Gå til innhold

Command & Conquer-veteraner med lekent strategispill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kan jeg starte en langvarig diskusjon på om Minecraft faktisk bruker voxel-grafikk eller ikke.

 

Manecraft rendrer firkantene som vanlige polygoner, men plasserer disse på brettet ved hjelp av noe som kan betegnes som en voxel 3D grid.

 

I alle tilfeller ville jeg ikke automatisk trekke paraleller til en voxel engine bare fordi landskap og objekter er blokkete. Faktisk kan en voxel engine generere landskaper som fremstår som ekstremt myke og dynamiske forutsatt at man gjør blokkene små nok. Teoretisk sett kan man også implementere ødeleggelse uten å endre polygoner, men heller å endre den matematiske plasseringen av voxlene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes stuntet var stilig, med grafikk og lyd. Men, vet ikke sikkert om jeg orker å spille det i lengden med en sånn 80-talls aktig simpel lyd slått på. Grafikken kunne med fordel vært bittelitt mykere, men da oppnår man jo ikke stuntets fulle potensiale. Noe som er litt synd.

 

Ja til litt mykere grafikk  :wee: plz

Lenke til kommentar

Hadde de laget RA2, med moderne nettverksfunksjonalitet, og ingen bugs, hvor man ofte endte opp med å starte inn i svart skjerm. Samt at man kunne velge kameravinkling selv. Slik at man kunne lete etter en snikskyter som gjemte seg bak noe. De kunne heller laget "et skur, et stort rør, en tykk bladdekket tretopp mm.", som en person kunne gjemme seg i, og ikke før første skuddet ble avfyrt, så ble bygget avslørt å skjule noen.

 

Mer fleksibel skjermoppløsning. Og gjerne noen flere måter å kunne tjene småslanter til oppbygging av sin hær, og noen artige nye personligheter og enheter, bygg. Hadde kjøpt det på timen, om det var kodet av et seriøst bra spillselskap.

 

Alle andre enn EA er velkomment, men det er jo EA som eier rettighetene til RA2 regner jeg med. Er vil ikke blitt sluppet fri..

Endret av G
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...