Gå til innhold

Samsung slipper lydplanke med superrealistisk lydgjengivelse – men den blir dyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal nok dette fungerer bedre enn surrounden de har solgt i fra sine lydplanker i flere år, da man fysisk har bakhøyttalere. Hvis lydplanken her er like bred som en 65" TV, så kan det gi litt bredde i lydbildet foran, men etter det jeg har lest av skikkelige Atmos høyttalere innebygd i fronter osv, så er det ikke bra i forhold til dedikerte i taket.

 

Det ser heldigvis ut til at de ikke har valgt å gi den dems idiotiske curve som de skal ha på alt om dagen.

Lenke til kommentar

Om denne planken er bred nok så ender vi etter hvert opp med et standard 5.1 oppsett med tanke på selve antallet høyttalere. Det er bare at de tre fremste henger sammen i en kasse. Sånn sett er det vel mer snakk om estetikk, at det kan se penere ut med en planke enn senter pluss et par som står eller henger på sidene.

 

Lydplankekonseptet kan ha sin plass, og effektene man oppnår greie nok, men de driver ikke med magi og planken kan aldri helt erstatte flere lydkilder. Så jeg ville ikke si dette faller inn i lydplankekonseptet som sådan, slik man gjerne tenker seg det i alle fall.

Lenke til kommentar

Til den prisen, hvorfor ikke heller skaffe en XTZ W10 eller W12 subwoofer, et par JBL LSR 308 som bakhøyttalere og et par pene fronter og resthøyttalere. Helt annen lydklasse.

 

Du glemte noe ganske viktig: Receiver.

Senter bør være samme serie som frontene, og dermed er det fort høyere pris. Så kommer det an på hvordan man løser Atmos høyttalerene. Ikke pent med gamle kasser fra "70-tallet" hengende i taket, eller rart montert for å spille via taket.

 

Jeg hadde vært mer skeptisk til dette anlegget om det hadde hatt halve prisen, og at jeg faktisk ble imponert over hvor grei lyd Yamahas YAS-152 lydplanke ga. Både i bass og stereolyd. Men den er da litt større en den normale lydplankene, og sliter ikke med å ha en sub stående ett vilkårlig sted med dårlig samspill.

 

Denne fra Samsung virker å ha litt kassevolum som er bra for lyden. Hvor bra Atmos lyden blir er jeg nok heller skeptisk til.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...