Gå til innhold

Dette skal være Logitechs mest avanserte trådløse spillmus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

>trådløs

 

står over

 

Har du brukt en trådløs gamingmus før?

G700s er den beste musen jeg noen gang har brukt. Noe helt annet enn en vanlig trådløs mus. Pga den enormt hyppige oppdateringsraten holder ikke batteriene så lenge dessverre.

 

En vanlig Logitech M560 (feks) kan holde i 1-2 år med bruk hver dag, så holder min G700s i typ 1 dag. Kan dog fint brukes med USB-kabel stappet i fronten.

Lenke til kommentar

Har logitech G602 som er tådløs. Den fungerer overraskende bra med tanke på forsinkelse. Den er veldig rask, nesten like god som kablet. I tillegg holder batteriene ~4 uker med varierende daglig bruk. Kjøpte den 30 oktober i fjor, byttet batteri på den 2 ganger. Den er nesten blitt brukt hver dag.

Lenke til kommentar

Litt morsomt hvordan enkelte sammenligner tradisjonelle utgaver av trådløs mus med utgaver som dette og fremhever at førstnevnte har latterlig mye bedre batteritid. Vel, no shit. Tar man i betraktning hva de to forskjellige løsningene tross alt er optimalisert og myntet mot, de store forskjellene i oppdateringsfrekvens, polling rate og hva det måtte være så blir det virkelig som å sammenligne fugl og fisk.

 

Når det er sagt så må jeg si at dette er en mus jeg absolutt kunne vurdert som arvtager til min nåværende Logitech G502, og jeg hadde trolig benyttet den med kabel men til denne prisen så er det jo fullstendig uaktuelt. Jeg kan ikke se en eneste ting med dette produktet som tilsier at den skal koste 1890 kr (Komplett.no) mot 790 kr for G502 "Spektrum" som har nøyaktig dem samme (markedets beste) sensor.

 

Altså det er fint og flott at Logitech endelig går for mekaniske brytere og det hele. Og det er jo fint og flott at du kan bytte plasseringen på sideknappene så den kan fungere like bra for venstrehendte som høyrehendte (dette er vel egentlig bare en unnskyldning for å ikke produsere to forskjellige, en orientert for venstrehendte og en annen for høyrehendte som blant annet Razer vel har gjort på en del modell i et par år nå) og jeg forstår at det å gjøre den trådløs kan presse opp prisen en smule. Men over dobbel pris? Det blir litt drøyt..

Lenke til kommentar

LinusTechTips har en bra video om denne musen, den kommer på YouTube i neste uke (den er kun på Vessel for øyeblikket), hvor Luke er i Logitechs laboratorier og tester latency på denne musen opp mot andre konkurrerende mus, som både er trådløse og som har kabel, og den slår samtlige! Både når det gjelder trådløse forstyrrelser (gjelder ikke mus med kabel, obviously), sensor latency samt klikk latency.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På hva slags nivå skal man spille for å merke forskjell på denne og f.eks G700s?

 

Det er svært få proffspillere, om noen, som bruker trådløs mus. Dette gjelder jo gjerne spill hvor presisjon og hurtighet er viktig. Så om du er ute etter det absolutt beste kan du gå for en proffmus for ca halve prisen og få et bedre produkt. 

Lenke til kommentar

 

På hva slags nivå skal man spille for å merke forskjell på denne og f.eks G700s?

 

Det er svært få proffspillere, om noen, som bruker trådløs mus. Dette gjelder jo gjerne spill hvor presisjon og hurtighet er viktig. Så om du er ute etter det absolutt beste kan du gå for en proffmus for ca halve prisen og få et bedre produkt. 

 

...og på hvilket nivå må man spille på for å merke forskjell på denne musen, en "proffmus" og en G700s?

Lenke til kommentar

 

>trådløs

 

står over

 

Fordi? Har brukt  min trådløse Microsoft Sidewinder x8 i over 5 år nå. Perfekt gamingmus.

 

 

2 grunner. Noen fordi de merker forskjell, andre fordi de tror de er så gode at de merker forskjell.

 

Eneste jeg merker er at kabelen irriterer meg noe veldig når jeg bruker slike mus, og holder meg dermed til trådløse.

Lenke til kommentar

LinusTechTips har en bra video om denne musen, den kommer på YouTube i neste uke (den er kun på Vessel for øyeblikket), hvor Luke er i Logitechs laboratorier og tester latency på denne musen opp mot andre konkurrerende mus, som både er trådløse og som har kabel, og den slår samtlige! Både når det gjelder trådløse forstyrrelser (gjelder ikke mus med kabel, obviously), sensor latency samt klikk latency.

 

Husk å være litt kritisk til de testene da det er gjort hos Logitech, men det var en fin gjennomgang.

Leste ett annet sted at denne musen hadde enda lavere latency når den ble brukt kablet. Så hvis de som hevder at kablet mus absolutt er best, kan jo bruke denne kablet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...