Gå til innhold

Her er PC-kravene for Mirror’s Edge Catalyst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefalt krav antyder at spillet er dårlig optimalisert. 16 GB RAM og w10? Skulle ikkje spill til w10 kjøre betre på samme hardware?

Er vel mer at det drar nytte av 16 GB, og ikke at det krever 16 GB RAM. Det tyder vel egentlig ikke på noe annet enn at spillet er veldig tungt for maskinen å kjøre på maks grafikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Anbefalt krav antyder at spillet er dårlig optimalisert. 16 GB RAM og w10? Skulle ikkje spill til w10 kjøre betre på samme hardware?

Er vel mer at det drar nytte av 16 GB, og ikke at det krever 16 GB RAM. Det tyder vel egentlig ikke på noe annet enn at spillet er veldig tungt for maskinen å kjøre på maks grafikk.

 

 

Kva har anbefalt krav med maks grafikk å gjere? Grafikkortet er jo bare middels.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

980 TI'en min skal da dra dette lasset bra. :D

 

 

Hei, moderator.. Hva med å gå over til Disqus? Mye bedre forum-motor... Tror den vil skape mer dialog og dermed også mer trafikk som gir mer penger i kassa ...  :)

 
54956379.jpg
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Anbefalt krav antyder at spillet er dårlig optimalisert. 16 GB RAM og w10? Skulle ikkje spill til w10 kjøre betre på samme hardware?

 

Spill som benytter DX 12 vil kunne få en betydelig ytelsesforbedring mot et spill som kjører DX 11 på samme HW. det betyr ikke at en utvikler ikke kan velge å heller bruke resursene til å skape en bedre visuell opplevelse etc. hvilket like vell vil kunne kreve maskinvare i det øvre segmentet.

 

Hvor mye ram som settes av for spillet vil ikke avhenge veldig mye av DX versjon, men de har redesignet minnehåndteringen i DX 12, hvilket eksempelvis vil eliminere microstutter problematikken relatert til RAM.

 

Recomended er nok heller ikke đet samme som at spillet vil utnytte denne maskinvaren, men flere av 2016 slippene kommer nå med recomended 16.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefalt krav antyder at spillet er dårlig optimalisert. 16 GB RAM og w10? Skulle ikkje spill til w10 kjøre betre på samme hardware?

 

Viss du ser tilbake på spillen DICE har utviklet er det mer eller mindre det motsatte av det du antyder. Battlefront var ekstremt bra optimalisert, BF4 var kanskje ikke så bra når det ble lansert men er veldig stabilt nå (samme med BF3).
Lenke til kommentar

 

Anbefalt krav antyder at spillet er dårlig optimalisert. 16 GB RAM og w10? Skulle ikkje spill til w10 kjøre betre på samme hardware?

Spill som benytter DX 12 vil kunne få en betydelig ytelsesforbedring mot et spill som kjører DX 11 på samme HW. det betyr ikke at en utvikler ikke kan velge å heller bruke resursene til å skape en bedre visuell opplevelse etc. hvilket like vell vil kunne kreve maskinvare i det øvre segmentet.

 

Hvor mye ram som settes av for spillet vil ikke avhenge veldig mye av DX versjon, men de har redesignet minnehåndteringen i DX 12, hvilket eksempelvis vil eliminere microstutter problematikken relatert til RAM.

 

Recomended er nok heller ikke đet samme som at spillet vil utnytte denne maskinvaren, men flere av 2016 slippene kommer nå med recomended 16.

 

 

Skulle det vise seg at w10 virkelig har så mykje meir å tilføre spill med dx12 lyt eg ta augelappen på meg igjen. :)

 

Første spillet eg har fått med meg som har 16 GB RAM på anbefalt i samanheng med w10. Kva for spill har eg gått glipp av nå da?

Lenke til kommentar

 

 

Anbefalt krav antyder at spillet er dårlig optimalisert. 16 GB RAM og w10? Skulle ikkje spill til w10 kjøre betre på samme hardware?

Spill som benytter DX 12 vil kunne få en betydelig ytelsesforbedring mot et spill som kjører DX 11 på samme HW. det betyr ikke at en utvikler ikke kan velge å heller bruke resursene til å skape en bedre visuell opplevelse etc. hvilket like vell vil kunne kreve maskinvare i det øvre segmentet.

 

Hvor mye ram som settes av for spillet vil ikke avhenge veldig mye av DX versjon, men de har redesignet minnehåndteringen i DX 12, hvilket eksempelvis vil eliminere microstutter problematikken relatert til RAM.

 

Recomended er nok heller ikke đet samme som at spillet vil utnytte denne maskinvaren, men flere av 2016 slippene kommer nå med recomended 16.

 

 

Skulle det vise seg at w10 virkelig har så mykje meir å tilføre spill med dx12 lyt eg ta augelappen på meg igjen. :)

 

Første spillet eg har fått med meg som har 16 GB RAM på anbefalt i samanheng med w10. Kva for spill har eg gått glipp av nå da?

 

Det kommer flere som anbefaler 16GB, Quantum Break er et annet eksempel. Men det betyr ikke nødvendigvis at spillet bruker 16. OS bruker sitt, spillet bruker sitt, og så ser man at maskinene stadig kjører andre programmer som også krever RAM samtidig som man spiller. Med det sagt, etter hvert som tiden nå går vil vi nok se at 8 ikke lenger vil være tilstrekkelig for optimal ytelse. Det er like vell ikke der skoen trykker mest på enda en god stund om jeg skal spå. På en annen side er RAM ganske billig.

Lenke til kommentar

Huska ikkje på QB i farten da det var svært dårlig optimalisert til w10 samt at anbefalt krav vart redusert da spesiellt for grafikkortet. Både QB og ME har faktisk samme anbefalte krav med w10, 16GB RAM og GTX970 4GB. Når det er sagt har eg hittil sjølv bestemt kva eg vil ha av program kjørande i bakgrunnen når eg spiller. Muligens får man ikkje bestemme dette sjølv med w10? Er det grunnen til at anbefalt krav trenger 16GB RAM? Eller er det for at UWP skal fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...