Gå til innhold

FEATURE: Droneracing – noe av det tøffeste vi har sett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult. Driver å planlegger oppstart og bane selv, og vurderer å starte en form for ungdomsklubb omkring droneflyving og bygging som et tilbud til ungdom i bygda. Kanskje spesielt med tanke på de som faller utenfor de tradisjonelle tilbudene innen sport og friluftsliv.

 

Kjetil Andreasen, om du leser dette så hadde jeg satt pris på noen tips i forhold til hvor man kan begynne med et slikt prosjekt. Er helt i tenketank fasen enda. PM meg om du vil.

Endret av Serpentbane
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kult. Driver å planlegger oppstart og bane selv, og vurderer å starte en form for ungdomsklubb omkring droneflyving og bygging som et tilbud til ungdom i bygda. Kanskje spesielt med tanke på de som faller utenfor de tradisjonelle tilbudene innen sport og friluftsliv.

 

Kjetil Andreasen, om du leser dette så hadde jeg satt pris på noen tips i forhold til hvor man kan begynne med et slikt prosjekt. Er helt i tenketank fasen enda. PM meg om du vil.

Du kan få tak i Kjetil og mange andre, pluss masse informasjon om miljøet i facebook gruppen FPV Racing Norge www.facebook.com/groups/836285079760303/

Lenke til kommentar

Hva er prisklasse for å begynne med dette? Om man bare skal freeflight med fpv? hva vil være nødvendig utstyr og pris?

De varierer en del, men selve dronen koster fra ca 1500 og oppover. Det som koster er briller og kontroller. Briller finnes fra 1000 og opp, og omtrent det samme for kontroller. De fleste bruker nok nærmere 2500-4000 for briller, og ca 2500 for kontroller for å få litt bedre utstyr.

Endret av oczer
Lenke til kommentar

Hva er prisklasse for å begynne med dette? Om man bare skal freeflight med fpv? hva vil være nødvendig utstyr og pris?

 

Brukte selv omkring 3500 eller mer.

Ramma kostet bare 300kr, 270mm.

 

Men det er alt det andre. Fjernkontroll til 700, mottakere, skjerm, kamera. Huff. Selveste hjernen kan variere mellom 100kr til 700kr og mer.

 

Slet med drift i fjor, kjøpte ny hjerne. Men har ikke montert den ennda.

Lenke til kommentar

 

Hva er prisklasse for å begynne med dette? Om man bare skal freeflight med fpv? hva vil være nødvendig utstyr og pris?

Brukte selv omkring 3500 eller mer.

Ramma kostet bare 300kr, 270mm.

 

Men det er alt det andre. Fjernkontroll til 700, mottakere, skjerm, kamera. Huff. Selveste hjernen kan variere mellom 100kr til 700kr og mer.

 

Slet med drift i fjor, kjøpte ny hjerne. Men har ikke montert den ennda.

 

Hva er det som pleier å gå i stykker ved krasj og sånt? utenom propeller.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...