Gå til innhold

Nå er prosessor, minne og hovedkort i hus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God guide, gidder du å teste Linux\ OSX på dette hovedkortet?

 

F.eks Kubuntu\ubuntu 16.04

 

Android:

http://www.android-x86.org/download

 

Da kun nybegynnere installerer windows 10?

Vi trenger flere teknikkere som kan vise det er fult mulig å velge operativsystem uten å måtte gi opp.

 

Fint med åpenkjøp ja, men beste er å finne oppsett man blir fornøyd med.

Fleste av diskusjonsbrukerne er pc byggere. Ferreste er ekspert på Linux\ Andriod x86 eller OSX.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

God guide, gidder du å teste Linux\ OSX på dette hovedkortet?

 

F.eks Kubuntu\ubuntu 16.04

 

Android:

http://www.android-x86.org/download

 

Da kun nybegynnere installerer windows 10?

Vi trenger flere teknikkere som kan vise det er fult mulig å velge operativsystem uten å måtte gi opp.

 

Fint med åpenkjøp ja, men beste er å finne oppsett man blir fornøyd med.

Fleste av diskusjonsbrukerne er pc byggere. Ferreste er ekspert på Linux\ Andriod x86 eller OSX.

 

Kunne du kanskje fortalt artikkelforfatter også hva du ønsker skal bli testet? Meningsløst å teste, hvis det ikke er noe reele tester du ønsker..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et annet tips for de ekstra sparsomme, kan være å handle brukt. Jeg fikk i5 3570K, Z77-hovedkort, 16GB DDR3 og Corsair AX 750W PSU til 2700 kroner. Et GTX 970 kjøpte jeg til 2000 kroner. :) Eneste jeg måtte kjøpe nytt, var kabinett (Fractal Design Define S), kjøler (Cooler Master Hyper 212 EVO) og SSD (Samsung 850 EVO 500GB). Disse kjøpte jeg som Jansen anbefalte, til tilbudspris, dvs. ganske eksakt 2500 totalt. Totalt gikk jeg ut med 7200 kroner for bygget i sin helhet.

Betalte ytterligere en tusenlapp for brukt Dell U2412M (16:10 IPS skjerm), 795 kr for Logitech G710+ og 420 kr for Logitech MX Performance, begge nye. :) På lydsiden gikk jeg for JBL LSR305 studiomonitorer til 2240 kr og en XTZ W10.16 subwoofer for 1650 kr, begge på Finn. Kjøpte i tillegg et stort flott skrivebord i kirsebærtre til en tohundrelapp på Finn.

Alt i alt brukte jeg 13 500 kr på en fantastisk rå rigg. Kunne ikke vært mer fornøyd.

Endret av Agentspoon
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kun nybegynnere installererer win 10?

 

Spar meg. Det blir for dumt...

Windows 10 er så lett å installere, at det er ikke vits å skrive artikkel om det.

 

 

 

 

Kunne du kanskje fortalt artikkelforfatter også hva du ønsker skal bli testet? Meningsløst å teste, hvis det ikke er noe reele tester du ønsker..

Det maskinvare kompaktiblitet, drivere etc ofte sliter nye skylake med linux\andoid.

Så hvis noen kunne laget en demostrasjon på dette, viser det er veldig enkelt hvis man bare gjør det riktig.

Bregne hvor lang tid det tar.

 

Windows 10 burde installeres på 20 minutter, windows oppdateringer kanskje 10 minutter hvis man har build 10586.218

 

I verstefall 10-20 minutter i tillegg hvis man må installere drivere.

Linux er det nok vanskeligere å legge til drivere hvis ikke ikke finnes i distribusjonen fra før.

Lenke til kommentar

De kan se på:

 

Eller høre med biltema, mekonomen etc.

 

Det finnes alltid løsninger.

 

Desverre finnes det få artikkel forfattere som vil gå dypere i det som virkelig vil lage guider, installere OSX eller Linux er lett selv for nybegynnere.

Der youtube kommer litt kort.

 

Denne kan fremdeles være nyttig for nybegynnere, men mangler de lille ekstra.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Denne kan fremdeles være nyttig for nybegynnere, men mangler de lille ekstra.

 

Synes den er ganske beskrivende og sikkert nyttig for mange her på forumet. Selv de mest erfarne. Har nå sett en god del handlelister her på forumet, hvor det ikke er nybegynnere som har satt opp. Dette for å hjelpe en stakkar som skal ha seg en maskin for så prøve å sette den opp når han får delene. Så får han ikke start på den i det hele tatt, for Windows mangler jo..

Handlelister blir slengt ut uten å ta forbehold om frakt.. Kunne ramset opp mer, men gir meg her.

 

Det finnes flere som bidrar aktivt og positivt her på forumet med egne tråder. For å nevne ett par stykker Agentspoon og Sveibuen, godt jobba gutter :thumbup:  Med bidrag/innspill fra andre regner jeg med. Det er ingenting som hindrer deg å gjøre det samme? 

Da kommer jo det lille ekstra frem, i stedet for at en skal klage på alle andre som ikke tar det med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjempebra artikkelserie dette her! Jeg har også tenkt på å ha en stuemaskin med høy WAF som tar lite plass og som kan brukes i mange år uten særlig annet arbeid enn rengjøring. Jeg har ikke bygget PC på mange år, og har også blitt konsollslave med tiden, men jeg har et solid bibliotek med titler jeg skal få spilt gjennom og kost meg med når fritiden tillater det igjen. Følger med på denne :)

Lenke til kommentar

Kan ikke hw, kjøre en bruktmarked build ? Se hva slags pc man kan skaffe seg via,finn.no eller bruktmarked.no helt klart noen kroner å spare

Problemet er det kan bli solgt ut før tek.no rekker å skrive artikkel om det.

De kunne anbefalt noen hovedkort f.eks LGA 1150 til gode priser eller sokkel 2011.

Da de burde holde for folk flest, og gir mye valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Jeg hadde hvertfall valgt en CPU med hyper threading, så man endre opp med 8 cores, da dagens/fremtidens spill utnytter 7+ cores på konsoller. Porta' spill til PC vil da dra nytte av flere cores. Da må man vel opp på i7.

 

Jeg mener ihvertfall det blir feil å bruke gamle tester av i5 og i7 i spill som grunnlag for valg av CPU i dag.

Lenke til kommentar

Jeg hadde hvertfall valgt en CPU med hyper threading, så man endre opp med 8 cores, da dagens/fremtidens spill utnytter 7+ cores på konsoller. Porta' spill til PC vil da dra nytte av flere cores. Da må man vel opp på i7.

 

Jeg mener ihvertfall det blir feil å bruke gamle tester av i5 og i7 i spill som grunnlag for valg av CPU i dag.

 

Noen som ikke tenker like fremtidsrettet som deg vet du.

Men ja , det er et bra argument for å velge en cpu som har mest mulige kjerner , man ser jo faktisk at Intel sin hyperthreading og noen konkrete spill liker denne avslått og flest mulige kjerner for maks ytelse og jeg vil anta at i den nærme fremtid vil dette begynne å ha direkte innvirkning på ytelsen i mange spill nå som det ser ut som Mhz kappløpet er over.

Lenke til kommentar

Det er jo og en god mulighet for AMD sine kommende Zen CPUer. Vi kan fint se en 8 kjerne Zen til samme pris som i5. I IPC vil den nok være dårligere, men den kan være veldig god til budget streaming-setups og 8 kjerne titler. Spørs litt på hva IPCen havner på, og hvor mange PC spill som kommer til å utnytte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...