Gå til innhold

GUIDE: Å bytte iPhone 6-skjermen er enklere enn du tror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil faktisk si at det aller mest underholdende med denne artikkelen, var at dere forbedret utseende på iPhone.

Funker som f med svart knapp på hvit telefon.

 

Når det gjelder selve artikkelen:

Du skriver LCD-panelet. Så selve "skjermen" er en glassplate? Eller en glassplate med berøringssensorer?

Spør i hovedsak fordi jeg ikke har peiling (eller telefon fra Apple), men jeg lurer litt på 2D-kodene som sitter på baksiden av den ribbete "skjermen". Vises disse "usynlig" på skjermen (tenker CSI-måten å finne ut serienummer på en mobil nå:D)

Har også forstått det som at berøringssensorene sitter under lcd-panelet men jeg kan like gjerne ha misforstått dette.

Lenke til kommentar

Vil faktisk si at det aller mest underholdende med denne artikkelen, var at dere forbedret utseende på iPhone.

Funker som f med svart knapp på hvit telefon.

 

Når det gjelder selve artikkelen:

Du skriver LCD-panelet. Så selve "skjermen" er en glassplate? Eller en glassplate med berøringssensorer?

Spør i hovedsak fordi jeg ikke har peiling (eller telefon fra Apple), men jeg lurer litt på 2D-kodene som sitter på baksiden av den ribbete "skjermen". Vises disse "usynlig" på skjermen (tenker CSI-måten å finne ut serienummer på en mobil nå:D)

Har også forstått det som at berøringssensorene sitter under lcd-panelet men jeg kan like gjerne ha misforstått dette.

 

"Stupid me" klarte selvfølgelig ikke å tolke det som at det bare var en støtteplate som overførte info fra hjemknapp til kontaktpunkt. "Smart me" skjønte dette med en gang...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fint å lese at det er realistisk for en hvermann og gjøre dette selv. Nå har jeg hatt Iphone5 i snart 2 år uten en ripe, men før eller senere så må jeg nok bytte enten skjerm eller telefon tenker jeg...

Jeg hadde aldri knust eller ødelagt et skjerm på mobilene mine før jeg fikk min nåværende Nexus 6p. Fallt ut av lommen mens jeg prøvde å få ut lommeboka. Så vips var den knust (hårfin sprek tvers over).

 

Trodde aldri det kunne skje til meg :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...