Gå til innhold

ANMELDELSE: Star Fox Zero


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Når det gjelder egne spill, står Star Fox Adventures fra GameCube-æraen som det foreløpig siste store spillet i serien."

Mener dere at Starfox Assault var ett "dårlig" spill, eller har dere bare glemt at det fantes?

Personlig syntes jeg Assault var veldig morro. Det gikk tilbake til N64 med mange flyvebaner hvor man sanket poeng sammtidig som man måtte fullføre banen. Samt baner hvor det var en blanding av flyving, Landmasterkjøring og infanteribasert combat.

 

Starfox Zero må jeg nesten ha, da det ser morro ut på tross av kronglete styring.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt gjennom spillet og låst opp alle ekstra oppdragene, sitter jeg igjen med en stort sett positiv opplevelse. Jeg har aldri vært spesielt glad i disse bevegelses-gimmickene til Nintendo, men jeg synes kontrollen fungerer bra mesteparten av spillet. Til gjengjeld er det utrolig frustrerende når det ikke fungerer. Heldigvis fungerer det bra under Arwing seksjonene som utgjør mesteparten spillet. De fungerer omtrent som de klassiske spillene bortsett fra at man i tillegg kan tilte gamepad-en for å justere siktet. Jeg ble fort vant med dette og synes det fungerer veldig bra. Verre er det når man hopper inn i den AT-ST lignende walkeren, og spesielt noen av sjefskampene gjorde at jeg hadde mest lyst å kyle kontrolleren i veggen, ikke fordi de er vanskelige men fordi kontrollen er så utrolig keitete. Under disse seksjonene skal man på liv og død tvinges til å bruke gamepad skjermen til å sikte, samtidig som man skal holde øye med tv skjermen som låser kameraet i et slags fugleperspektiv som gir mer overblikk. Dette føles veldig unaturlig. Jeg greide til slutt å beherske det sånn noenlunde, men jeg syntes fortsatt det suger. Selv synes jeg ikke gimmcikene ødelegger spillet, men hadde helt klart foretrukket et tradisjonelt kontrollsystem. Hvis jeg skulle gitt en karakter ville jeg havnet på 6/10.

Endret av Tyrannus
Lenke til kommentar

Klag på alle plasser det går å klage. La være å kjøpe spillet så det får elendige salgstall så tilslutt å blir Nintendo nødt til å patche spillet for å fungere med Pro controller. F*** å spille med gamepad. Den er ubehagelig å sitte å holde i i lengre økter.

 

Syntes du? Tror jeg har spilt Xenoblades i 6 timer sammenhengende uten å merke noe ubehag.

Lenke til kommentar

 

Klag på alle plasser det går å klage. La være å kjøpe spillet så det får elendige salgstall så tilslutt å blir Nintendo nødt til å patche spillet for å fungere med Pro controller. F*** å spille med gamepad. Den er ubehagelig å sitte å holde i i lengre økter.

 

Syntes du? Tror jeg har spilt Xenoblades i 6 timer sammenhengende uten å merke noe ubehag.

 

 

Er kanskje litt smak og behag. Etter å ha spilt litt med Pro kontroller ble det vanskelig å gå tilbake.

Lenke til kommentar

Det siste store spillet på gamecube var Star Fox Assault, ikke Star Fox Adventures. Der gikk de tilbake med klassisk Lylat Wars gameplay (for det meste).

 

Se over. Jeg påpekte en faktafeil. Har dere ikke tenkt å rette opp?

Lenke til kommentar

Kontrollen er en terskel. Når man kommer over den så blir det mulig å nyte spillet. Hvor mye bedre det er enn med tradisjonelle kontroller er selvfølgelig diskutabelt. Selv er jeg åpen for motion controls, men syntes det kunne vært et valg.

 

Det skal vel sies at jeg likte Assault. Jeg tror mange utelukkende vil ha flyving, mens dette ville redusert variasjonen i spillet, som ikke er helt bra det heller. Hvis jeg skulle velge hva slags variasjon jeg skulle ha mellom fartøy slik det er er Zero, og bakken slik det er i Assault, så tror jeg Assault er er bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...