Gå til innhold

Irriterer du deg over høy lyd i reklamepausene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne de også bli enige om en standard som gjør at tale er like hørbart som musikk og andre effekter, samt er normalisert mellom forskjellige programmer og innslag?

 

Utrolig tungvindt når all lyd unntatt tale oppleves som irriterende høy, og man fortsatt ikke klarer å høre hva folk sier i programmet. Eller når innslaget har lav lyd mens programlederne har høy lyd (ser stygt på NRK).

 

Det er jo ikke så uvanlig med "night mode"-o.l på nesten alt av audioutstyr, man trenger jo ikke i samme grad en standard for det, fordi det er ganske lett å implementere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bra hvis det blir fulgt. Utrolig irriterende de får gangene jeg ser TV-kanaler med reklame.

 

Kunne man samtidig ha begrenset mengde reklame innhold også, så hadde det hjulpet. Tenker da på f.eks. pause i fotball kamper, hvor TV2 har 14,5 minutter med reklame, og under Tour de France hvor de har 8 minutter eller mer hvert 20 minutt. (altså ca 1/3 er reklame)

Lenke til kommentar

Kunne de også bli enige om en standard som gjør at tale er like hørbart som musikk og andre effekter, samt er normalisert mellom forskjellige programmer og innslag?

 

Utrolig tungvindt når all lyd unntatt tale oppleves som irriterende høy, og man fortsatt ikke klarer å høre hva folk sier i programmet. Eller når innslaget har lav lyd mens programlederne har høy lyd (ser stygt på NRK).

 

Hvis du her tenker på de seriene NRK har produsert og fått klager på lydnivået på, så er det vel de eneste seriene på TV som har hatt korrekt lyd, mens resten er ødelagt av loudness, noe som gjør at disse har blitt oppfattet som feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror at det fortsatt vil være noe forskjell mellom programmer/film og reklame.På grunn av at det er forskjeller i lydnivået på de "kvaliteter" som sendes.Noe som gir ulikt lydnivå fra kanal til kanal.Har alltid opplevd at 5-kanals lyd er lavere enn 2-kanals feks.

 

Det er slike ting R128 kompenserer for.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er bare så forbanna over høy lyd på reklamen, så dette skal bli herlig. Heldigvis med PVR dekodere med harddisk er at man bare kan pause 10 minutter...
gå på dass, lage mat osv... og så bare spole over skiten når reklamen kommer. Eller bare pause 10 minutter, for å se hopper over alt sammen. 

 

Skjønner tv kanalene skal tjene penger, men for oss som skal sitte å se på dette her og kaste bort tiden på reklame så, så gjør man hva som helst for å slippe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg ikke så ekstremt mye over dette på TV, da jeg ikke synes reklamen vanligvis er nevneverdig høyere enn programmene.

 

Nettaviser derimot, har grusomt høy lyd på deres reklamer. Jeg kan ikke forstå hvordan det å fremkalle irritasjon hos de som ser på reklamen skal skape positive assosiasjoner med produktet de selger..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halleluja. Ikke at jeg ser på TV, men til tross for at du betaler så får du samme høye driten på nett-TV (TV2 gidder bla. ikke å fjerne reklame, men du kan spole, men ikke alltid du er rask nok til å kaste deg etter volumkontrollen). 

Verken godt for naboene, høyttalerene eller hørselen de forbanna reklamene... Det er selvsagt forskjell, der noen er greie. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...