Gå til innhold

Nå kommer «VR-kinoene»!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådløs VR da?

 

Leie ut VR-opplevelse i heisen i borettslaget. Stappe folk som sild i tønne. kjøre opp og ned så ofte at man kanskje treffer en berg-og-dalbane topp/bunn i ny og ne. Eller en synkronisere et hopp utfor en "San Fransisco car chase".

 

Til det trenger man kanskje kraftigere lut. Plassere person med VR-brille på vippen på lekeplassen, utstyrt med susp selvfølgelig. Hoppe på den andre enden.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvor skal VR-briller absolutt bæres som dykkermasker. Hvorfor ikke heller en nedfellbar skjerm i en sånn noenlunde slik utformet halvkule-innretning :wee: :

 

10677718-Female-hairdresser-working-with

 

 

 

Eller i rør/ring for den saks skyld:

 

CT-Scan.jpg

 

 

Noe mer ultimat ville kanskje heller være en slik VR-opplevelse som Ria har i filmen Natural City (2003). Total omsluttelse:

 

post-30484-0-65247000-1464131555_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Merker jeg har skikkelig lyst til å bruke et vr headset som tusenvis av folk har brukt før meg. :D

 

Blir nok ikke verre enn å sette seg på et offentlig toalett ;).

Etter å ha prøvd Oculusen som befinner seg på GameOn -utstillingen på Teknisk Museum kan jeg avsløre at sistemann tar grundig feil, og at førstemann har et veldig godt poeng.

Lenke til kommentar

Hvor skal VR-briller absolutt bæres som dykkermasker. Hvorfor ikke heller en nedfellbar skjerm i en sånn noenlunde slik utformet halvkule-innretning :wee: :

 

10677718-Female-hairdresser-working-with

 

 

 

Eller i rør/ring for den saks skyld:

 

CT-Scan.jpg

 

 

Noe mer ultimat ville kanskje heller være en slik VR-opplevelse som Ria har i filmen Natural City (2003). Total omsluttelse:

 

post-30484-0-65247000-1464131555_thumb.jpg

 

Løsningen de hadde i filmen "Strange Days" hadde nok vært den beste.

Lenke til kommentar

Hvor skal VR-briller absolutt bæres som dykkermasker. Hvorfor ikke heller en nedfellbar skjerm i en sånn noenlunde slik utformet halvkule-innretning :wee: :

 

10677718-Female-hairdresser-working-with

 

 

 

Eller i rør/ring for den saks skyld:

 

CT-Scan.jpg

 

 

Noe mer ultimat ville kanskje heller være en slik VR-opplevelse som Ria har i filmen Natural City (2003). Total omsluttelse:

 

post-30484-0-65247000-1464131555_thumb.jpg

Hvis man hadde gått for noe lignende de to første eksemplene dine, kunne det fungert for stillesittende opplevelser. Jeg tipper at problemet med total omsluttelse vil være at man må utvikle "ekte" hologrammer, slik at det virker som man faktisk er tilstede. Uten det blir det bare som å ha titte inn i en verden gjennom en boble, med et litt kleint rom mellom den som ser og der skjermen er. Med skimaske-løsningen oppleves ikke skjermen som en avgrensning, og "hele" synsfeltet dekkes. 

Endret av Mats B
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare jeg som stusser på poenget med en "VR Kino" ?

Da tar jeg heller med meg "kinoen" hjem til VR brillene mine... hvis vi alikevel skal sitte i vår egen lille boble å se en film (hele poenget med å gå på kino er jo det sosiale, ikke kvalitet på hverken lyd eller bilde for det er langt bedre hjemme)...

 

men at Oculus/Vive ikke er bra nok er jeg enig i. StarVR blir spennende!

Lenke til kommentar

Bare jeg som stusser på poenget med en "VR Kino" ?

Da tar jeg heller med meg "kinoen" hjem til VR brillene mine... hvis vi alikevel skal sitte i vår egen lille boble å se en film (hele poenget med å gå på kino er jo det sosiale, ikke kvalitet på hverken lyd eller bilde for det er langt bedre hjemme)...

men at Oculus/Vive ikke er bra nok er jeg enig i. StarVR blir spennende!

Jaha. Så du har altså noe som er bedre enn imax hjemme i stua. Det stemmer rett og slett ikke.

 

Og kino er ikke noe særlig sosialt.

Lenke til kommentar

 

Bare jeg som stusser på poenget med en "VR Kino" ?

Da tar jeg heller med meg "kinoen" hjem til VR brillene mine... hvis vi alikevel skal sitte i vår egen lille boble å se en film (hele poenget med å gå på kino er jo det sosiale, ikke kvalitet på hverken lyd eller bilde for det er langt bedre hjemme)...

men at Oculus/Vive ikke er bra nok er jeg enig i. StarVR blir spennende!

Jaha. Så du har altså noe som er bedre enn imax hjemme i stua. Det stemmer rett og slett ikke.

 

Og kino er ikke noe særlig sosialt.

Det er sant. Men hadde du dratt på kino aleine?
Lenke til kommentar

 

 

Bare jeg som stusser på poenget med en "VR Kino" ?

Da tar jeg heller med meg "kinoen" hjem til VR brillene mine... hvis vi alikevel skal sitte i vår egen lille boble å se en film (hele poenget med å gå på kino er jo det sosiale, ikke kvalitet på hverken lyd eller bilde for det er langt bedre hjemme)...

men at Oculus/Vive ikke er bra nok er jeg enig i. StarVR blir spennende!

Jaha. Så du har altså noe som er bedre enn imax hjemme i stua. Det stemmer rett og slett ikke.

 

Og kino er ikke noe særlig sosialt.

Det er sant. Men hadde du dratt på kino aleine?

 

Har ingen problemer med å dra på kino alene=)  Forutsatt at det er når jeg bor i en by.   Er fra landet, og hadde neppe kjørt ens ærend for å dra på kino alene, nei.  Men bor man i en by med t-bane, trikk etc eller for den del innen gangavstand til en kino som jeg gjør nå så har jeg ingen problem med å gå alene. Gjorde det sist for 4-5 uker siden, men det var i Seoul.

Lenke til kommentar

Tja, at 7.1 oppsettet mitt med Mitsubishi 1080p projektor, kvalitets forsterker (yamaha)+høyttalere (audiopro black diamond), buttshaker, twin 12" sub i sneglehus kasse og behagelig sofa på papiret ikke er bedre enn imax er det lite tvil om.

 

Men opplevelsen min hjemme er langt bedre enn f.eks. Colosseum (Oslo) eller KinoCity (Drammen), osv.

Bildet føles skarpere, lyden MYE bedre satt opp (så f.eks. Burning på Colosseum på premiere dagen, og lydteknikeren der burde hatt så hardt sparken at han fortsatt ikke skulle ha landet! Under store deler av filmen satt jeg og holdt meg for ørene fordi diskanten var så høy og skjærende at det var uholdbart.)

Det sammen med at vi satt noen seter ute av senter/optimal posisjon gjorde så det buede lerretet rett og slett gjorde hele opplevelsen elendig.

Sleng da på at folk prater, bruker mobilen, osv. gjør så jeg ikke lenger ser filmer jeg gleder meg til på kino men sparer de til å ses hjemme. Kino er nå utelukkende en sosial event for min del (hvor man spiser middag før/etter og kanskje noen øl med gode venner).

Lite som slår en bra hjemmekino gitt :)

 

Men i disse dager er det Oculus'en som har fokus. Tenkte jeg skulle prøve "virtuell kino" app'en :D

Endret av Dingy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med skimaske-løsningen oppleves ikke skjermen som en avgrensning, og "hele" synsfeltet dekkes. 

 

 

Jeg forstår at skimaskeløsningen dekker godt. Men, det løser ikke utfordringer som det å skulle bære en slik "dykkermaske" over tid. Det klemmer både her og der.

 

Hvem har vel ikke eksempelvis opplevd vonde høretelefoner som klemmer deg øm?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Merker jeg har skikkelig lyst til å bruke et vr headset som tusenvis av folk har brukt før meg. :D

 

Blir nok ikke verre enn å sette seg på et offentlig toalett ;).

Flott sammenligning..

Tror det blir akkuratt like nasty som offentlige toaletter.. så velger nok å avstå :p

Lenke til kommentar

 

 

Merker jeg har skikkelig lyst til å bruke et vr headset som tusenvis av folk har brukt før meg. :D

 

Blir nok ikke verre enn å sette seg på et offentlig toalett ;).

Etter å ha prøvd Oculusen som befinner seg på GameOn -utstillingen på Teknisk Museum kan jeg avsløre at sistemann tar grundig feil, og at førstemann har et veldig godt poeng.

Helt enig! Gledet meg til å teste .......... hadde det ikke vært for at jeg er mer interessert enn middels, så hadde jeg sagt "aldri mer" . Hvis occulus hadde visst hva slags rævkjørt brille som var på utstilling der så hadde de klikket i vinkel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...