Gå til innhold

ANMELDELSE: Black Desert Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg dette er det værste mmo som noen sinne har kommet ut.

Men som dere drar fram er story helt ræva og verden utrulig dårlig på vettig innhold.
Kampsystem og grafikk er ok, men grinding og pvp er håpløs. Typisk asiatisk "rolle spill".

Er du fan av vestlig type mmo slik som lotro, swtor, rift, aoc osv,med en historie så styr langt unna. Men er du bare ute etter meningsløs grinding, så kan det vel være ok for de som liker sånt.

Endret av per parker
Lenke til kommentar

MMO altså. Her har man ENDELIG et MMO med et bra combat system, man har realtime combat med comboer. Ingen ability trykking.

 

Men hvis noe er bra så må utviklerne ha gjort noe teit, slår aldri feil. Her kan du finne utstyr og armor men ingenting har noen visuelle effekter. Utviklerne vil ha betalt for at du skal se annerledes ut. I tillegg har spillet forferdelige quester, du løper hit og dit uten mål og mening og bare grinder. Modellene er meget detaljerte men verdenen er grusomt dårlig. Det er massiv blurring på gang, massiv pop ins og mer. Det føles som jeg sitter å spiller i 800x600 istedenfor 1440p. (Ikke noe upscaling)

 

Skal sies jeg har gitt opp MMO for leeeenge siden, men combaten gjorde meg interessert i spillet men synd alt annet er bare teit rett og slett. Skuffende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilken level endte du opp i? Personlig er jeg lvl 55. Problemet med anmeldelser av MMOer er at anmelder ofte anmelder spillet etter 24timer played. Her nevner du bare halvparten av endgame innholdet.

 

Visst du skal sjekke ut MMO spill, aldri les sider som Gamer.No

 

De gjorde det samme med FF 14 og ESO.

 

De anmelder bare helt til historien slutter, som basically er rett før end-game.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fokuset til BDO er jo all friheten, og alt du kan gjøre. Tror veldig få som spiller BDO har lagt stor vekt på fortellingen i spillet, meg selv inkludert.. Når det er sagt har spillet enormt mange quests (over 10.000 har jeg hørt).

 

Vil du ha et spill uten noen spesiell form for rød linje (utenom Black Spirit) og frihet til å gjøre nesten hva du vil så er det verdt å teste!

Lenke til kommentar

Dette spillet setter endelig MMO tilbake i MMORPG. En MASSIV verden med evige muligheter.

 

Utifra det dere skriver virker det ikke som at dere har kommet til max lvl, men med tanke på at dette tar like lang tid som i wow vanilla så er det forståelig!

Vil si at en 7/10 er litt vel svakt med tanke på all nyskapningen spillet byr på og at selv spill som SWTOR fikk 8/10.

(hvis du ikke liker grinding ala wow vanilla og asian rpg's styr unna, men hvis ikke vil du elske dette spillet, personlig 8.5-9/10!)

Lenke til kommentar

hehe ja, dette spillet har den mest revva storylinen/questinga noensinne.

Ingen forandring på utseende på armor hvis du ikke splasher 300kr i cash shoppen.

Låst til et våpen pr klasse eller 2våpen, et som blir unlocka på lvl 55el no

Bra combat system

Bra crafting/workers

 

Totalt sett så har man vel et mmo spill som blir kjedelig før du har spillt en måned og det kan vel betegnes som en flopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg dette er det værste mmo som noen sinne har kommet ut.

Men som dere drar fram er story helt ræva og verden utrulig dårlig på vettig innhold.

Kampsystem og grafikk er ok, men grinding og pvp er håpløs. Typisk asiatisk "rolle spill".

Er du fan av vestlig type mmo slik som lotro, swtor, rift, aoc osv,med en historie så styr langt unna. Men er du bare ute etter meningsløs grinding, så kan det vel være ok for de som liker sånt.

 

Liker hvordan du bare nevner fail MMOs her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere nevner kjøp av cosmetic armor, men nevner ikke at man kan kjøpe Ghillie Suit for real moneys som skjuler navnet ditt i PvP. Dette gjør at stort sett alle blir tvunget til å kjøpe den for ikke å dø øyeblikkelig da du er basically et fyrtårn i et hav av ghillie suits.

Lenke til kommentar

 

Personlig synes jeg dette er det værste mmo som noen sinne har kommet ut.

Men som dere drar fram er story helt ræva og verden utrulig dårlig på vettig innhold.

Kampsystem og grafikk er ok, men grinding og pvp er håpløs. Typisk asiatisk "rolle spill".

Er du fan av vestlig type mmo slik som lotro, swtor, rift, aoc osv,med en historie så styr langt unna. Men er du bare ute etter meningsløs grinding, så kan det vel være ok for de som liker sånt.

Liker hvordan du bare nevner fail MMOs her.

 

Tja vist du sier så.

Men kan du nevne noen mmoRPG som har bedre historie enn Lord Of The Rings Online? SWTOR har en del grinding, men ok historie del. ESO kan være ok noen ganger. 

Jeg personlig liker RP delen mye mer enn kampsystem og åpen verden, men smaken er jo forskjellig.

Skulle ønske det kom ett mmmo rpg med like bra innhold som Pillars of eternity og Divinity Original Sin.

Endret av per parker
Lenke til kommentar

Hvilken level endte du opp i? Personlig er jeg lvl 55. Problemet med anmeldelser av MMOer er at anmelder ofte anmelder spillet etter 24timer played. Her nevner du bare halvparten av endgame innholdet.

Det skal sies at du opplever det meste av spillet, selv som lvl 20. Eneste som skjer med høyere level er at du flytter grindinga fra et sted til et annet.

PVP er en joke, det er 0 skill involvert i det heletatt og du blir premiert for no-life grind, som ikke krever noen andre egenskaper enn tid.

 

Skal sies at jeg liker spillet, mest for organisert pvp som kan være moro til tider.

Lenke til kommentar

Spiller dette spillet, 1 char 50+, og faktisk si at dette er noe av det aller beste jeg har spilt, ja det har sine "ting og tang", men sånn helhetlig er dette et vanvittig bra spill (IMO), og her skal jeg bruke MYE tid fremover. Grindingen gjør meg egentlig ikke mye, ekstremt stort, ekstremt vakkert og ufattelig mye å gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg dette er det værste mmo som noen sinne har kommet ut.

Men som dere drar fram er story helt ræva og verden utrulig dårlig på vettig innhold.

Kampsystem og grafikk er ok, men grinding og pvp er håpløs. Typisk asiatisk "rolle spill".

Er du fan av vestlig type mmo slik som lotro, swtor, rift, aoc osv,med en historie så styr langt unna. Men er du bare ute etter meningsløs grinding, så kan det vel være ok for de som liker sånt.

 

Alle som forventet et PvE-spill suttrer som deg. Les deg opp hva du går til neste gang. Er helt enig at det er mye grinding, men meningsløst? Mye av poenget er å krige mot andre spillere om grindspots. ALT man gjør gir deg noe. Og det er utrolig mange måter å spille spillet på, uten at man henger langt bak de som spiller mest.

 

Men for all del, liker man PvE, en klisje-story, hjærneløse mobs, 20år gammelt dungeonsystem og all-over et casual-system som tiltrekker for det meste et toxic gaming miljø med 13åringer, så spill gjerne vestlige aldrigtenkeutavboksen MMO spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...