Gå til innhold

Denne supersikre Android-mobilen koster 117 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Disse skal visstnok ikke stå i veien for en god brukeropplevelse."

 

"Snapdragon 810"

 

Jeg skal vedde på at i realiteten er Galaxy S7 sikrere enn denne telefonen er. Jeg ville heller lagt noe inn på telefonen for å gjøre den sikker, det er mye bedre. Da har du og selv bedre kontroll på at den er sikker.

Lenke til kommentar

"Disse skal visstnok ikke stå i veien for en god brukeropplevelse."

 

"Snapdragon 810"

 

Jeg skal vedde på at i realiteten er Galaxy S7 sikrere enn denne telefonen er. Jeg ville heller lagt noe inn på telefonen for å gjøre den sikker, det er mye bedre. Da har du og selv bedre kontroll på at den er sikker.

 

Jeg skal vedde på at du i realiteten tar grundig feil. Mulig dette har endret seg, men Samsung har ikke akkurat vært kjent for å være gode på software.

 

Det du HAR rett i er at du kan gjøre mye selv når det gjelder kryptering.

 

Hvordan de har løst dette med kryptering er jeg litt usikker på. Men det er mulig at dette foregår via ved trafikk mot en ekstern tjeneste, samt at innholdet krypteres.

 

Dette er nok heller en telefon som er rettet mot typen personer som sitter høyt oppe i bransjer som utsettes mye for spionasje. Samsung er nok ikke så veldig inne i den typen produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Disse skal visstnok ikke stå i veien for en god brukeropplevelse."

 

"Snapdragon 810"

 

Jeg skal vedde på at i realiteten er Galaxy S7 sikrere enn denne telefonen er. Jeg ville heller lagt noe inn på telefonen for å gjøre den sikker, det er mye bedre. Da har du og selv bedre kontroll på at den er sikker.

Jeg skal vedde på at du i realiteten tar grundig feil. Mulig dette har endret seg, men Samsung har ikke akkurat vært kjent for å være gode på software.

 

Det du HAR rett i er at du kan gjøre mye selv når det gjelder kryptering.

 

Hvordan de har løst dette med kryptering er jeg litt usikker på. Men det er mulig at dette foregår via ved trafikk mot en ekstern tjeneste, samt at innholdet krypteres.

 

Dette er nok heller en telefon som er rettet mot typen personer som sitter høyt oppe i bransjer som utsettes mye for spionasje. Samsung er nok ikke så veldig inne i den typen produkter.

 

 

Du har muligens hørt om Samsung Knox?

 

Du har muligens hørt at Samsung telefoner er sikkerhetsklassifisert på linje med Blackberry?

 

Krypteringen i Android 6 er jo noe som er fra Samsung sin Knox løsning. Så jo, Samsung har gjort mye med sikkerhet.

 

Du kan si hva du vil om Samsung og SW, men dette selskapet som forlanger 117.000 kr, som er svindel i seg selv, er ikke engang et kjent selskap.

 

De har fått mange startup priser. Startup. Og det er 3-4 år siden. De er altså fortsatt ganske små. Hovedproduktet deres er basert på maskinlæring og skal forhindre angrep mot mobilen. Altså, du kan kjøpe en Galaxy S7, og kjøpe den programvaren og legge det inn på mobilen. Mye bedre.

 

En av tingene med mindre selskaper er at de ikke kan alt, det å beskytte mot en ting er greit, men det finnes mye innen sikkerhet. Hvor raske er disse folkene med diverse oppdateringer? Hvis det er en feil med Qualcomm sitt brikkesett, hvor mye kompetanse har de på det kontra Samsung?

 

Et nylig startup selskap kan umulig gjøre alt, og det vil garantert være flere felt de ikke har tenkt på, eller ikke er like gode på. Så jeg tror fortsatt at jeg har rett :)

 

Det samme gjelder eksempelvis Apples iPhone 6S også. Ikke bare Galaxy S7.

Lenke til kommentar
Nå har en ny slik modell blitt lansert av et nystartet israelsk selskap ved navn Sirin Labs.

 

Dette med at Android er nok ikke sikker setter vi til siden for øyeblikket: telefonene som er "sikre", som for eksempel Blackberry, er bare så sikre som lovene i det landet som selskapet opererer i. For eksempel så måtte den "sikre" Blackberry komme seg på alle fire og smøre "bakdøren" sin med vaselin, da Saudiene krevde å få tilgang til alle epostene i deres "sikre" system.

Så hvis denne telefonen er brukt av for.eks. medlemmene av den israelske regjeringen er den nok temmelig sikker, mens alle som blir eksportert blir nok underlagt diverse israelske etterretningsprogrammer.. som vanlig.

 

Så om et selskap ønsker å bli trodd i det som gjelder 100% bombesikker "from my cold dead hands" type sikkerhet, så må de først og fremst basere seg i land som har lover som tilrettelegger for slik sikkerhet. Sveits, Island... eller land som kan antas til å ikke ha noe grunn til å bruke avlyttingsfunksjoner som modus operandi; Republikken Kina ("Taiwan") e.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Disse skal visstnok ikke stå i veien for en god brukeropplevelse."

 

"Snapdragon 810"

 

Jeg skal vedde på at i realiteten er Galaxy S7 sikrere enn denne telefonen er. Jeg ville heller lagt noe inn på telefonen for å gjøre den sikker, det er mye bedre. Da har du og selv bedre kontroll på at den er sikker.

Jeg skal vedde på at du i realiteten tar grundig feil. Mulig dette har endret seg, men Samsung har ikke akkurat vært kjent for å være gode på software.

 

Det du HAR rett i er at du kan gjøre mye selv når det gjelder kryptering.

 

Hvordan de har løst dette med kryptering er jeg litt usikker på. Men det er mulig at dette foregår via ved trafikk mot en ekstern tjeneste, samt at innholdet krypteres.

 

Dette er nok heller en telefon som er rettet mot typen personer som sitter høyt oppe i bransjer som utsettes mye for spionasje. Samsung er nok ikke så veldig inne i den typen produkter.

 

 

Du har muligens hørt om Samsung Knox?

 

Du har muligens hørt at Samsung telefoner er sikkerhetsklassifisert på linje med Blackberry?

 

Krypteringen i Android 6 er jo noe som er fra Samsung sin Knox løsning. Så jo, Samsung har gjort mye med sikkerhet.

 

Du kan si hva du vil om Samsung og SW, men dette selskapet som forlanger 117.000 kr, som er svindel i seg selv, er ikke engang et kjent selskap.

 

De har fått mange startup priser. Startup. Og det er 3-4 år siden. De er altså fortsatt ganske små. Hovedproduktet deres er basert på maskinlæring og skal forhindre angrep mot mobilen. Altså, du kan kjøpe en Galaxy S7, og kjøpe den programvaren og legge det inn på mobilen. Mye bedre.

 

En av tingene med mindre selskaper er at de ikke kan alt, det å beskytte mot en ting er greit, men det finnes mye innen sikkerhet. Hvor raske er disse folkene med diverse oppdateringer? Hvis det er en feil med Qualcomm sitt brikkesett, hvor mye kompetanse har de på det kontra Samsung?

 

Et nylig startup selskap kan umulig gjøre alt, og det vil garantert være flere felt de ikke har tenkt på, eller ikke er like gode på. Så jeg tror fortsatt at jeg har rett :)

 

Det samme gjelder eksempelvis Apples iPhone 6S også. Ikke bare Galaxy S7.

 

Jeg må visst bøye meg i støvet, for her vet du mer enn jeg trodde :-).

Du har helt sikkert rett på det meste av det du skriver. Jeg har ikke tid til å sette meg inn i dette nå. Det jeg er nysgjerrig på er segmentet og målgruppen som denne telefonen retter seg mot. Er det bare luksus eller har de noe mer, slik som f.eks. Blackberry hadde/har i forhold til sikkerhet?

 

 

Ps! Samsung sugde på enkelte ting for noen år tilbake. Eks. epost klienten deres støttet ikke engang mapper i Exchange. Har dette blitt bedre? :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung har definitivt gjort mye de siste årene ja. De fant plutselig ut at de ville gjøre mye for å øke sikkerheten, slik at telefonene deres kunne brukes til all type arbeid hvor kommersielle telefoner blir brukt, uten at telefonene deres skulle nektes å bli kjøpt pga sikkerhet.

 

Dette er det tek skriver om e-post og exchange:

Om deres egen E-Mail app støtter mapper vet jeg ikke. Som du ser derimot så har de ikke lagt til støtte for Exchange i Gmail.

 

 

"Jeg irriterer meg som vanlig litt over at Gmail-appen ikke lar seg bruke mot Microsofts Exchange-tjenester. Det ligger støtte for dette her fra Googles side, men foreløpig er det svært få mobilprodusenter som har tatt den i bruk.

 

På den positive siden har Samsung jobbet mye med sin egen e-postleser, og den fungerer ganske bra. I tillegg er den svært funksjonsrik. Her kan du ha en rekke ulike kontoer, og de kan vises i en kombinert visning. Ønsker du det kan du dessuten sette opp høytrafikkperioder, slik at telefonen sjekker oftere på enkelte tidspunkt enn andre."

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...