Gå til innhold

Windows 10 får en overhaling til sommeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg som er strålende fornøyd med Windows 10. Har vært dønn stabilt og yter strålende. Det eneste jeg ikke likte var at jeg måtte kjøpe en billig pro nøkkel for å selv kunne styre når jeg vil oppdatere (shame on you Microsoft). Ellers syns jeg Microsoft gjør mye spennende nå for tiden.

Personlig har jeg ikke den store respekten for Mac OS før jeg kan kjøpe en lisens til en selvbyggermaskin. Syns ikke det er så imponerende at Mac OS kjører stabilt når de har et så snevert utvalg av maskinvare å kjøre på. Jeg er ikke en Apple hater og stortrives med min IPad ☺️

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Blokkér annonser i nettleseren, ja. De tjener jo ikke M$ noe på. Annonser i kabal, skype, startmenyen (eller hva den heter for tiden) og annet, derimot...

Alle nettlesere burde ha en funksjon hvor de ad-blocket alle nettsider som ikke respekterer DNT.

Lenke til kommentar

Har en surface fra MS, den er dårligere med penn enn dette 15 år gamle produktet.

Eit lite lyspunkt er Note, var det ikkje for dette med dårlig typegjennkjenning og menyer som bare er eignet for venstrehendte. MS, dette er slurv.

Hadde kjøpt Wacom tvert hadde eg vert leier for MS. Skulle nesten tru dei var redde for at det ikkje er råd å finne opp mer funksjonalitet. Les e-post og klager, tastaturfrikere !

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg som er strålende fornøyd med Windows 10. Har vært dønn stabilt og yter strålende. Det eneste jeg ikke likte var at jeg måtte kjøpe en billig pro nøkkel for å selv kunne styre når jeg vil oppdatere (shame on you Microsoft). Ellers syns jeg Microsoft gjør mye spennende nå for tiden.

Personlig har jeg ikke den store respekten for Mac OS før jeg kan kjøpe en lisens til en selvbyggermaskin. Syns ikke det er så imponerende at Mac OS kjører stabilt når de har et så snevert utvalg av maskinvare å kjøre på. Jeg er ikke en Apple hater og stortrives med min IPad ☺️

 

Kan du slå av oppdateringa? Dvs at man bare oppdaterer 1 eller 2 ganger i året? Kan man og sjølv velge kva for oppdateringer man vil ha?

Lenke til kommentar

Kan også være greit å nevne at Microsoft SQL Server vil også kunne kjøres på linux med begrenset funksjonalitet. Sikkert mye av grunnen til at de implementerer bash vil jeg tro da dette kommer til å være samme oppdatering som win server 2016 vil få.

Jeg ser fram til å prøve bash + andre POSIX verktøy i denne utgaven; lengter etter å erstatte MSys1+2 med noe bedre.

(defor sverger jeg til Cygwin32).

 

Men MS har prøvd seg på noe slikt før. Noen som husker Lindows? 

I klassen "10 Worst Operating Systems":

https://www.youtube.com/watch?v=IelU5K8WUsA
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Lindows var aldri laget av MS, det var en direkte (ganske dårlig) konkurrent til Windows under Linux. Det eneste MS gjorde var å få dem til å skifte navn til Linspire (mot en fin sum).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...