mer på spill, spill, SPILL "generelt"! RPGs, retrospill, ja hvorfor ikke emulatorer (det skjer ekstremt mye spennende i emulator-scenen om dagen), nye sære håndholdte fra Asia .. you name it! .. Og selvsagt AAA-spill, som dere for det meste fortsatt dekker.

 

Jeg er gammel 82'er, med Atari 2600 som min første spillkonsoll og Commodore 64 som min første datamaskin. Jeg er hovedsaklig PC-spiller, men eier stort sett alt av konsoller og håndholdte som har kommet de siste 20-30 årene. Jeg har to småbarn og er i full jobb, men dukker det opp litt fritid, så står spilling i fokus. Det er derfor unødvendig å si at jeg er en "ekte" gamer. Det kommer jeg til å være til dagen jeg dør. Kanskje jeg bare er gammeldags og at e-sport er den retningen "videospill" går. men hvis det hadde vært tilfellet burde jo internasjonale spillmedier ha den samme esport-dekning som Gamer.no har? Jeg følger jo fortsatt diverse internasjonale spill-medier daglig og der blir e-sport sjelden nevnt, sett bort fra store internasjonale stevner.

 

Uansett, dette ble et langt innlegg, men poenget mitt er at Gamer.no holder på å bli en nisje-side for de som er interesserte i e-sport og det tror jeg dere mister (eller har mistet) mange besøkende på. Dere mener kanskje e-sport ikke er en nisje, men jeg vet det fortsatt finnes mange som meg der ute og spill-verdenen er så ufattelig mye mer enn konkurranse.

 

Jeg forstår også at dere prøver å virkelig etablere et organisert esport-miljø i Norge, noe dere tydeligvis har fått til, men la nå ikke det gå ut over alle oss andre som likte Gamer.no for hva det en gang var.

 

Mindre e-sport, mer av alt annet spill-relatert! Takk. :)

Endret av dekar24k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betyr dette at dere endelig slutter med det ekstreme sterke fokuset på esport, det fokuset som har ødelagt det Gamer.no jeg var glad i? Nei, det er vel for mye forlangt.

 

Stiller meg helt og holdent bak dette. Det er i grunnen ikke et problem at Gamer.no dekker E-sport, men i lang tid nå har dette overskygget alt annet.

 

Skjønner ikke hvorfor det andre innholdet (anmeldelser, sniktitter, nyheter, osv) er blitt så nedprioritert siden dere tydeligvis har ansatt egne folk for E-sport-delen. Hva med å hyre inn noen ekstra skribenter, som kan hjelpe dere med å dekke flere spill, og da gjerne noen andre spill en de som selger som hakka møkk uansett? Det er altfor mange gode spill der ute som flyr under radaren, spesielt nå når E-sport plutselig er blitt så viktig. Mange gamere gir jo blanke i dette aspektet! Jeg gjør i hvert fall det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har jo gitt sluttpakke til noen journalister, blant annet Joachim, som var en av deres beste... Og som lager fantastisk innhold på Spillhistorie.no for øvrig, som de leier inn enkelte artikler fra nå og da. Beste innholdet på forsiden når det kommer fram.:)

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Høres ut som noe nytt, spillhistorie.no?

Siden har eksistert i litt over et år. Joachim har drevet den siden han fikk sluttpakke. Mange gode artikler fra den karen.

 

Jeg har skrevet noen få artikler der på hobbybasis siden august i fjor, mest en spilldagbok om Crusader Kings II, og noen kommentarartikler i nyere tid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...