Gå til innhold

Lekkede dokumenter forteller mer om ny modell av PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker som så at praksisen ved å putte en konsoll i en tids boble over 5-6 år var aktuell når Atari fortsatt var relevant. Når en ser hvordan konsollene har utviklet seg og bruksområde dem har idag. Så er oftere oppdatering av maskinvaren et naturlig neste steg. Og noe som har vært sårt trengt i mange år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenker som så at praksisen ved å putte en konsoll i en tids boble over 5-6 år var aktuell når Atari fortsatt var relevant. Når en ser hvordan konsollene har utviklet seg og bruksområde dem har idag. Så er oftere oppdatering av maskinvaren et naturlig neste steg. Og noe som har vært sårt trengt i mange år.

 

Er nok døden på konsoller dette, men sånn egentlig så burde vi vel egentlig skylde på Nintendo med sine 3-4 år lange sykluser i de senere generasjonene. Selv synes jeg 5 år er greit men 3 blir litt vel kort igjen. Grunnen til at jeg klager er fordi jeg vet hvordan jeg fungerer og vil ikke sitte der med en annenrangs ps4. Ps4 hopper langt opp på listen over dårlige kjøp nå i sammen med LG viewity telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det hadde vore ofte nok om konsoller vart bytta ut kvart femte år. Sånn halveis forbetra kvart tredje år synast totalt bortkasta. Sony innser heller ikkje kva krav di burde sette for spillutviklere verken med PS4(basis) eller PS4k(neo).

Hovedkravet burde være at basis-versjonen av spill leverte 1080/60 for alle spill, innkludert VR. Spilla burde kjøre dønn strøkent utan noko dropp i fps. Så kan PS4 oppskalere VR-spilla til 120fps slik Sony allereie har satt som mål.

Neo-versjonen av spilla kunne dermed levere 1080/60 med betre grafikksminke for di som syns det er viktig samt at VR-spilla fekk 120fps native. Forskjellen for di med PS4 og PS4k ville da være opplevd som grafikksminke for både spill og VR-spill. Gameplay ville være ivareteke for begge konsoller og på tvers av di.

Dessverre ender det nok opp med at spillutviklere stort sett forsatt driter i gameplay og kjører på med unødvendig grafikksminke i 1080/20-30 samt klager på at konsollane er for svake. Dernest slenger det kanskje eit og anna 4k/30-spill fordi det var det kunstneriske uttrykket spillutvikleren var ute etter. Blir nok langt mellom 1080/60-spill på PS4 heretter. Pokker for ein dritt-generasjon konsollane av i dag har utvikla seg til å bli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kritikken er sikkert velplassert.

 

For min del, som kun gikk fra Commodore 64 som spillmaskin til PS4 fikk jo en god oppgradering. Har hatt betydelig flere PC'er da. Er ellers "en midten av 90-tallet og opp litt over på 2000-tallet"- spiller.

 

Westwood C&C Red Alert 2 er et av mine favorittspill, med kjøreutfordringene det hadde på Win2000.

 

Ellers var GTA 5 et kjærkomment tilskudd på PS4, når jeg har hatt mange års spillefravær.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med LarZen. 6-7 år var latterligt tregt. det er ingen som tvinges å oppgradere heller, alle kan spille samme spill som PS4.5 med lavere settings. Dem tilbyr bare en bedre løsning for dem som vill ha råere grafikk på konsoll.

 

Mange blir tvunget til å oppgradere. Forza 5 og 6 har ikke xbox 360 versoner. Spillene som kommer nå er stort sett designet ps4 og xbox one.

 

Jeg synes 10 år er bra jeg. Da blir det en oppgradering som er litt verdt det for oss som ikke kaster penger etter hw produsenter. Grafikk er ikke alt

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

 

Enig med LarZen. 6-7 år var latterligt tregt. det er ingen som tvinges å oppgradere heller, alle kan spille samme spill som PS4.5 med lavere settings. Dem tilbyr bare en bedre løsning for dem som vill ha råere grafikk på konsoll.

 

Mange blir tvunget til å oppgradere. Forza 5 og 6 har ikke xbox 360 versoner. Spillene som kommer nå er stort sett designet ps4 og xbox one.

Jeg synes 10 år er bra jeg. Da blir det en oppgradering som er litt verdt det for oss som ikke kaster penger etter hw produsenter. Grafikk er ikke alt

Det er akkurat det som er problemet med consol. Grafikken er alt. De gjør grafikken bedre enn det maskinene kan kjøre . Derfor får du 720p 27fps spill på console

Lenke til kommentar

 

 

Enig med LarZen. 6-7 år var latterligt tregt. det er ingen som tvinges å oppgradere heller, alle kan spille samme spill som PS4.5 med lavere settings. Dem tilbyr bare en bedre løsning for dem som vill ha råere grafikk på konsoll.

 

Mange blir tvunget til å oppgradere. Forza 5 og 6 har ikke xbox 360 versoner. Spillene som kommer nå er stort sett designet ps4 og xbox one.

Jeg synes 10 år er bra jeg. Da blir det en oppgradering som er litt verdt det for oss som ikke kaster penger etter hw produsenter. Grafikk er ikke alt

Det er akkurat det som er problemet med consol. Grafikken er alt. De gjør grafikken bedre enn det maskinene kan kjøre . Derfor får du 720p 27fps spill på console

Jeg synes ikke 60 fps er viktig. Det gjør et bra spill litt bedre, men det gjør ikke et dårlig spill bra.

 

Men men

 

Hva med å kjøpe seg pc? Der kan man da ha mye mere enn 60 fps. Konsoll er ikke for alle og slik skal det være. Kan ikke konsoll være for oss som ikke vil bruke så mye penger på spill?

Lenke til kommentar

 

 

 

Enig med LarZen. 6-7 år var latterligt tregt. det er ingen som tvinges å oppgradere heller, alle kan spille samme spill som PS4.5 med lavere settings. Dem tilbyr bare en bedre løsning for dem som vill ha råere grafikk på konsoll.

 

Mange blir tvunget til å oppgradere. Forza 5 og 6 har ikke xbox 360 versoner. Spillene som kommer nå er stort sett designet ps4 og xbox one.

Jeg synes 10 år er bra jeg. Da blir det en oppgradering som er litt verdt det for oss som ikke kaster penger etter hw produsenter. Grafikk er ikke alt

Det er akkurat det som er problemet med consol. Grafikken er alt. De gjør grafikken bedre enn det maskinene kan kjøre . Derfor får du 720p 27fps spill på console

Jeg synes ikke 60 fps er viktig. Det gjør et bra spill litt bedre, men det gjør ikke et dårlig spill bra.

 

Men men

 

Hva med å kjøpe seg pc? Der kan man da ha mye mere enn 60 fps. Konsoll er ikke for alle og slik skal det være. Kan ikke konsoll være for oss som ikke vil bruke så mye penger på spill?

Fordelen med konsoll i dag er det ikke finnes hackers/ cheatere som man har på PC. The Division er veldig plaget med hackers og det ødelegger PvP opplevelsen. På konsoll kan man ikke cheate på samme måte om i det hele tatt (selv om jeg har lest noen rykter om ping cheating på konsoll).

Lenke til kommentar

Joda. Men får sjelden i pose og sekk.

 

Dog det er ganske hardt å presse prisen til det dobbelte for oss som spiller på konsoll bare fordi det er lettere å jukse på onlinespill på pc

 

Dessuten tror jeg ikke dette handler om 60 fps. Hadde man hatt det så ville det vert noe annet og plutselig koster det 10000 eller 25000.

 

Jeg har satt sammen veldig mange gaming maskiner og når målet blir mere og mere grafikk så er det litt av noen priser man ender på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...