Gå til innhold

Hjelp oss bli bedre ved å svare i spørreundersøkelse


Anbefalte innlegg

Hei,

Vi kjører for tiden en spørreundersøkelse for sidene i Teknisk Ukeblad Media og vi har derfor en undersøkelse vi gjerne ønsker at du svarer på. Det er lagt inn noen spørsmål spesielt for Diskusjon.no, så vi setter veldig pris på om du vil bidra med svar!

 

Fortell gjerne her hva du svarte på de forskjellige spørsmålene og f.eks. vil diskutere noen av dem nærmere :)

 

Klikk her for å gå til undersøkelsen

Dine svar vil bli behandlet konfidensielt og du vil alltid være anonym. Ingen personlige data vil bli knyttet til deg eller din PC.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si diskusjon.no kan være fjortisforum i perioder.

Greit nok dere er ganske greie mot brukerne, skal mye til dere sletter innlegg eller utestenger brukere.

 

Freak.no\Avforum.no er langt verre har man under IQ på under 60 bør man styre unna forumet der.

Man regnes som voksen hvis man har IQ på over 100.

 

Hva med å legge til skjul svar funksjon?

Som betyr tåpelig innlegg, blir skjult av moderator istedenfor å fjernet?

Eller mulighet for trådstarter å gi negativ tilbakemelding på innlegg f.eks hvis de mener svarene er "Du er dum dette burde du klare selv." For vet enkelte brukere kan nærmest gi slike svar, da vil det være på rett plass med negativ poengsum istenfor å kaste bort tiden å rapportere svaret som ikke skjer noe med. Får man for mye negativ f.eks 50 blir man automatisk utstengt av forum.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det har med forrige undesøkelse å gjøre hvis de ikke har hentet fra dinside.no eller noe slik.

 

Det jeg syns bør vurdere, bør diskusjon bli strengere?

Vil si ja, da forumet blir rotete og mye av kommentarene er kanskje litt overveldene.

Så ja til mindre rot, mindre tull.

 

diskusjon som forum er ment å ha 1000 innlegg per side.

Som jeg mener er for mye. Sats heller på kvalitet en kvantitet.

 

Mener dere diskusjon skal bli strengere?

F.eks utestenge folk\gi advarsel i større grad?

Det er vel det og hvilken forbedringer forumet skal ha.

Tull å diskukutere andre ting her? Ikke sant?

 

Bør personen med tulle innlegg bli varsles på Epost\ PM etc?

Hvor mange advarsel bør til før utesenging eller forbedringer rundt forumet.

 

Kanskje pålagt kurs før man blir bruker her, hvordan gjøre det lettere å få hjelp\hjelpe andre.

Merker særlig under programmerings delen at det er ikke lett å få svar med mindre det er på grunnlegende nivå.

Eller hva som bør gjøres der. Kunne gjerne fått en innføring på lage drivere for linux etc.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tyskerane kjem!  :tease:

Kanskje siste meldinga burde oversettast til norsk? Er nok ikkje alle som har like god kontroll på vgs-tysken.

Takk for tilbakemeldingen, jeg har meldt dette videre til den med ansvar for undersøkelsen :)

 

Hva er dette for slags tull? Bare spørsmål om en selv, boforhold og dagligvarer og alt annet. Har dere egentlig nytte av den slags, eller spør dere bare på refleks, fordi alle gjør det?

 

Startet undersøkelsen, men avbrøt da dere begynte å kartlegge daglige personlige vaner, ser ikke at det er relevant for diskusjon.no å vite noe om dette...

Dette er en del av en spørreundersøkelse som er ment å komme til alle sidene i Teknisk Ukeblad Media, Diskusjon.no er blant dem. ;)

 

Spørreundersøkelsen inneholder noen spørsmål tilpasset den enkelte siden og andre generelle spørsmål for å kartlegge målgruppen vår. Dette vil kunne hjelpe oss med å levere annonser og annet innhold som er tilpasset våre besøkende.

 

 

 

Det jeg syns bør vurdere, bør diskusjon bli strengere?

Vil si ja, da forumet blir rotete og mye av kommentarene er kanskje litt overveldene.

Så ja til mindre rot, mindre tull.

 

diskusjon som forum er ment å ha 1000 innlegg per side.

Som jeg mener er for mye. Sats heller på kvalitet en kvantitet.

 

Mener dere diskusjon skal bli strengere?

F.eks utestenge folk\gi advarsel i større grad?

Det er vel det og hvilken forbedringer forumet skal ha.

Tull å diskukutere andre ting her? Ikke sant?

Jeg er litt usikker på hva du mener med 1000 innlegg per side. Kan du gi noen eksempler? Føler du at det er for mange tråder som er for store? Samletråder?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.tek.no/artikler/test-nvidia-geforce-gtx-1080-founders-edition/347243

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417707&page=334

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&page=93

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1656752&page=141&do=findComment&comment=23265329

 

Mye av disse burde vurdert å ta en opprydding på.

F.eks legge de elste diskusjonene i arkivet og det nyeste so nye tråder.

 

Da det blir utrolig slitsomt for en del brukerne å lete etter svarene man ser etter.

Eller finne en søkefunksjon som funger.

 

Da det ofte er lettere å spørre på nytt hvis man lurer på noe man hadde for lenge siden.

En å prøve å finne gammel innlegg.

 

Et annet problem jeg irriter meg over på diskusjon.no vet ikke hvorfor, men man blir automatisk logget ut ved 5 minutter inaktiv tet, heldigvis finnes det autolagring funksjon men dette er irreterende at man i perioder må logge inn for å kunne skrive noe Ellers får man "Bekager du har ikke tilgang til dette" feilmelding.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Regel 1 ved spørreundersøkelser er å ha alternativer som dekker alle mulige meninger, om det så er ved å ta "Ikke listet" som et siste alternativ

Modereringen på Diskusjon.no bør bli:
Mindre streng, tillate mer
Strengere, tillate mindre
Holde seg på dagens nivå

Ingenting her som passer mening om at moderering er skakkjørt; noen ting er for strenge, andre altfor milde. 

Lenke til kommentar

Regel 1 ved spørreundersøkelser er å ha alternativer som dekker alle mulige meninger, om det så er ved å ta "Ikke listet" som et siste alternativ

Modereringen på Diskusjon.no bør bli:
Mindre streng, tillate mer
Strengere, tillate mindre
Holde seg på dagens nivå

Ingenting her som passer mening om at moderering er skakkjørt; noen ting er for strenge, andre altfor milde. 

 

Du har da muligheten til å spesifisere litt mer her da.

Vi som frivillige moderatorer ønsker jo å høre hva brukerne mener gjøres bra og hva som gjøres dårlig , men er dere ikke spesifikke og forteller oss hva som plager dere og som gjør livet surt for dere på forumet så kan vi ikke bidra.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Regel 1 ved spørreundersøkelser er å ha alternativer som dekker alle mulige meninger, om det så er ved å ta "Ikke listet" som et siste alternativ

Modereringen på Diskusjon.no bør bli:
Mindre streng, tillate mer
Strengere, tillate mindre
Holde seg på dagens nivå

Ingenting her som passer mening om at moderering er skakkjørt; noen ting er for strenge, andre altfor milde. 

 

Du har da muligheten til å spesifisere litt mer her da.

Vi som frivillige moderatorer ønsker jo å høre hva brukerne mener gjøres bra og hva som gjøres dårlig , men er dere ikke spesifikke og forteller oss hva som plager dere og som gjør livet surt for dere på forumet så kan vi ikke bidra.

 

 

Greit nok det, men poenget mitt var at jeg kom til et spørsmål som gjorde at jeg ikke kunne fortsette uten å velge noe som ikke passet faktisk mening. Kardinalsynd i statistikk. 

Lenke til kommentar

 

Greit nok det, men poenget mitt var at jeg kom til et spørsmål som gjorde at jeg ikke kunne fortsette uten å velge noe som ikke passet faktisk mening. Kardinalsynd i statistikk. 

 

 

Joda, må innrømme at jeg ikke helt svelget en del av innholdet i spørreundersøkelsen, det hadde vært langt bedre med en som kun var dedikert forumet så kan man ha "reklame" biten utenfor for de som ønsker å bidra der.

Lenke til kommentar

Angende reklame er det mulig diskusjon\tek har konkuranser f.eks de som bidrar mest på forumet kan vinne gode premier\ eller rabatter hos en av samarbeidsparterne.

 

Man ser jo den særlig når det kommer til særlig teknisk særlig programmering på høy nivå.

Eller windows (Avansert) gjerne programmering\register etc.

 

Det er vanskelig å få hjelp som man ønsker seg, tror til hvis nivå folk ikke gidder å kaste bort tiden å hjelpe\bruke noen timer å gi gode svar.

 

Anbefalinger er vel heller å ta kontakt med microsoft produktspesalist å betale 30 kr per minutt for hjelp.

De er veldig frusterende eller i verstefall reinstallere windows, men i fleste tilfeller bør det være mulig å ungå det hvis man vet problemet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...