Gå til innhold

TEST: iPhone SE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt fint at Apple lanserer en 4" mobil med oppdatert innmat. Men markedsmessig er det litt rart med gammelt utseende og et navn (SE) som ikke rimer med resten av iPhone-serien. Har en følelse av at de planlegger en ny serie til neste år, med tre forskjellige størrelser og lik design, og at SE er en slags "end of line".

Lenke til kommentar

Ser vel mest ut som en ødelagt 4/4S. Baksiden ser ut til å være av metall, men føles og høres ut som hardplast. Hendig størrelse for barn i det minste, dog sliter jo Apple voldsomt med feil i OSet om dagen. Hver feilretting fører til minst 3 nye feil, kan ses på som om man er en betalende betatester. Forr all del sikkert noen som liker å være det oxo :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ser vel mest ut som en ødelagt 4/4S. Baksiden ser ut til å være av metall, men føles og høres ut som hardplast. Hendig størrelse for barn i det minste, dog sliter jo Apple voldsomt med feil i OSet om dagen. Hver feilretting fører til minst 3 nye feil, kan ses på som om man er en betalende betatester. Forr all del sikkert noen som liker å være det oxo :-)

Beklagelig at du sliter med mye feil på ios om dagen.

 

 

Har daglig slitt med wifi som må slås av og på siden den slutter virke og safari som feiler flere ganger hver dag med enten å vise nettsidene helt hvite eller nettsider som forsvinner når man scroller nedover på dem. Begge deler har vært slik over ett år nå. Andre småfeil er det også. 

Lenke til kommentar

Er det ikke litt spesielt å gi trekk for "liten skjerm", når det er hele poenget med denne telefonen? Det blir som å gi en Mini trekk for at bilen er liten, når den hører til i den klassen.. Merkelig i min verden ihvertfall...

 

sikter kanskje til at den har så dårlig skjerm til kropp ratio. Skjermen kunne vært betydelig større og telefonen vært fysisk like stor. Vet ikke om det er grunnen da
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har daglig slitt med wifi som må slås av og på siden den slutter virke og safari som feiler flere ganger hver dag med enten å vise nettsidene helt hvite eller nettsider som forsvinner når man scroller nedover på dem. Begge deler har vært slik over ett år nå. Andre småfeil er det også.

Prøv å tilbakestill telefonen til fabrikk-instillinger om du ikke har gjort det og prøv igjen uten å installere noen apper. Hvis det fortsatt er feil, er det nok noe feil med akkurat din telefon, og da ville jeg levert den til service. Jeg har ikke de samme symptomene på min iPhone så det er nok ikke en bug i OS'et i så fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ser vel mest ut som en ødelagt 4/4S. Baksiden ser ut til å være av metall, men føles og høres ut som hardplast. Hendig størrelse for barn i det minste, dog sliter jo Apple voldsomt med feil i OSet om dagen. Hver feilretting fører til minst 3 nye feil, kan ses på som om man er en betalende betatester. Forr all del sikkert noen som liker å være det oxo :-)

Beklagelig at du sliter med mye feil på ios om dagen.

Har daglig slitt med wifi som må slås av og på siden den slutter virke og safari som feiler flere ganger hver dag med enten å vise nettsidene helt hvite eller nettsider som forsvinner når man scroller nedover på dem. Begge deler har vært slik over ett år nå. Andre småfeil er det også.

Føler med deg.
Lenke til kommentar

 

Har daglig slitt med wifi som må slås av og på siden den slutter virke og safari som feiler flere ganger hver dag med enten å vise nettsidene helt hvite eller nettsider som forsvinner når man scroller nedover på dem. Begge deler har vært slik over ett år nå. Andre småfeil er det også.

 

Uffda, det er ikke gøy. Glad vi ikke har en eneste feil på våre Apple-dingser...:)

Lenke til kommentar

Mini-skjermen gjør comeback i form av Apples ny-gamle iPhone SE.

 

TEST: iPhone SE

Jeg har sagt det flere ganger før og jeg forstår at dere ikke vil gå i tekniske detaljer, likevel så bør dere hvertfall sette dere litt inn i det slik at det blir korrekt og presist.

 

"Ettersom skjermen til iPhone SE har lavere oppløsning enn iPhone 6S, betyr det også at prosessoren ikke trenger å dytte rundt på like mange piksler. Dette gjør at telefonen til tider oppleves som enda kjappere enn storebroren"

 

Det stemmer jo ikke, og dere snakker jo om 3DMark benchmarken før det. Det er jo GPU som "dytter" på piksler. Hvor rask CPU har ikke noe å si på pikslene. Det er jo GPUen sin jobb. Og kjapp hvor? GPU påvirker systemytelse minimalt. Nesten alt som har noe å si er RAM, NAND og CPU. Huawei har mobiler som har veldig bra systemytelse og kan lett konkurrere i toppen. Likevel faller de ofte til kort på 3DMark. Og hva mener dere egentlig er raskt? Raskt som i mange fps på skjermen? Og er ikke i så fall OLED telefoner ekstra raske, pga raskere responstid? Eller systemytelse som er den vanlige betydningen, for da har ikke bedre GPU noe å si.

 

Og hvor har dere informasjonen fra at den er lik på innsiden? Dere har en 3DMark test og en Geekbench test. Den bruker A9, det står i specs.  RAM er helt vanlig LPDDR 4 RAM fra SK Hynix, men hva med NAND? Det er ikke det samme som i iPhone 6S. Det kan påvirke ytelsen (sannsynligvis negativt). Jeg fant ingen info om faktisk hastighet for dette, men jeg vet det ikke er likt som i 6S.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...