Gå til innhold

SNIKTITT: Sony slipper kjempemobil med nesten rammeløs skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den grusomme, rosa bakgrunnen minner om hva du får når LCD-skjermen er sprekt.
Akkurat det er jo et kjent fenomen på Sony.

 

Jeg har valgt Sony de siste årene, både på nettbrett og mobiltelefoner. Vanntett er hovedgrunnen. Utstyret brukes aktivt i regn og sjøsprøyt.

Mulig jeg kjøper Samsung neste gang hvis Sony slutter med vanntette toppmodeller.

Xperia X performance er sikkert mye dyrere, og utstyrt med mye raskere prosessor og slikt etter navnet å dømme. Jeg vil bare at den skal være vanntett, uten rå ytelse på bekostning av batteri.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den grusomme, rosa bakgrunnen minner om hva du får når LCD-skjermen er sprekt.

Akkurat det er jo et kjent fenomen på Sony.

 

Jeg har valgt Sony de siste årene, både på nettbrett og mobiltelefoner. Vanntett er hovedgrunnen. Utstyret brukes aktivt i regn og sjøsprøyt.

Mulig jeg kjøper Samsung neste gang hvis Sony slutter med vanntette toppmodeller.

Xperia X performance er sikkert mye dyrere, og utstyrt med mye raskere prosessor og slikt etter navnet å dømme. Jeg vil bare at den skal være vanntett, uten rå ytelse på bekostning av batteri.

 

X preformence blir vanntett , men ikke de andre som er annonsert så langt. Jeg ville ikke beskymret meg om batteriet sin størrelse, det har ikke nødvendigvis så mye å si. Men de blir de første i verden som bruker ny batteri teknologi, som gjør at tlf tåler neste dobbels så mange ladinger før det må byttes :)

Lenke til kommentar

Ganske imponerende "rammeløs" design. Rart hvordan tynnere ramme gir mobilen ett mer fremtidsrettet utsende/design. Gjelder jo ikke kun mobiler heller, alt som har tynnere eller ingen ramme blir automatisk mer stilrent.

 

Sammenlignet med Iphone 6s Plus (som vist på bildet), har Sony klart å både øke skjermstørrelsen fra 5,5" til 6" (9% bredere skjerm) uten å gjøre den betydelig større (kun 2% bredere), og i tillegg til å ha større skjerm har de klart å lage en totalt sett tynnere ramme. Faktisk er rammen til Apple sin Iphone MER EN DOBBEL SÅ TJUKK/BRED sammenlignet med Sony sin XA Ultra. Dette er ganske dyktig utført med tanke på at rammen til Sony skal huse en større skjerm enn Apple sin (nesten 20% større!).

 

Med en slik tynn ramme spørs det om Sony har klart å implementere funksjoner (design eller software) som hindrer uønsket "touch" ved en hånds bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xantippe: Selv blant toppmodellene er S7 sannsynligvis vanskelig å slå. Men her snakker vi om en telefon som er spesifisert midt på treet. Xperia M5 var slett ikke noen trussel hverken mot Xperia Z/X eller S7, og det er samme maskinvaren som står i denne her. Nå skal det sies at den oppførte seg nokså dårlig da vi testet den - på tvers av tre ulike telefoner. Det kan jo tenkes noe var defekt, men noe voldsomt godt inntrykk av hvor godt den kunne ytt på sitt beste fikk vi ikke. Uansett havner denne maskinvaren i en annen klasse.

 

Er hovedkameraet viktigst for deg, ville jeg ikke vurdert denne. Hvis du vil ha en diger skjerm, spenstig design og tar mange selfies er derimot denne høyaktuell. Og prisen blir ikke skremmende heller, såvidt vi forstår, så for mange kan dette være god krutt :)

Lenke til kommentar

Xantippe: Dette er ikke et fotoapparat, det er et ringeapparat. Ikke forvent noe i nærheten av det dedikert utstyr kan levere. Hverken på ren bildekvalitet, ergonomi, funksjonalitet, innstillinger eller brukeropplevelse. Det er og blir et ringeapparat med add-on basis fotomulighet.

 

Skal du ha en god fotoopplevelse så bør du heller satse på at dedikert kamera med større bildebrikke, egen søker, enten et godt zoomobjektiv eller systemkamera så du kan bytte mellom flere gode objektiver. Et kamera med egen utløserknapp, egne kontrollhjul og knapper. Godt etthåndsgrep, gjerne stropp for å ha rund håndledd eller halsen, stødig og slitesterkt stativfeste i metall. Råformat og programvare for å utnytte det. Det trenger ikke være veldig stort, men litt størrelse må det ha for å få god ergonomi og de viktigste egenskapene på plass. I tillegg til utstyr hjelper det ofte godt å ha interesse og lese seg opp på muligheter og teknikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den grusomme, rosa bakgrunnen minner om hva du får når LCD-skjermen er sprekt.

Akkurat det er jo et kjent fenomen på Sony.

 

Jeg har valgt Sony de siste årene, både på nettbrett og mobiltelefoner. Vanntett er hovedgrunnen. Utstyret brukes aktivt i regn og sjøsprøyt.

Mulig jeg kjøper Samsung neste gang hvis Sony slutter med vanntette toppmodeller.

Xperia X performance er sikkert mye dyrere, og utstyrt med mye raskere prosessor og slikt etter navnet å dømme. Jeg vil bare at den skal være vanntett, uten rå ytelse på bekostning av batteri.

 

De håper vel at folk ikke merker at skjermen knuser om de gjør bakgrunnen rosa i utgangspunktet :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som knuser er jo glasset, ikke skjermen. Om Sony trekker skjermen inn mot kanten, så er likevel glasset like langt ut mot kanten som en iPhone. Forskjellen er bare at Sony har mer skjerm under det glasset. Endrer ikke på hvor lett det knuses. Det er design rundt selve glasset som har noe å si der.

 

Telefonen som sikker er mest utsatt er jo Galaxy S7 Edge. Den klarer seg i de fleste tilfeller veldig bra, men den har et par svake punkter som gjør at den kan knuse av veldig lite. Så ikke mist den på de punktene :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...