Gå til innhold

Acers nye bærbare er både syltynn og lekker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på utkikk etter ny PC. Denne så virkelig bra ut, og til en veldig bra pris med tanke på hva du får. Men noen som har erfaring med PC fra Acer? Har aldri kjøpt noe fra dem før.

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter ny PC. Denne så virkelig bra ut, og til en veldig bra pris med tanke på hva du får. Men noen som har erfaring med PC fra Acer? Har aldri kjøpt noe fra dem før.

 

Sannsynligvis er startprisen med i3/4(8?)GB RAM/128GB SSD og så baller det på seg.. Men jeg bare antar..

Er også litt mer skeptisk til kvaliteten til Acer kontra Asus/Dell/HP/Lenovo

Lenke til kommentar

Har vært tidligere Acer reparatør og vil i motsetning til resten av saueflokken kommentere at Acer har høyeste ytelse/pris jeg kjenner, hvor Asus tangerer som konkurrent mange ganger. Kvaliteten på cover, rammeverk og materiale er kliss likt hva alle andre produsenter tilbyr. Men i disse hipster-laptop tider hvor ting skal være millimeter tynt, er det vanskelig å love noe..

Moduleringsmessig er Acer det merket som er enklest å skifte RAM, HDD, mSATA kort m.m. uten å måtte vrenge hele laptopen og håpe at all plast ikke knekker og ting passer igjen etterpå. Dell og spesielt Lenovo er en annen verden da der er mer låst med innmaten og du må belage deg på ny PC istedet.

MEN igjen - dette er mange år siden. Så er spent på om i5/i7 har en fornuftig pris og hvor fritt man kan velge deler uten at ting koster over 8k. Batteritiden er kanskje basert på en i3?

Endret av mogie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er på utkikk etter ny PC. Denne så virkelig bra ut, og til en veldig bra pris med tanke på hva du får. Men noen som har erfaring med PC fra Acer? Har aldri kjøpt noe fra dem før.

 

Jeg har jobbet i pc service avdelingen hos en av Norges største elektrokjeder i over fem år, så jeg anser at jeg har ganske bra peiling på de fleste pc merkene. Kvaliteten på Acer er på ingen måte dårligere enn noen av de andre merkene. Min erfaring er at produktene varer lenge, og de fleste feil jeg har sett har hatt en sammenheng med klønete brukere. Jeg har ikke prøvd eller sett akkurat denne modellen, men Acer produkter i den prisklassen går sjelden i stykker så lenge man vet hvordan man behandler de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle burde vite at Acer er virkelig dårlig kvalitet. Og når du så har bruk for garanti eller hjelp så er senteret deres langt f******** nede i Europa og det er umulig å få kontakt. Ligg unna!

 

Jeg har pratet med deres support mange ganger, og de sitter i Norden ikke i langt nede i Europa... Og det har aldrig vært noe problem med å få tak i de. Om du ikke vet hva du prater om så foreslår jeg at du går og legger deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er på utkikk etter ny PC. Denne så virkelig bra ut, og til en veldig bra pris med tanke på hva du får. Men noen som har erfaring med PC fra Acer? Har aldri kjøpt noe fra dem før.

Jeg har jobbet i pc service avdelingen hos en av Norges største elektrokjeder i over fem år, så jeg anser at jeg har ganske bra peiling på de fleste pc merkene. Kvaliteten på Acer er på ingen måte dårligere enn noen av de andre merkene. Min erfaring er at produktene varer lenge, og de fleste feil jeg har sett har hatt en sammenheng med klønete brukere. Jeg har ikke prøvd eller sett akkurat denne modellen, men Acer produkter i den prisklassen går sjelden i stykker så lenge man vet hvordan man behandler de.

 

 

Vel, jeg kjenner folk som jobber med reparasjon av PC'er for mange store leverandører i Norge og de sier stikk motsatt av deg. Acer har i en årrekke vært overrepresentert på reparasjonsbordet, og i enkelte perioder veldig mye overrepresentert.

 

Det finnes vel også en hel rekke pålitelighets undersøkelser opp gjennom årene hvor Acer gjennomgående har hatt feilrate over gjennomsnittet.

 

De Acer laptopene jeg selv har vært borti har vært av begredelig kvalitet.

Lenke til kommentar

Moduleringsmessig er Acer det merket som er enklest å skifte RAM, HDD, mSATA kort m.m. uten å måtte vrenge hele laptopen og håpe at all plast ikke knekker og ting passer igjen etterpå. Dell og spesielt Lenovo er en annen verden da der er mer låst med innmaten og du må belage deg på ny PC istedet.

 

 

Dette er jo en helt utrolig latterlig påstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...