Gå til innhold

TEST: Minix Neo U1 + Neo A2 Lite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Android-spillere er det bare å holde seg unna så lenge de ikke støttes av innholdsleverandørene. Ingen apper for HBO, Viaplay eller Sumo :-(

Kjøpte meg en Apple TV til stue TVen og en Nvidia Shield til sekundær TVen. Shielden støver ned og jeg endte opp med å måtte kjøpe meg en Apple TV til.

 

Dette er ikke android-tv slik som Nvidia shield. Denne kjører vanlig android og en kan bruke apper fra Google play.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Android-spillere er det bare å holde seg unna så lenge de ikke støttes av innholdsleverandørene. Ingen apper for HBO, Viaplay eller Sumo :-(

Kjøpte meg en Apple TV til stue TVen og en Nvidia Shield til sekundær TVen. Shielden støver ned og jeg endte opp med å måtte kjøpe meg en Apple TV til.

 

Dette er ikke android-tv slik som Nvidia shield. Denne kjører vanlig android og en kan bruke apper fra Google play.

Har 2 nvidia shield selv, og vil heller anbefale den enn minix og crappletv.

Kjører hbo via chromecast til den, og samme med viaplay. Ikke prøvd med sumo, så aner ikke.

Funker som fjell, og drar av video som er koblet til. Android tv er et pluss, og bruker heftig plex/kodi, netflix, youtube, google music, spotify over bt. Og geforce now er jo sweet for streaming:) 4k og hurra-boks

Lenke til kommentar

Denne støtter vanlige Android apper. Viaplay, Sumo osv. I tillegg ligger det masse andre apper utenfor Google Playstore man kan bruke. Og KODI/XBMC gir mulighet til å få tilgang til tusenvis av filmer og serier. Denne kan ikke sammenlignes med Nvidia Shield. Det er to helt forskjellige produkter.

 

Det er helt riktig at den kan kjøpes billigere i utlandet, men er usikker på om man får den inn særlig billigere om posten tar gebyr for å fortolle den... Man får da heller ikke med oppdatert firmware/produktet er testet, og Norsk garanti.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde vore kjekt å fått vete om denne funka bra utan antenna då den har LAN port.

og om den kan brukast lett utan mobiltelefon.

Den kan brukes uten antenne. Jeg bruker den med antenne, men har satt boksen under TV slik at antennen er bak TV. Man kan også legge ned antennen langs boksen om ønskelig. Vet ikke hva du mener med uten mobiltelefon. Dette er et selvstendig produkt, og er ikke avhengig av mobil på noen måte. Man KAN speile Android og Apple produkter på den. Men ser ikke helt poenget, da man like greit kan kjøre apper (Android) rett på selve produktet. Mobilen (Android) kan brukes som fjernkontroll om ønskelig.

 

Man kan også, om ønskelig få opp et annet grensesnitt enn standard Android. 

Minix har laget et flisbasert UI for de som ønsker å bruke det.

 

U3-620x348.png

Endret av Just_in_case_666
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne fungerer vel egentlig bare bra til 1 ting og det er støtte for 4K, utenom det er Apple TV overlegen på alle vis... dessverre. Jeg kjøpte meg en slik (Eller forgjengeren) og den står å støver ned.

Apple TV4 støtter dessuten Plex Native og XBMC (med litt innsats via iOS App Signer)

 

Sumo: Vil ikke kjøre den sier at roota devicer ikke er støttet

NRK: Funker sånn tålig bra

Viaplay: Funker men du får en nettbrett versjon som er håpløs å bruke via dette grensesnittet

 

Vent til det kommer dedikerte android bokser med apper som er ment for navigeres med fjernkontroll. Det er noen måneder siden jeg brukte den sist, arrester meg gjerne om jeg tar feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne fungerer vel egentlig bare bra til 1 ting og det er støtte for 4K, utenom det er Apple TV overlegen på alle vis... dessverre. Jeg kjøpte meg en slik (Eller forgjengeren) og den står å støver ned.

Apple TV4 støtter dessuten Plex Native og XBMC (med litt innsats via iOS App Signer)

 

Sumo: Vil ikke kjøre den sier at roota devicer ikke er støttet

NRK: Funker sånn tålig bra

Viaplay: Funker men du får en nettbrett versjon som er håpløs å bruke via dette grensesnittet

 

Vent til det kommer dedikerte android bokser med apper som er ment for navigeres med fjernkontroll. Det er noen måneder siden jeg brukte den sist, arrester meg gjerne om jeg tar feil

 

Du må oppdatere firmware! Noe som gjøres automatisk på U1, men på eldre versjoner gjøres ikke dette automatisk om du har en tidlig versjon. I så fall må du oppdatere den manuelt! (Gjelder Minix X7 og X8 serien)

 

Denne støtter da virkelig XBMC, eller KODI som det heter nå! (Både Minix X7, X8, og U1)

 

Sumo, Datteren vår kjører dette på MiniX NEO X8 plus hver dag.(Det er en tidligere modell. U1 er mye bedre)

NRK 1, 2 og 3, samt NRK arkiv fungerer helt strålende både i stua, kjelleren, og på barnerom. Du kjører ikke den gamle Beta appen deres?

Viaplay bruker jeg ikke, så er litt usikker, men jeg er ganske sikker på at det blir mye bedre med oppdatert firmware.

 

Denne boksen er selvfølgelig, som de fleste andre teknologiprodukter ikke perfekt. Men de aller aller fleste utfordringer kan løses ved å oppdatere firmware, og gjerne ta en titt innom forumet til Minix om det er noe man lurer på.

 

Om man foretrekker Apple eller Android er en smakssak. Men å si at denne "ikke fungerer" er tull. Har en haug av kompiser som bruker Minix, og de er svært fornøyde med den. Flere av dem har den faktisk som eneste enhet koblet til TV, og gjerne en kabel til forsterker. De bruker kun minix til å se TV,Film,Serier, Spotify, Radio, Surfing og mye mer.

Endret av Just_in_case_666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har grundig testet Neo z64. Det var mye tull med lyden i Kodi, og veldig irriterende med apper som ikke er laget for boksen og fjernkontrollen. Kjøpte meg nvidia shield tv med minix a2 lite kontrollen, og det funker fint. Bruker bare chromecast til sumo og dplay forløpig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...