Gå til innhold

Nå skal Spotify lage sitt eget videoinnhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spotify har et stort etterslep på svært viktig teknologi rundt musikktjenesten sin om dagen, og likevel bruker de penger på dette?? Merkelige folk som styrer skuta der borte...

 

Har du eks. På hva slags teknologi du mener mangler? Jeg bare lurer kan ikke så mye om musikk teknologi :)

Lenke til kommentar

 

Spotify har et stort etterslep på svært viktig teknologi rundt musikktjenesten sin om dagen, og likevel bruker de penger på dette?? Merkelige folk som styrer skuta der borte...

Har du eks. På hva slags teknologi du mener mangler? Jeg bare lurer kan ikke så mye om musikk teknologi :)

 

 

For eksempel muligheten til å spille av i hvilke toneart man vil og/eller endre hastighet.  Super nyttig for en musiker som skal øve inn ei låt

Lenke til kommentar

 

Spotify har et stort etterslep på svært viktig teknologi rundt musikktjenesten sin om dagen, og likevel bruker de penger på dette?? Merkelige folk som styrer skuta der borte...

 

Har du eks. På hva slags teknologi du mener mangler? Jeg bare lurer kan ikke så mye om musikk teknologi :)

De støtter ikke lossless streaming, ikke ASIO eller WASAPI exclusive mode output og viktigst av alt; de lot det fullstendig skakkkjørte APIet for tredjepartssoftware nylig bli deprecated. De skal lage nytt, men aner ikke når...

Lenke til kommentar

 

 

Spotify har et stort etterslep på svært viktig teknologi rundt musikktjenesten sin om dagen, og likevel bruker de penger på dette?? Merkelige folk som styrer skuta der borte...

Har du eks. På hva slags teknologi du mener mangler? Jeg bare lurer kan ikke så mye om musikk teknologi :)

For eksempel muligheten til å spille av i hvilke toneart man vil og/eller endre hastighet. Super nyttig for en musiker som skal øve inn ei låt

I hvilken som helst toneart? Skjønner ikke hva du mener med det.. Mener du transponering? Eller bytte av toneart? Bytte av toneart er ikke bare bare, og en ganske useless funksjon spør du meg.

 

Søk etter låter i bestemte tonearter kan være mulig. Men mange låter har flere tonearter i samme låt. Og da er det umulig å endre disse via software.

 

On topic: Spotify var så bra da det kom og forandret bransjen. Men det oppstår problemer når Big Money er involvert. En artist får rundt 50,- NOK for ca 50K avspillinger. Det er så latterlig lite det. Og pengene går rett i kassa på sjefene. Og nå vil de "utvide tilbudet", altså finne nye måter å suge penger fra folk på. Genialt.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

 

 

 

Spotify har et stort etterslep på svært viktig teknologi rundt musikktjenesten sin om dagen, og likevel bruker de penger på dette?? Merkelige folk som styrer skuta der borte...

Har du eks. På hva slags teknologi du mener mangler? Jeg bare lurer kan ikke så mye om musikk teknologi :)

For eksempel muligheten til å spille av i hvilke toneart man vil og/eller endre hastighet. Super nyttig for en musiker som skal øve inn ei låt

I hvilken som helst toneart? Skjønner ikke hva du mener med det.. Mener du transponering? Eller bytte av toneart? Bytte av toneart er ikke bare bare, og en ganske useless funksjon spør du meg.

 

Søk etter låter i bestemte tonearter kan være mulig. Men mange låter har flere tonearter i samme låt. Og da er det umulig å endre disse via software.

 

On topic: Spotify var så bra da det kom og forandret bransjen. Men det oppstår problemer når Big Money er involvert. En artist får rundt 50,- NOK for ca 50K avspillinger. Det er så latterlig lite det. Og pengene går rett i kassa på sjefene. Og nå vil de "utvide tilbudet", altså finne nye måter å suge penger fra folk på. Genialt.

 

 

Helt riktig antydet. Men hvorfor mener du det er useless? 

Det finnes masse apper der ute som greier dette helt fint, for eksempel Amazing Slowdowner..  Hvorfor jeg gjerne vill ha muligheten til å endre pitch er fordi noen låter er spilt inn rett og slett utenfor normal nivå og det er umulig å øve inn låter når dette skjer, antagligvis fordi noen har "rippet" en vinyl fra en avspiller som ikke er i sync med resten av verden. Et annet bruksområde er når vokal går i et leie som ikke er mulig for egendel.  Det å bare spille av låta fortere/saktere er jo løsningen på slikt.

Ofte er det en fordel å senke tempoet for å plukke detaljer.

Lenke til kommentar

Crazy idiot warning bør utstedes på Spotfy: Det virker som hele greia bygger på prositutisjon, og Daniel Ek, har lagt inn i Spotify konseptet at han kan "prøve" varene.

 

Mens Rihanna er på første, og synger "work work work" kjent for å spille på ghetto "pimps and ho" struktur, og røyker hasj, og sikkert mer.

 

Jeg prøvde å gi ut en låt med "whore" og "pot" i tittelen. Den ble fort mest spilt sang på min profil.

 

Kritikk av Spotify har gått lenge, og som mange har jeg prøvd å etablere meg i streamingøkonomien, for å oppdage at dette går mye treger enn det skulle. Og nå skjønner vi jo hvorfor. Mens samme typer går igjen og igjen på topp, ofte junkies med lav moral.

 

Spotify har også flere ganger oppgitt feilinformasjon, for å "betrygge" konseptet, som f.eks at Taylor Swift tjente 10 ganger mere enn hun gjorde, som igjen ble feilbasis for flere som lurte på streamingøkonomien. Plutselig ble potensiell lønning kuttet til 1/10, og uten at mange ser noe til det i det hele tatt.

 

Dudes are pisscrazy liars.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...