Gå til innhold

Med denne skal Google innta hjemmet i fysisk form


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqzORNGH

Er jo litt kult å tenke på at et av de verktøyene vi bruker mest i både jobb og hverdag ikke kan ta og føles på (bortsett fra Nexus-telefoner, hvis de teller som Google produkter)

Lenke til kommentar

Google  prøver å telemetri-triangulere deg på så ufattelig mange måter. Alt Google gjør kan man linke til telemetri. Det slår aldri feil. Hvert eneste prosjekt de lanserer har denne komponenten. At de organiserer seg i Alphabet er bare spill for galleriet. Folk er så ufattelig ukritiske til hva de kan bruke denne informasjonen til. De fleste er bare klar over en brøkdel av de Google-tjenestene de er innom. Stasi 2.0 comes to mind.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Google kan holde seg til helvete ut av hjemmet mitt!   :realmad: 

 

 

Jeg rører ikke slikt med pinne før det er open-source, open-hardware og uavhengig. Aldri om det står Google, Facebook, Microsoft eller Apple på det.

 

 

Har du en enhet med mikrofon, internett-tilgang og lukket kildekode, må du regne med å bli avlyttet. I alle fall om du har en enhet som reagerer på "Ok Google", "Hey Siri", "Hey Cortana", "Alexa", "Amazon" eller tilsvarende.

Endret av Khaffner
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kommer den til Europa?

 

Dette er jo et smarthome-produkt.

I følge SmartHomeDB.com støtter den... WiFi.

Amazon Echo støtter også Bluetooth.

Samsung SmartThings Hub støtter disse to, pluss ethernet, ZigBee, og Z-Wave US.

Wink Hub støtter WiFi, Bluetooth, ZigBee, Z-Wave US, Lutron Clear Connect, og 433Mhz.

 

Den eneste jeg ser som støtter både WiFi, Bluetooth, ZigBee, 433Mhz og Z-Wave EU er Cozify Hub, og jeg er ikke sikker på om den er i åpen handel.

 

WiFi og Bluetooth gir kompatibilitet med billige produkter, Philips Hue bruker ZigBee, 433Mhz er på mange vanlige produkter fra bl.a. Jula og Clas Ohlson. Z-Wave US er en av de vanligste protokollene, men det ser ut til at produkter for Z-Wave EU knapt eksisterer. Igjen i følge SmartHomeDB.com.

 

Det ser altså ikke ut til å være noen som forsøker seriøst på å støtte alle de største protokollene, men det er vel mulig å sette opp flere hubs i samme løsning.

 

Selv tenkte jeg at jeg skulle prøve ut å lage en nettapplikasjon for å teste ut Amazons Alexa Voice Service API, men etter flere dager og flere angrepsvinkler strander jeg i steg to, på å få hentet ut en access token, så jeg ender vel opp med å kjøpe noe ferdig i stedet. Vil si at markedet ikke er der enda, dette er et "early adopters" marked. Altså, vi kaster bort pengene våre uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...