Gå til innhold

Nye Shadow of the Beast får Amiga-versjonen inkludert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det er nå en kraftig overdrivelse at spillet gjorde Amiga populær. Spillet så pent ut men kontrollene og spillbarheten samt de lange ladetidene gjorde at hvermansen styrte unna SotB.

 

Jeg skriver at det var ett av spillene som gjorde Amiga-plattformen populær, og det er ikke noen overdrivelse. Så kan man si mye om hvor godt spillet i seg selv var. :)
Lenke til kommentar

Det er rett og slett løgn. SotB var det spillet som gjorde at folk ønsket de heller hadde en NES. Det var denne pakken fra samme år som gjorde Amiga populær, samtidig med at prisen ble redusert med ca 20%.

 

batmanpack.jpg

 

SotB solgte bra, men folk var skuffet og spilte det ikke mange  minutter ellertimer før de la det bort. Få eller ingen tenkte "wow  nå skal jeg pinameg kjøpe en Amiga så jeg kan spille SotB!".

 

"Hva er denne kule boksen? Nei det er SotB, det spiller vi aldri for du får spille i noen sekunder, så dør du og må laste i over et minutt. Kan jeg få se det? Helst ikke men, la gå du kan ta noen runder mens jeg spiser middag."

 

Folk flest var veldig skuffet over SotB. Dette er i samme stil som at Warlords of Draenor solgte over 10 millioner eksemplarer, men ekspansjonen er elendig så få har valgt å spille den.

 

"WoD er en massiv salgssuksess, derfor har det aldri vært så få som spiller World of Warcraft."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Et av mine favoritt spill som jeg spilte på min Amiga 500. Er helt konge at PS4 nå får remake av spillet. Og får med det originale via en emulator! Kan jo bare håpe at det er det første av flere eldre Amiga spill som tar veien til PS4 via emulatoren.  

 

Forbes, why Shadow of the Beast is a massive cult hit.

 

https://www.youtube.com/watch?v=KHU2guYH7Og

 

Bare å glede seg :)

 

Fengende musikk og pen grafikk. Men gameplayet så jo forferdelig kjedelig ut.

Lenke til kommentar

Folk flest var veldig skuffet over SotB.

 

Ja, de to andre spillene i serien var definitivt mye bedre. SotB fikk mye kritikk for å være et pent, teknisk imponerende men spillmekanisk primitivt spill, årsaken til at det ble en systemselger var at folk så en type grafikk de ikke hadde trodd var mulig på den tiden og fikk hakeslepp. Spillet var finfin reklame for Amigaens grafikk-muligheter.

Lenke til kommentar

Det er rett og slett løgn. SotB var det spillet som gjorde at folk ønsket de heller hadde en NES.

 

Prøvde å sjekke dette men det er vanskelig å finne slik info fra Amiga tiden.

Det eneste jeg finner er disse to og begge er enig i at SOTB var en systemselger:

http://www.wired.com/2007/05/gallery-amiga0411/

http://www.warblade.as/feature01.html

(SOTB er nr30)

 

 

Det jeg kan skrive under på er at det var SOTB2 som fikk meg til å mase til meg en Amiga. Spillets atmosfære, grafikk og musikk var helt magisk selv om spillet var overdrevet vanskelig og urettferdig.

Lenke til kommentar

Folk flest var veldig skuffet over SotB. Dette er i samme stil som at Warlords of Draenor solgte over 10 millioner eksemplarer, men ekspansjonen er elendig så få har valgt å spille den.

 

"WoD er en massiv salgssuksess, derfor har det aldri vært så få som spiller World of Warcraft."

 

Er ikke helt enig med sammenligningen med WoD i dette tilfellet. Det er kun den siste ekspansjonen i et spill som sakte men sikkert dør. Bare det siste leddet i en trend. WoD førte til en eksplosjon i antall abonnenter, som raskt la det på hylla. Sannsynligvis bare gamle wow-spillere som ble lei og sa opp for mange år siden, men som følte det kribla litt i fingra når de så reklamen for spillet (som var litt mer badass enn Pandaverden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...