Gå til innhold

Netflix får høyere månedspris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-12881-0-29838300-1460478295_thumb.png

 

Ganske stor forskjell på pris avhengig av land. Koster det Netflix dobbelt så mye å levere strømmetjenester til Norge sammenlignet med Brasil?

 

Torstein

Har selv et Nederlands abonnement, grunnet nederlandsk IP fra VPN under registrering for mange år siden, uten at jeg var klar over det før nå nylig. Nettsiden og innholdet var på engelsk uansett, med mulighet for norske undertekster, så det var ikke før jeg åpnet et nyhetsbrev som var skrevet på nederlandsk at jeg la merke til dette. Tok kontakt med kundeservice for å få endret mitt abonnement til norsk, men det kunne de ikke være behjelpelige med. Måtte da visstnok la abonnementet løpet ut og gå glipp av den lavere prisen jeg hadde på grunn av at abonnementet var fra en tid med lavere priser. Da skjønner dere sikkert hvorfor jeg fortsatt har nederlandsk abonnement..

 

Om prisen har vært høyere for norske eller nederlandske abonnement i perioden kan jeg ikke si med sikkerhet, men jeg regner med det har variert litt i forhold til svingninger i valutakursen for NOK/EUR, men det ser altså ikke ut til at de er særlig interesserte i å slå ned på abonnement der visningsstedet ikke samsvarer med landet abonnementet ble opprettet fra.

Endret av Sondre K
Lenke til kommentar

Streaming holder ikke mål.

 

Det har jeg aldri hatt håp om at det skulle gjøre heller jeg :) "Streng" komprimering og full automatikk i bitrate har aldri vært ønsket.

 

Så Netflix øker prisen, men vi får ikke noe bedre utvalg? Trist.

I fjor hadde selskapet regi på 450 timer med innhold ...

 

I løpet av året planlegger Netflix å øke satsningen på egenproduksjoner ytterligere, til 600 timer.

Lenke til kommentar

Noen filmer er bare helt ræva på netflix, selv på Full HD-skjerm. Er så grumsete visning, at man med det blotte øyet på 2 meters avstand på 27" monitor ser at komprimeringen er utilgivelig hard!

 

Har Altibox-fiber, så det står ikke om båndbredden.

Endret av G
Lenke til kommentar

Synes det er dårlig av Netflix å fjerne over 20% av serier og film samt justere prisen, men samtidig satse mer på egenprodusert innhold. Personlig synes jeg ikke materialet de lager er så originalt og bra som alt hypet skal ha det til. Uansett preferanse er det i alle fall arrogant å tro at det de lager selv er bedre enn de 400 seriene de fjerner...skal jeg se noe "hjemmelaget" ser jeg heller på HBO

Lenke til kommentar

Så Netflix øker prisen, men vi får ikke noe bedre utvalg? Trist.

Er en grunn til at så mange bruker penger på bl.a VPN for å få tak i utvalget fra US Netflix.

 

Trenger ikke bruke penger på VPN, bare gå inn på adapter settings på wifien på latopen din og endre DNS-kodene. Så flusher du dns'en i command prompt. 5 min, og du har US netflix

Lenke til kommentar

Vurderer å gi faen i Netflix. Utvalget er fortsatt dårlig i Norge. Når de i tillegg øker prisen uten å legge til noe særlig nytt innhold, så er det ikke særlig fristende. Joda, kan kjøre gjennom andre land, men om man først trixer rundt kan man like gjerne laste ned hvilken som helst film i bedre kvalitet. ;>

Lenke til kommentar

Synd at vi "trofaste" blir satt opp i pris. Vurderer uansett å ta en pause fra Netflix og nå fikk jeg jo motivasjon siden jeg må betale det samme uansett.

 

Har sett alt jeg ønsker å se, og med 5-6 måneder pause er det nok kommet noe nytt når jeg registrerer meg igjen.

Lenke til kommentar

Trist at selskaper tar seg til rette og tar seg godt betalt i Norge bare fordi de kan. Andre land får bedre utvalg til lavere pris. Utvalget på norsk Netflix er ikke-eksisterende, så ikke snakk om at det er/var greit å øke prisen.

 

Er vel naturlig da det er dyrere å drive i Norge enn andre land, da må selvfølgelig prisen være høyere også.

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...