Gå til innhold

TEST: Samsung Portable SSD T3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den gir jo ikke 10 ganger hastigheten til en snurredisk ifølge deres egne tester, mer 5-6 ganger hastigheten... Det er også skrivefeil, står 250 MB istedet for GB.

 

Sett mot en snurredisk koblet til med USB 2.0 så blir den 10 ganger så kjapp. Rettet til GB, takk! ☺️
Lenke til kommentar

Jeg synes det er positivt at det ikke kommer med en bunt av ekstra kabler og/eller duppeditter som er "kjekt å ha", går som regel rett i søppla og blir bare en ekstra belastning for miljøet.

Ser ikke hvorfor det skal være et minus at der ikke følger med en ekstra veske eller beskyttelse, en så liten sak vil gli lett ned i pc- eller fotoveska som allerde er polstret.

 

Er det noen grunn til at de bruker 2,5" i stedet for msata eller m.2 utforming?
De vil jo være mye mindre og portable

http://media.bestofmicro.com/msata-flash-ssd,V-4-292720-13.jpg

Disse er mindre enn 2.5" og det brukes msata internt. Den ekstra plassen som brukes er i hovedsak usb-kontrollerkortet.

Samsung-T3-2TB-Portable-SSD-and-PCB.png

 

Er ikke like rask, men fortsatt mer enn raskt nok for fil-overføringer, jeg hadde valgt en slik i stedet: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2971222. Da en får mye mindre formfaktor.

Samsung'en er vel mer rettet mot behovet for en ekstra arbeidsdisk. Veldig kjekt når du driver med bl.a. foto.

Endret av icc
Lenke til kommentar

Jeg ser at testen hevder at ytelsen synker når du skrur på kryptering, men dette stemmer ikke overens med det andre tester hevder. Kunne det vært mulig å gjort noen flere tester eller skrevet noe mer om krypteringen? Har man f.eks. noen garanti for at samsung ikke har en bakdør? 

Jeg mener å ha lest en plass at slik kryptering alltid er "skrudd på" internt i slike SSDer og at når du gjør en enkel formatering så endrer kontrolleren simpelten nøkkelen slik at all dataen blir gjort ugyldig.

 

Det kunne vært morsomt å ha sett ytelsen på den interne krypteringen opp mot TrueCrypt eller eCryptfs.

Lenke til kommentar

Jeg ser at testen hevder at ytelsen synker når du skrur på kryptering, men dette stemmer ikke overens med det andre tester hevder. Kunne det vært mulig å gjort noen flere tester eller skrevet noe mer om krypteringen? Har man f.eks. noen garanti for at samsung ikke har en bakdør? 

Jeg mener å ha lest en plass at slik kryptering alltid er "skrudd på" internt i slike SSDer og at når du gjør en enkel formatering så endrer kontrolleren simpelten nøkkelen slik at all dataen blir gjort ugyldig.

 

Det kunne vært morsomt å ha sett ytelsen på den interne krypteringen opp mot TrueCrypt eller eCryptfs.

 

Har en Samsung T1 og der er ikke lese- og skriveytelse nevnverdig påvirket av om en har på krypteringen eller ei. Tror kanskje artikkelforfatteren her bør dobbelsjekke sin informasjon.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser at testen hevder at ytelsen synker når du skrur på kryptering, men dette stemmer ikke overens med det andre tester hevder. Kunne det vært mulig å gjort noen flere tester eller skrevet noe mer om krypteringen? Har man f.eks. noen garanti for at samsung ikke har en bakdør? 

Jeg mener å ha lest en plass at slik kryptering alltid er "skrudd på" internt i slike SSDer og at når du gjør en enkel formatering så endrer kontrolleren simpelten nøkkelen slik at all dataen blir gjort ugyldig.

 

Det kunne vært morsomt å ha sett ytelsen på den interne krypteringen opp mot TrueCrypt eller eCryptfs.

 

Har en Samsung T1 og der er ikke lese- og skriveytelse nevnverdig påvirket av om en har på krypteringen eller ei. Tror kanskje artikkelforfatteren her bør dobbelsjekke sin informasjon.

Hei!

 

Jeg har dessverre ikke hatt mulighet til å se på dette før i dag, men har nå testet på nytt og kan bekrefte det dere sier, altså at lese- og skriveytelsen ikke påvirkes av krypteringen. Hvorfor jeg fikk de resultatene jeg opprinnelig fikk vet jeg ikke, men jeg hadde tatt vare på skjermbildene så jeg vet helt sikkert at jeg ikke har sett syner...

 

Uansett har jeg nå fått rettet opp i det hele, og ønsker å takke så mye for tilbakemeldingene! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...