Gå til innhold

Aprilfest 2016 - Rowdy - Komme seg ut og ta bilder


Anbefalte innlegg

Nivå: Pingle

 

Utstyr: Alt jeg har av utstyr. Hovedsaklig 6d med alt av objektiver, men tillater meg selv annet om man må gå for smått. Vurderte å kjøre streng linje med kun et par fastobjektiver. Det kan gjøre måneden lettere ved at man slipper å vurdere valg underveis, men gir selvfølgelig mer frihet totalt sett.

 

Utfordring: Det var disse motivene da  :hm: Føler jeg er litt utbrent på motivmotivasjon i området.

Jeg har begynt å skrive forslagsliste over forskjellige steder/motiver for å gjøre måneden lettere, og så se om det dukker opp noe nytt underveis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes effekten du valgte ga bildet et fint preg.

Takk! Mye moro i Nik- pakka. Har savnet å ha type "gammelt kamera"- presets.

 

Jeg er glad i gamle kirker, og jeg synes du fikk til et spennende bilde av Skoger gamle kirke.

Takk! Forsøkte denne kirken i første festen jeg var med på, da også Aprilfest. Mye spennende på akkurat dette stedet. Eldgamle graver med kors og støtter. Mye bra Patina!

 

Selv om jeg vokste opp i Drammen, ante jeg ikke at denne kirken var så gammel, takk for info! Fin effekt av gjerdet foran kirken, var det bevisst at du ville vise en viss avstand med dette?

Moro at du sjekket opp! Ble overrasket selv over alderen. Ja, det var meningen å skape en avstand. Jeg tok et par eksponeringer med mer dybdeskarpe, men bildet mistet helt effekten av å være inngjerdet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hey! 2 flotte bilder!! En flott start på festen din! Liker godt konverteringen til sort-hvitt som du har gjort. Et flott kirkebilde, men jeg lite godt bilde i fra 5. april, flotte gråtoner og flere lag som gir bildet en voldsom dybde. Bra sett!! :)

Lenke til kommentar

Fin dybde i bildet. Bra komposisjon. ("Tredeling" :) )

Takk! Litt heldig med motivets formasjon der  :)

 

Hey! 2 flotte bilder!! En flott start på festen din! Liker godt konverteringen til sort-hvitt som du har gjort. Et flott kirkebilde, men jeg lite godt bilde i fra 5. april, flotte gråtoner og flere lag som gir bildet en voldsom dybde. Bra sett!! :)

Takker så mye! 

 

Skummel stemning i kirkebildet.  Bra komp i det tåkebildet..  :)

Takker!

 

Hadde jeg ikke visst at bilde 2 var et fotografi, så ville jeg muligens tatt det for en blyanttegning eller kullstift.

 

Selv om bildet er veldig "mykt" på grunn av tåken, så er det på en måte delt inn i veldig klare, kontrastrike "lag". Liker effekten.

Takk for det! Jeg var faktisk litt engstelig for at det skulle bli mer eller mindre tåke før jeg nådde opp til utsiktspunktet.

 

Deilig tåkebilde, får litt Soria Moria-følelse. Enkelt, men effektfullt

Tusen takk, Jorun!

 

2. april - liker stemningen over dette bildet. gjør seg godt i SH.

5. april - fin tåkestemning og flotte lag.

Takker for fin kommentar!

Lenke til kommentar

Stilig s/h, fint at den strenge komposisjon blir forstyrret ørlite av det ene skeive lokket.

Takk! Ja, det er vel noe sånt som at en stram komp bør ha en sånn feil  :)

 

Flotte bilder i år også - spesielt Bilde 1 var effektfullt :yes:

Takk, Randi! Hyggelig å høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...