Gå til innhold

Nå vil Intel kvitte seg med hodetelefonkontakten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Må bare si meg enig i dette altså. Apple har jo ifølge ryktene vært inne på samme tanken, bare med lightning istedet for USB-C. Bedre å beholde mini-jacken synes jeg, da denne fungerer tilfredsstillende og som dere sier, er kompatibel med alt.

Lenke til kommentar

At det skal kryptieres er jo idiotisk.

Da blir det vell sperret for eksterne lydkort slik som på ipod's som bare støttet de som var kryptierte.

 

Jeg kan nå i dag koble min DAC (hvis jeg finner'n) til mobilen (Android) min med en USB Micro til USB Mini uten problem.

 

Og den kan godt ha en SPDIF utgang som kan så kobles til en datamaskin som kan ta opp lyden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kommer til å floppe så grundig! Mye av poenget med mini-jack er at den er kompatibel med "alt" takket være en åpen standard, bare gjør akkurat det den skal (ikke noe ekstra mikkmakk) og er knallbillig både takket være en teknisk veldig enkel løsning og på grunn av fantastisk god konkurranse i markeder med alt fra hodetelefoner til mikrofoner og annet som bruker den. Altså ikke noe dyrt produsent-spesifikt lock-in system som for eksempel Nvidias G-sync. Jeg kjenner lusa på gangen og ser at det er de kontrollsyke DRM-organisasjonene som står bak ønsket om å kontrollere lyden helt ut til øret. Jeg håper inderlig dette flopper noe grusomt!

 

Mini-jack :love:

 

Jo, men vennene til Intel vil jo ha på plass HDCP...

Lenke til kommentar

Dette kommer til å floppe så grundig! Mye av poenget med mini-jack er at den er kompatibel med "alt" takket være en åpen standard, bare gjør akkurat det den skal (ikke noe ekstra mikkmakk) og er knallbillig både takket være en teknisk veldig enkel løsning og på grunn av fantastisk god konkurranse i markeder med alt fra hodetelefoner til mikrofoner og annet som bruker den. Altså ikke noe dyrt produsent-spesifikt lock-in system som for eksempel Nvidias G-sync. Jeg kjenner lusa på gangen og ser at det er de kontrollsyke DRM-organisasjonene som står bak ønsket om å kontrollere lyden helt ut til øret. Jeg håper inderlig dette flopper noe grusomt!

 

Mini-jack :love:

Er ikke det poenget med USB i utgangspunktet da?

At det skal være mulig å koble på alt faen uten noe produsent-spesifikt?

 

 

Jeg forstår ikke problemet, og jeg troller på ingen måte. Fortell meg hva problemet er. Det som driver dette er jo at lyd i dag er gjennom bluethooth for det meste, forstår ikke helt denne reaksjonen.

Og jeg har alt av audio gjennoim "gamle" løsninger og liker det veldig godt. Men forståelig at ikke alle vil ha det slik,

 

Edit: bluetooth og gjennom. Og jeg liker minijack veldig godt også, men ikke så godt. Da vil jeg heller ha tilbake Jack, som jeg har på GITAREN.

Endret av rosetta stoned
Lenke til kommentar

Problemet er vel heller at man kommer til å måtte ha med seg adaptre uansett for å få brukt utstyret sitt, spesielt om man skal gjøre to ting samtidig og det bare er en port. Samme ser du jo på apples nye macbooks, en kontakt og dermed må folk ha en hub for å få brukt utsyret sitt. Husker godt da minijack begynte å bli standard på mobiltelefoner, og hvor mye enklere det ble uten alle disse adaperne og gud hvet hva. Bluetooth=flere duppedingser som man må lade, noe som mange allerede har mer enn nok av. Høl i huet spør du meg.

 

Edit

Hvorfor skal vi bytte ut en standard som fungerer? If it ain't broke don't fix it.

Endret av maftrix
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Slik vil det alltid være i en overgangsfase.

Selvom mini jack fungerer knirkefritt, er det vel alltid rom for forbedring/oppgradering?

Problemet med macbook er egentlig ikke-eksisterende dersom de putter inn et par porter til. Dette vil selvfølgelig skje på sikt etterhvert som usb-c blir mer utbredt. Ikke lev i steinalderen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Rom for forbedring er greit det. Men ikke alt trenger å forbedres. Istedet for å kaste bort tiden på å erstatte en plugg ingen vil erstatte kunne de vel heller brukt den tiden på å gi oss bedre batterier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik vil det alltid være i en overgangsfase.

Selvom mini jack fungerer knirkefritt, er det vel alltid rom for forbedring/oppgradering?

Problemet med macbook er egentlig ikke-eksisterende dersom de putter inn et par porter til. Dette vil selvfølgelig skje på sikt etterhvert som usb-c blir mer utbredt. Ikke lev i steinalderen

 

Det er det, men ikke alle endringer er forbedringer, å mase om steinalderen, eller "stå fast utviklingsmessig", vitner om et lite nyansert syn på framskritt.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Altså Intel/Apple påstår at en haug med adaptere er BEDRE enn den bunnsolide 100% universale 3,5 mm audioconnectoren som har eksistert i svært mange år allerede? NEI takk, dem vil bare tjene penger på adaptere som sikkert ikke er billige heller. Hva er levetiden til et adapter, sammenliknet med levetiden til en 3,5 mm audioconnector?
Og ja, dem pønsker vel ut noe mer DRM-skit etterhvert, når (hvis) "mange" nok tar i bruk disse adapterne.

Endret av InitialD
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei takk! Jeg skal ikke ha f.eks en telefon jeg ikke kan lade og høre på musikk samtidig. Og nei et Y-ledd løser ikke det problemet. Det er bare enda et problem å drasse på.

 

Dette handler om kopibeskyttelse og royalties. Ikke noe annet.

Nettop, helt idiotisk/100% ubrukelig med den "enten/eller inngangen" til Apple/Intel.

Hva skjer hvis denne inngangen ryker? Da er jo hele PC-en ubrukelig.

Endret av InitialD
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...