Gå til innhold

Nå kan du spille Oculus-spill på din HTC Vive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter og ha vært oculus fan noen år, kjøpt både DK1 og DK2 samt at jeg var VELDIG klar for å bestille CV1 så ble jeg plutselig Vive mann.

 

Har lest endel utsagn fra palmer og det er definitivt ugler i mosen når de snart kan kalles for tvillingbroren til apple slik de oppfører seg ang denne saken bl.a

 

Det at det ikke blir en felles standard provoserer meg grenseløst, det ser nå ut som oculus oppfører seg som en drittunge med exclusives og å fragmentere vr brukere mellom oculus og htc i det jeg oppfatter som egoisme og grådighet.

 

Eve valkyrie : Palmer Luckey ‎@PalmerLuckey

@Omnomnick We funded it, we produced it, and the hardware interfaces with our tracking system. Expecting it everywhere is unreasonable.

10:56 AM - 4 Dec 2015

 

Så har man

 

https://www.vrfocus.com/2016/04/oculus-warns-against-use-of-revive-rift-hack/

 

Og dobbeltmoralen selv tatt fra et annet utsagn tidligere fra luckey :

Interestingly enough Luckey’s statement seems to contradict what he had said a few months ago, where he seemed to be open to the idea of people modding their games to allow it to run on all kinds of hardware. “As I have said a million times (and counter to the current circlejerk), our goal is not to profit by locking people to only our hardware – if it was, why in the world would we be supporting GearVR and talking with other headset makers?”

 

Så dette er for meg latterlig så det holder..

 

Det er nesten slik at HP DELL og skjermprodusenter skulle hatt exclusives og rett til og vise enkelte filmer på den og den produsentens skjerm men det virker ikke på andre sine bl.a i beste monopol stil.

 

I tillegg blir det veldig idiotisk når det kommer til MP hvor det da kun kan være oculus brukere som kan kjøre et spill, mens vive brukere ikke får tilgang og ja da blomstrer jo spillbasen i de spilla med mindre alle må kjøpe både vive og oculus samt fremtidige vr headset da det blir en trend og ha et lukket system med programmer og spill osv osv på hver respektive VR enhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...