Gå til innhold

TEST: Sony KD-65XD9305


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er lyslekasjen i hjørnene? Min bror hadde Sonys nest "beste" modell innom en tur i fjor, før den ble sendt tilbake, hvor lyslekasjen pga Edge-LED teknologien ikke var til å leve med. Noe som irriterer veldig når man ser film i 2.35:1 format.

 

Ser på bildet på første side som viser frem Champanige stripen, at ting ikke virker helt bra i hjørnet på denne heller?

 

Hadde egentlig som plan å kjøpe Sony igjen i år, etter noen år med Philips. Har aldri blitt skuffet av en Sony TV (Utenom den nevnt over), men droppet tanken da de kun har ekte baklys på sin X94 skjerm (svin dyr, og for stor med 78").

 

Var heller ikke imponert over det lille jeg fikk testet av Android-TV. Har ikke hørt så veldig mye positivt om det enda på de som følger med TVene.

 

Gikk selv til slutt for Panasonic din 65DX900E, og er ekstremt fornøyd med valget så langt.

Lenke til kommentar

hva er egentlig vitsen med "syltynne" TVer? Tror det er av en langt større betydning at fargegjengivesen er bedre, at lysstyrken er bra etc. Om TVen er 1cm eller 5cm tjukk er egentlig av ingen praktisk betydning.

 

Blir bare mere og mere oppgitt av  "jo tynnere, jo bedre" det er over allt og fører for det meste til dårlige produkter. Ser også ut til at Sony sine modeller i år har et dårligere bilde enn fjordårets.

 

Android-TV

 

Det jeg tenker er å ha VLC app og kjøre hva du vil fra en usb. det har jeg lyst på. 

 

 

Litt rart at Sony ikke bruker PS3 som er så innkjørt. kunne krympet Cell-prosessoren til 14nm og bygd den inn i tvn på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Mitt største ønske er at det laget slike TV'er som har det beste bildet men har fjernet alt annet. Det er mange av oss som har TV som kun opererer som en skjerm til å vise bilde på. Hvorfor kan man ikke gjøre som på biler, velge merke, størrelse og så modell. Så velger man hvilke unødvendige komponenter man ønsker å ha med. For min del hadde det blitt TV:

- uten mulighet for å ta inn TV-kanaler

- uten lyd/høytalere

- uten fjernkontroll, men med app for innstillinger av bilde og porter

 

På denne måten kunne produktet ha blitt vesentlig mye billigere samt at man hadde sluppet å ha doble og triple funksjoner om man har et surroundanlegg med BD, SAT, NAS osv.

 

Så hvorfor skal jeg betale masse penger for funksjoner jeg aldri bruker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt største ønske er at det laget slike TV'er som har det beste bildet men har fjernet alt annet. Det er mange av oss som har TV som kun opererer som en skjerm til å vise bilde på. Hvorfor kan man ikke gjøre som på biler, velge merke, størrelse og så modell. Så velger man hvilke unødvendige komponenter man ønsker å ha med. For min del hadde det blitt TV:

- uten mulighet for å ta inn TV-kanaler

- uten lyd/høytalere

- uten fjernkontroll, men med app for innstillinger av bilde og porter

 

På denne måten kunne produktet ha blitt vesentlig mye billigere samt at man hadde sluppet å ha doble og triple funksjoner om man har et surroundanlegg med BD, SAT, NAS osv.

 

Så hvorfor skal jeg betale masse penger for funksjoner jeg aldri bruker?

 

Jeg tviler på at å dele produksjonen opp fra en standard til haugevis av custom-valg som krever en mye mer krevende produksjon, vil gjøre produktet billigere.. Da veldig veldig få er interessert i tven du her spør etter så vil de kanskje få prisen ned på din variant, men opp på den "alle" andre vil ha.. ikke særlig smart med andre ord :)

Lenke til kommentar

Jeg tror en mellom ting ville vært mer ideelt. At tv leveres uten smartfunksjoner for eksempel. Smartdelen kan man få gjennom apple tv, chromecast etc. Produsentene av disse har dette som spesialitet og gjør funksjonen mye bedre spør du meg. Spesielt med tanke på oppdateringer. Tv-produsentene må kjøpe inn dette som gjør tvn dyrere og som de fleste ikke bruker. Jeg er veldig opptatt av et skikkelig godt bilde. Da ender jeg som regel opp med toppmodeller. Toppmodellene er nå så dyre pga de skal ha alt av utstyr. Håper det er noen produsenter som endrer denne praksisen med å lage tv med skikkelig godt bilde uten å måtte kjøpe masse funksjoner som jeg har fra før gjennom andre "kanaler".

 

Inntil videre håper jeg mitt Panasonic Zt60 varer i mange år:)

Lenke til kommentar

Jeg tror en mellom ting ville vært mer ideelt. At tv leveres uten smartfunksjoner for eksempel. Smartdelen kan man få gjennom apple tv, chromecast etc. Produsentene av disse har dette som spesialitet og gjør funksjonen mye bedre spør du meg. Spesielt med tanke på oppdateringer. Tv-produsentene må kjøpe inn dette som gjør tvn dyrere og som de fleste ikke bruker. Jeg er veldig opptatt av et skikkelig godt bilde. Da ender jeg som regel opp med toppmodeller. Toppmodellene er nå så dyre pga de skal ha alt av utstyr. Håper det er noen produsenter som endrer denne praksisen med å lage tv med skikkelig godt bilde uten å måtte kjøpe masse funksjoner som jeg har fra før gjennom andre "kanaler".

 

Inntil videre håper jeg mitt Panasonic Zt60 varer i mange år:)

 

Det er ikke smart-tv delen som gjør toppmodellene så dyre. Det er teknikken og utvilklingen av den som gjør det. Min brors Panasonic fra i fjor (65CXC725) kostet under halvparten av veiledende pris for min Panasonic 65DX900E fra i år, begge har ekte baklys. Selve smart-TV delen er så å si identisk. Eneste forskjell er at min TV støtter Netflix i HDR, noe som har med at TVen støtter HDR.

 

Man kan jo også snu på det du sier, hvorfor må man kjøpe og ha masse andre bokser, når alt kan være bygd inn i TVen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...