Gå til innhold

Philips lanserer lekker og kompakt 4K-Blu-ray-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du verden så ikke jeg skal ha en ny "platespiller" med dertil tilhørende kabler, hylle til plater, etc. Kommer ikke nødvendige tjeneste digitalt over nettet, venter jeg til det kommer.

Blir 4K Blu-Ray, i "plateformat", en suksess skal jeg spise "en eller annen hatt",

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tenkte det samme! Hva i all verden er det som skjer?

NÅ må vel folk og hardwareprodusenter ha forstått at fysiske format har en levetid som en døgnflue?

Jeg begynte å kjpe CD'er i 1984, og har mange hundre... i kjelleren!

De er for lengst rippet til serveren min for streaming hjemme og mobil på farten.

 

At folk hoppet på DVD kan man også forstå, men når BlueRay kom, DA burde vi luktet lunten! Jeg gjorde iallefall, og lot være å kjøpe det.

4k BlueRay??? LOL  :lol:

Lenke til kommentar

Må si jeg hadde håpet Samsung laget slik blueray 4k spiller som philips.

 

Aller dårlig kommer nok United eller andre kinieske.

 

Mener Philips\LG er det merkene på dårligste nivået på bluerayspiller kvalitetmessig.

Så kommer Toshiba\Sony.

 

Øverst på listen er nok Asus\Pioneer.

 

Problemet med dere som har i mot blueray, finn et bedre format.

Skulle gjerne gått for harddisk men finnes ikke noen steder uten om piratebay å skaffe blueray filmer i topp kvalitet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte det samme! Hva i all verden er det som skjer?

NÅ må vel folk og hardwareprodusenter ha forstått at fysiske format har en levetid som en døgnflue?

Jeg begynte å kjpe CD'er i 1984, og har mange hundre... i kjelleren!

De er for lengst rippet til serveren min for streaming hjemme og mobil på farten.

 

At folk hoppet på DVD kan man også forstå, men når BlueRay kom, DA burde vi luktet lunten! Jeg gjorde iallefall, og lot være å kjøpe det.

4k BlueRay??? LOL  :lol:

 

UHD BD blir nok ett nisje format ala LaserDisc. Men for de som faktisk bryr seg litt om kvalitet, så ligger lovlig nettinnhold langt bak enda. 4K i fra Netflix er nesten like bra som 1080p fra Blu-ray. Men lyden er forferdelig i forhold.

 

For de som kan utnytte UHD BD med HDR skikkelig så er det godt at det faktisk er kommet ett nytt format.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte det samme! Hva i all verden er det som skjer?

NÅ må vel folk og hardwareprodusenter ha forstått at fysiske format har en levetid som en døgnflue?

Jeg begynte å kjpe CD'er i 1984, og har mange hundre... i kjelleren!

De er for lengst rippet til serveren min for streaming hjemme og mobil på farten.

 

At folk hoppet på DVD kan man også forstå, men når BlueRay kom, DA burde vi luktet lunten! Jeg gjorde iallefall, og lot være å kjøpe det.

4k BlueRay??? LOL  :lol:

 

Hva er alternativet, om man faktisk ønsker god kvalitet?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er alternativet, om man faktisk ønsker god kvalitet?

 

AtW

 

F.eks.:

 

Netflix 4k streaming

Amazon 4k streaming

Playstation 4k streaming

Sony's Ultra 4k streaming

M-Go 4k streaming

Direct TV 4k streaming

Xfinity 4k streaming

youtube 4k streaming

Ultraflix 4k streaming

Vudu 4k streaming

 

 

http://www.digitaltrends.com/home-theater/where-and-how-to-watch-4k-uhd-content/#:FyxvEPv_RHak3A

Endret av ozone
Lenke til kommentar

 

Hva er alternativet, om man faktisk ønsker god kvalitet?

 

AtW

 

F.eks.:

 

Netflix 4k streaming

Amazon 4k streaming

Playstation 4k streaming

Sony's Ultra 4k streaming

M-Go 4k streaming

Direct TV 4k streaming

Xfinity 4k streaming

youtube 4k streaming

Ultraflix 4k streaming

Vudu 4k streaming

 

 

http://www.digitaltrends.com/home-theater/where-and-how-to-watch-4k-uhd-content/#:FyxvEPv_RHak3A

 

 

Jeg spurte om god kvalitet. Kvaliteten er ikke god på disse tjenestene, alt for lav bitrate.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dårlig kvalitet på youtube 4k streaming?

Antakelig fordi du bruker firefox istedenfor chrome.

Da det har en del bug siden bruker flash istedenfor html5.

 

Problemet også på youtube er det ikke finnes CDN som gjør det går raskere å se filmer på 1 gigabit hastighet en 50 mbit.

 

Netflix har (https://fast.com/nb/) men hva hjelper det når fiberkundene får 500 mbit i beste fall på denne.

Og 240 mbit på coax 500 mbit hvis det ikke finnes filmer på 50 GB da kvaliteten er fremdeles like dårlig.

Lenke til kommentar

 

Hva er alternativet, om man faktisk ønsker god kvalitet?

 

AtW

 

F.eks.:

 

Netflix 4k streaming

Amazon 4k streaming

Playstation 4k streaming

Sony's Ultra 4k streaming

M-Go 4k streaming

Direct TV 4k streaming

Xfinity 4k streaming

youtube 4k streaming

Ultraflix 4k streaming

Vudu 4k streaming

 

 

http://www.digitaltrends.com/home-theater/where-and-how-to-watch-4k-uhd-content/#:FyxvEPv_RHak3A

 

 

Det som er så fint med streaming tjenester er jo at jeg kan se filmene akkurat når jeg ønsker.

Så jeg plutselig får lyst til å se "Lord of the Rings" så er det jo bare å logge meg inn på Netflix og se den? (Ser bort i fra at den ikke er utgitt noe sted i 4K, men 1080p).

 

Det kan man ikke, siden filmer som den kun er tilgjengelig en gang i blant, for en kort periode. BD utgaven som står i hylla mi kan jeg jeg se når jeg vil. Slik er det med hauger av andre filmer også.

 

Helgen som var så jeg "The Revenant" i UHD med HDR. Hvor for jeg gjort det på en streaming tjeneste? Regner med at "Deadpool" detter ned i postkassa i løpet av uken, og som filmskaperne sa om den utgivelsen. Bedre kvalitet enn på kino.

 

Streaming tjenester så er Amazon best på HDR, men meg bekjent så er den ikke tilgjengelig i Norge på normalt vis. Netflix har foreløpig kun sluppet "Marco Polo" sesong 1, men lovet noe innhold fremover uten å si når det kommer.

Lenke til kommentar

Det er ingenting i veien med kvaliteten på 4k streaming hos noen av leverandørene, for folk flest.

Men det er klart at ønsker man minst mulig komprimering, og best mulig bilde/lyd, så er jo sikkert 4k BlueRay et alternativ.

 

Men som post#2 sier det, ikke forvent at det blir en kommersiell suksess.

Lenke til kommentar

Dårlig kvalitet på youtube 4k streaming?

Antakelig fordi du bruker firefox istedenfor chrome.

Da det har en del bug siden bruker flash istedenfor html5.

 

Problemet også på youtube er det ikke finnes CDN som gjør det går raskere å se filmer på 1 gigabit hastighet en 50 mbit.

 

Netflix har (https://fast.com/nb/) men hva hjelper det når fiberkundene får 500 mbit i beste fall på denne.

Og 240 mbit på coax 500 mbit hvis det ikke finnes filmer på 50 GB da kvaliteten er fremdeles like dårlig.

Nei. Det er fordi bitraten er for dårlig. Det er den om man bruker Chrome også. AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingenting i veien med kvaliteten på 4k streaming hos noen av leverandørene, for folk flest.

 

Med den tankegangen hadde vi fortsatt sett film på VHS, eller til nød MPEG1 for de som som synes det er for slitsomt med fysisk medium.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ingenting i veien med kvaliteten på 4k streaming hos noen av leverandørene, for folk flest.

Med den tankegangen hadde vi fortsatt sett film på VHS, eller til nød MPEG1 for de som som synes det er for slitsomt med fysisk medium.

 

 

Hvis du ikke ser forskjell på VHS og 4k streaming på TV'en din, bør du justere litt på kontrasten  :omg:

Lenke til kommentar

 

Hva er alternativet, om man faktisk ønsker god kvalitet?

 

AtW

 

F.eks.:

 

Netflix 4k streaming

Amazon 4k streaming

Playstation 4k streaming

Sony's Ultra 4k streaming

M-Go 4k streaming

Direct TV 4k streaming

Xfinity 4k streaming

youtube 4k streaming

Ultraflix 4k streaming

Vudu 4k streaming

 

 

http://www.digitaltrends.com/home-theater/where-and-how-to-watch-4k-uhd-content/#:FyxvEPv_RHak3A

 

 

 

Dårlig kvalitet på youtube 4k streaming?

Antakelig fordi du bruker firefox istedenfor chrome.

Da det har en del bug siden bruker flash istedenfor html5.

 

Problemet også på youtube er det ikke finnes CDN som gjør det går raskere å se filmer på 1 gigabit hastighet en 50 mbit.

 

Netflix har (https://fast.com/nb/) men hva hjelper det når fiberkundene får 500 mbit i beste fall på denne.

Og 240 mbit på coax 500 mbit hvis det ikke finnes filmer på 50 GB da kvaliteten er fremdeles like dårlig.

 

 

UHD BluRay har en bitrate på 128Mbit/s og støtte for HDR. Det er ingen streamingtjenester som leverer innhold i den bildekvaliteten, for ikke å snakke om lyd.

For de som er ute etter best mulig kvalitet så er ikke streaming i nærheten av det man får på UHD BluRay.

 

Totalbiscuit snakker om bitraten på YouTube spesifikt i denne videoen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er alternativet, om man faktisk ønsker god kvalitet?

 

AtW

F.eks.:

 

Netflix 4k streaming

Amazon 4k streaming

Playstation 4k streaming

Sony's Ultra 4k streaming

M-Go 4k streaming

Direct TV 4k streaming

Xfinity 4k streaming

youtube 4k streaming

Ultraflix 4k streaming

Vudu 4k streaming

 

 

http://www.digitaltrends.com/home-theater/where-and-how-to-watch-4k-uhd-content/#:FyxvEPv_RHak3A

Netflix 4K er det jo stort sett ingen som har tilgang til.

Er kun tilgjengelig på nVidia Shield, og ett par spesielt utvalgte TV'er.

 

4K/UHD BluRay er i det minste tilgjengelig for folk flest.

Endret av Nvidia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva er alternativet, om man faktisk ønsker god kvalitet?

 

AtW

F.eks.:

 

Netflix 4k streaming

Amazon 4k streaming

Playstation 4k streaming

Sony's Ultra 4k streaming

M-Go 4k streaming

Direct TV 4k streaming

Xfinity 4k streaming

youtube 4k streaming

Ultraflix 4k streaming

Vudu 4k streaming

 

 

http://www.digitaltrends.com/home-theater/where-and-how-to-watch-4k-uhd-content/#:FyxvEPv_RHak3A

Netflix 4K er det jo stort sett ingen som har tilgang til.

Er kun tilgjengelig på nVidia Shield, og ett par spesielt utvalgte TV'er.

 

4K/UHD BluRay er i det minste tilgjengelig for folk flest.

 

 

Det er en god del utstyr med 4K Netflix, men veldig få med Netflix og HDR, og det har heller ikke Nvidia Shield

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...