Gå til innhold

Nå skal pendlerne på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ganske rar ting å spøke om den første april.
Hadde Telenor sagt noe sånt, hadde jeg ledd rått.
Men når Netcom/Telia skryter av forbedret dekning så har de større troverdighet. Kanskje det stemmer.

Jeg har merket gradvis forbedring langs Sørlandsbanen med Netcom/Telia de siste årene, så nå er det temmelig bra. Ettersom Youtube bufrer, så kan jeg se Youtube i HD nesten kontinuerlig fra Stavanger til Kristiansand. Det er noen avbrudd, men ikke mange.

Da jeg hadde Telenor for noen få år siden, var det varierende GPRS og EDGE-dekning. Telia veksler nå mellom 3G og 4G.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Plass til passasjerene er en prioritet.

 

NSB bytter ut disse:

bm-69-051-am-27092012-634317.jpg

 

...med disse:

 

nsb_flirt_bm_74_75_type_class_stadler_mo

 

Type 75 er våre nyeste tog og de første ble satt i drift før jul i 2012. Toget har universell utforming for å gi god tilgang og komfort for alle reisende.

Type 75 kjører på følgende linjer

 

6151.png?_encoded=2f66666666666678302f35   Kongsberg - Eidsvoll

6153.png?_encoded=2f66666666666678302f35   Drammen - Dal

6149.png?_encoded=2f66666666666678302f35   Asker - Kongsvinger

6148.png?_encoded=2f66666666666678302f35   Skøyen - Moss 

6145.png?_encoded=2f66666666666678302f35   Skøyen - Rakkestad

 

(nsb.no)

 

Det går an å ha mer enn en tanke i hodet samtidig.

Man kan arbeide for internett i toget i nær fremtid, selv om utskiftningen av togsett og bygging av lengre plattformer ligger litt lengre frem i tid.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Pendler selv 1 time med lokal tog hver vei, hver dag. Syns det hadde vært fint om de ordnet 4G dekning til lokal togene (som det jo er flest som pendler hver dag med) enn intercity togene..! Fra Oslo S til Asker er jeg uten 3G/4G ihvertfall 50% av turen, fordelt på 6-7 steder den detter ut, hvilket gjør det håpløst å gjøre noe fornuftig på toget uten å ha det offline. Selv ringing fungerer dårlig.

Lenke til kommentar

Min forståelse er at de ikke skroter fullt brukbare togsett, men slike som er utslitt og dyre å reparere.

Litt som å kjøre bilen til høgger´n når reparasjonen koster mer enn bilens verdi.

 

Her er et utdrag av en artikkel jeg fant:

 

Type 69

Type 69 - lokaltogsett opprinnelig med 1960-talls teknologi. Bygget på Strømmen Værksted. 85 stykk er produsert fra 1970, rundt 70 er fortsatt i sving for NSB.

Mange skulle vært faset ut, men økt etterspørsel gjør at de fortsatt er å se på en rekke lokaltogstrekninger. Er dyre i drift fordi de trenger mye vedlikehold.

Mange av togsettene har vært gjennom interiør- og eksteriørmessige endringer. Togene er i dag umoderne og sårbare fordi de mangler back up-systemene moderne sett har.

Toppfart 130 km/t.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Her-fant-NSB-endelig-tog-som-gar---fra-forste-dag-8230031.html

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...