Gå til innhold

TEST: Nye Philips Hue + Philips Hue Go


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Styrer foresten hele huset, alle rom med hue, har alt av hue utstyr og mange pærer..: fungerer alltid som det skal..

møtt på problemer med maks 50 enheter da?

 

Maks 50 enheter er bare en anbefalt grense. Den egentlige maksgrensen er 63 enheter per bridge (pluss selve bridgen).

 

Jeg har rundt 40 enheter hjemme (mye GU10 downlights) og jeg opplever systemet som litt tregt. Når jeg skrur av/på lyset eller endrer farge/scene tar det gjerne opp mot et par sekunder før alle lampene skrur seg på. Om dette er en begrensning i Zigbee-standarden eller i Philips Hue sin implementasjon vet jeg ikke, men jeg hadde ikke det problemet med Lifx sine enheter (som brukte WiFi).

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har hatt mine i over 2 år nå, de fungerer fremdeles knall. Anbefaler dog E27 modellene fremfor GU10 (spottene) da jeg syntes spredningen på spottene er temmelig dårlig så hvor jeg føler at 1x E27 klarer å fylle et temmelig stort rom ganske så bra så trenger man minimum 3x GU10 for å oppnå det samme og når de koster det samme per pære så blir det jo fort litt om du skal gå for spottene.

Lenke til kommentar

Ja, fungere utmerket. Samme måte som resten av hue serien

Takk for svar.

 

Vurderer å kjøpe denne pakken her: https://www.expert.no/hjem-hage-og-fritid/belysning/lamper-og-stemningsbelysning/philips-hue-lightstrips-kit/p-249427/

 

Hvis jeg har forstått riktig, så er det bare å utvide med f.eks ledpærer senere da? Trenger ikke flere broer eller egen lampe for disse pærene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...