Gå til innhold

Er det forskjell på Galaxy S7 Edge og Galaxy S7 når de brukes i VR-briller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skiller Edge seg mer ut egentlig, slik som det er nå?

 

Når dere postet Telenor sin salgsliste for litt siden så solgte Edge mer enn flat utgave. Du kan jo fortsatt si at Edge ikke selger mer enn 50% av alle telefoner og at den derfor skiller seg mer ut selvfølgelig. Det er vel egentlig det som er poenget her med sammenligningen.

 

Hadde vært interessant å se om dere ser forskjell på en 1440p AMOLED og en 1440p LCD med ca lik skjermstørrelse. Samsungs AMOLED bruker jo PenTile, og vil se mer pikslerert ut enn LCD med fullt sett av sub-piksler. Ikke merkbart når du bruker skjermen, pga den uansett høye oppløsningen. Likevel mulig at en kan se forskjell når den brukes til VR. I forhold til en LG G5 f.eks.

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte s7 edge etterå ha hatt iphone siden 2009. Veldig fornøyd med telefonen, men det VR greiene var dårlige saker. Lekte med det i 1 time og ikke rørt siden. Svært uskarpt. Kan f.eks. ikke bruke til film på "storskjerm" da bildet er uskarpt og mye pixler (1080p kilde). Så litt artig gimmik, men alt for dårlig til noe skikkelig bruk.

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat det jeg ville kalt en gimmick. Jeg tror det er få som vil være enig med deg i at VR er en gimmick.

 

At det ikke er bra nok enda er jo klart, samtidig så brukte du jo altså en 1080p kilde. Hvis du går på en VR video på YouTube så settes den jo automatisk til 4K, og det av en grunn. Snakker om YouTube, hvis det var noe slikt du gjorde for avspilling, så er det ikke godt nok kildemateriale til å kunne skylde på skjermene av den grunn.

 

Likevel er det jo klart at for å få skikkelig VR opplevelse trengs bedre skjermer. Nå er det jo faktisk Samsung som lager skjermer til både Oculus og Vive om jeg ikke tar feil. Som og er OLED. Likevel, se på konsoll og sammenlign kvaliteten der med en skikkelig gaming PC. Da er kvaliteten på konsoll ganske så dårlig i forhold. Det betyr ikke konsoll er en gimmick av den grunn :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Oculus sin DK 2. Det var kult med VR effekten og slikt, men pikslene var ganske store og veldig synlige. Det ødela en del for opplevelsen at det var så tydelig. Dette var jo med en demo spesifikt lagd for DK2 også, det kan nok bli enda verre med annet content.

 

Likevel, kommer man fra en grei gaming PC og går over til konsoll kan man lett oppleve mye av det samme. Oppløsning, grafikk, og framerate. Kan være like ille som VR det. Ingen har noen gang kalt Oculus sine DK kit for gimmick. Kvaliteten er gjerne veldig lav, men det kvalifiserer ikke til å kalle det en gimmick ville jeg sagt. Gimmick er noe som skal være kult, men er absolutt ubrukelig. Disse VR brillene gir deg VR. Dårlig kvalitet? Ja, men det er fortsatt VR. Du får og faktisk med deg noe fysisk på kjøpet her og.

 

Hvis en vil ha VR på mobil er det vel Sony sin Z5 premium med 4K skjerm, som ikke er PenTile som gjelder. Usikker på hvordan den er i forhold. men den bør hvertfall være en del bedre basert på piksler og sub-piksler alene. Jeg vet ikke hvordan GearVR er, ville andre telefoner av ca samme størrelse som Galaxy passe inn i dem? Sony bruker jo og microUSB (muligens pga vanntetting?). Det som må være mest gimmick med VR til mobil er vel content. Er jo sånn sett litt som ligger ute på YouTube, men hvertfall for Europa/USA så virker det ikke på meg som om det er noen stor grunn til å stadig finne frem VR briller, fordi det kom noe nytt interessant VR content.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...