Gå til innhold

Nvidia teller ned til sjette mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg som kjøpte et GTX980 for ett år siden, angrer nok litt på det per dags dato. Er ikke mange spill jeg drar i 4K på mer enn 25 FPS. Mulig jeg må dra frem lommeboka og spandere på meg et 1080. Er det noe foreløpig forventet pris på kortene? Evt noen som kan komme med spådommer basert på tidligere erfaringer?

Lenke til kommentar

Jeg som kjøpte et GTX980 for ett år siden, angrer nok litt på det per dags dato. Er ikke mange spill jeg drar i 4K på mer enn 25 FPS. Mulig jeg må dra frem lommeboka og spandere på meg et 1080. Er det noe foreløpig forventet pris på kortene? Evt noen som kan komme med spådommer basert på tidligere erfaringer?

Gir nok mer ytelse og blir langt billigere å skaffe enda et 980 kort til SLI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg som kjøpte et GTX980 for ett år siden, angrer nok litt på det per dags dato. Er ikke mange spill jeg drar i 4K på mer enn 25 FPS. Mulig jeg må dra frem lommeboka og spandere på meg et 1080. Er det noe foreløpig forventet pris på kortene? Evt noen som kan komme med spådommer basert på tidligere erfaringer?

Gir nok mer ytelse og blir langt billigere å skaffe enda et 980 kort til SLI.
Hmm. Innser jeg følger for lite med på dette. :( Får lese meg opp litt. Takk for info.
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvor mye mer ytelse et 1080 kort gir i 4K på 2015 og 2016 spillanseringene kontra et 980Ti. SLI? Vel hmm det er alltid en gjenganger på "fungerer ikke i spillet de første ukene". Dvs. man må ofte klare seg med singlekort ytelse de første ukene før SLI blir støttet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg som kjøpte et GTX980 for ett år siden, angrer nok litt på det per dags dato. Er ikke mange spill jeg drar i 4K på mer enn 25 FPS. Mulig jeg må dra frem lommeboka og spandere på meg et 1080. Er det noe foreløpig forventet pris på kortene? Evt noen som kan komme med spådommer basert på tidligere erfaringer?

 

Ville kanskje gjettet rundt 6 til 7 tusen for 1080 (hvis det er det det skal hete som ryktene tilsier) og 8 - 9 tusen for 1080Ti når den kommer til juletider. Er vel de prisene som har vært til tidligere lanseringer, men ingen som vet produksjonskostnadene på HBM2 og GDDR5X pluss de dårlige dollarkursene som er idag. Kan sikkert regne med en tusenlapp ekstra bare der. Er bare noe JEG tror altså, så ta det med en klype salt :)

Lenke til kommentar

Nå håper jeg virkelig dere har husket på å fylle sparebøssen gutter , om det er high end kortene som kommer nå snakker vi om en startpris på minst 4 til 6 tusen.

 

Er det derimot low - end så holder det med noen få tusenlapper.

 

Personlig tror jeg at om dere har et 970 eller bedre kort kan man gjerne vente en generasjon til...

Lenke til kommentar

Nå håper jeg virkelig dere har husket på å fylle sparebøssen gutter , om det er high end kortene som kommer nå snakker vi om en startpris på minst 4 til 6 tusen.

 

Er det derimot low - end så holder det med noen få tusenlapper.

 

Personlig tror jeg at om dere har et 970 eller bedre kort kan man gjerne vente en generasjon til...

 

Har 2x 970 i sli, men kommer fremdeles til å oppgradere til ett 1080.

3.5GB VRAM er for lite til 3440x1440 oppløsning

Lenke til kommentar

Nå håper jeg virkelig dere har husket på å fylle sparebøssen gutter , om det er high end kortene som kommer nå snakker vi om en startpris på minst 4 til 6 tusen.

 

Er det derimot low - end så holder det med noen få tusenlapper.

 

Personlig tror jeg at om dere har et 970 eller bedre kort kan man gjerne vente en generasjon til...

Siden jeg hr 970 så venter jeg da kanskje til jeg skal oppgradere hele maskinen når cannonlake eller neste er ute. Irriterer meg nesten litt hvor god levetid X58 maskinen fra januar 2009 har fått så lenge den har blitt foret med SSDer og litt halvgode skjermkort.

 

2560x1440p sørger for at 970 jobber hardt, men er ikke verre enn at jeg tåler non-native 1080p om det kniper.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...