Gå til innhold

– Du betaler grov overpris til Telenor og Telia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Rett etterpå kom Telia etter med et tilsvarende tilbud." Telia var nok først.

 

Telenor var først med fri roaming. Telia begynte bare å legge press på de andre ved at de hadde fri data/telefoni i Norden + et par andre land.

 

Ingen av disse fortjener noe skryt uansett, da datagrensene er alt for lave nå.

 

Det at roaming i EU er gratis er noe som EU presser på de og alle må gjøre fra 2017. At de gjør dette et år tidligere er ikke *så* mye å skryte av egentlig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

"Rett etterpå kom Telia etter med et tilsvarende tilbud." Telia var nok først.

Hva mener du?

Telenor var først med Fri roaming i EU/EØS. Telia var først med Roam Like Home som kun gjaldt norden og baltikum i starten. Etter Telenor lanserte Frihet skiftet de Roam Like Home til å gjelde hele EU/EØS

 

Edit:

Hmm, tror jeg skal begynne å oppdatere siden før jeg poster :p

Endret av Brattus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Rett etterpå kom Telia etter med et tilsvarende tilbud." Telia var nok først.

Telia kom med Free Roaming i Skandenavia først ja. men så kom telenor med Fri i hele EU og ca. 4 dager etter kom Telia med sitt

 

Det var sånn det var, ja... I stand corrected!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

"Rett etterpå kom Telia etter med et tilsvarende tilbud." Telia var nok først.

 

Telenor var først med fri roaming. Telia begynte bare å legge press på de andre ved at de hadde fri data/telefoni i Norden + et par andre land.

 

Ingen av disse fortjener noe skryt uansett, da datagrensene er alt for lave nå.

 

Det at roaming i EU er gratis er noe som EU presser på de og alle må gjøre fra 2017. At de gjør dette et år tidligere er ikke *så* mye å skryte av egentlig.

Fra Juli 2017. så er jo godt over 1 år i forrveien da

Lenke til kommentar

Hvor mye er det mulig å prute hos Telenor?

Jeg ønsker deres abonnement med 60GB til 799,- men med tre SIM-kort.

Ett til smarttelefonen, ett til reservetelefonen (tale) og ett til hytterouteren (kun data).

799 for abonnementet

Etablering 187,50. Månedspris 37,50. for tvilling-SIM

29,- per måned for datatvilling

 

Om jeg kunne fått det ned til 699 kroner, så ble det mer aktuellt. Hvor langt strekker de seg for å få en kunde?

Lenke til kommentar

 

 

Fra Juli 2017. så er jo godt over 1 år i forrveien da

 

Joda. Og skal ikke ta ifra de at det er en god ting det. Et år kan være lenge. Føler bare at de aller fleste (kanskje ikke her inne, men ute i det virkelige liv i alle fall) ikke har fått med seg det nye EU-direktivet. Mange som gir Telenor og Telia for mye creds. De har tross alt tatt overpris i lang lang tid nå. Det er bra at de har endret litt, men det er fortsatt et plaster på såret bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Javel, da er vi i gang igjen. Nok en videreselger er ute og kjefter på leverandøren sin. Når skal bransjen sette fokus på de virkelige idiotprisene: spesialnummer og samtaler til utlandet. Dessuten bør chili feie for egen dør. 16 kr per megabyte i USA er bare tull.

 

Edit: chili har en del andre ruskete utenlandspriser også, men det får vi ta en annen gang.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

"Rett etterpå kom Telia etter med et tilsvarende tilbud." Telia var nok først.

 

Telenor var først med fri roaming. Telia begynte bare å legge press på de andre ved at de hadde fri data/telefoni i Norden + et par andre land.

 

Ingen av disse fortjener noe skryt uansett, da datagrensene er alt for lave nå.

 

Det at roaming i EU er gratis er noe som EU presser på de og alle må gjøre fra 2017. At de gjør dette et år tidligere er ikke *så* mye å skryte av egentlig.

Telia var først ned fri roaming i norden og baltikum. Så kom telenor med fri roaming i EU. Så kom Telia rett etter med det samme..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Med en liten vri: hos Telia inkluderer fri roaming trafikk til hjemland og landet du er i, Telenor tilbyr i tillegg trafikk til alle EU/EØS-land. Chilimobil inkluderer bare trafikk til Norge. Fri roaming er ikke det samme som fri roaming. Å sammenlikne telepriser er ikke lett. Pris per magabyte i USA, for å løfte blikket litt, varierer mellm 10 øre og førti kroner.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare selge uendelig med Data/SMS/MMS/Tale til fast månedspris, slik som vanlig bredbånd? Og uten begrensninger i utlandet (utrolig døvt å måtte kjøpe nytt SIM-kort hver gang man besøker nytt land).
Altså at alle teleselskapene kun hadde slike abonnementer, og dem konkurrerte på hastighet og pris?

Endret av ToyotaGT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når datapakkene er oppbrukt på en dag eller flere under utenlandsopphold, får man da straffegebyr for videre bruk, eller struper de hastigheten, eller slutter det totalt å virke inntil man fornyer med en eller annen form for pakke?

 

 

 

Nåja.. Nå har ikke Telia endret mitt abo. i det heletatt da imotsetning til set Telenor har gjort så ikke noe prisforskjell. Ellers er der fordeler jeg ikke får hos de mindre operatørene. Bl.a spare penger på ny mobil. Så reknestykket er nok mer avansert  ;) Spørs bare behov.

 
De har ikke endret noe på mitt Chess abonnement heller. Forsiden til Chess viser nøyaktig samme pris som før for 5 Gig.
Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si at argumentene fra telenor er håpløse. Jeg vil absolutt ikke ha min sky osv, bundles til et abonnement. Det slutter jo å virke så fort en bytter operatør likevel. Da er det bedre å gå for google disk eller lignende gratis og så heller velge en billigere operatør.. Telenor kundeservice er også håpløs. Iallfall 1. linje support. Hver gang jeg har vært i kontakt med dem så har saken min endt opp som reklamasjonssak. Den andre telenorhjelpen er svindyr tjeneste som dem på 1. linje burde kunnet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...